$
חדר מחשבים

הילדים הדיגיטליים יצילו את עולם ה-IT

למרות הצטרפות של עשרות אלפי בוגרי פקולטות טכנולוגיות בשנה לשוק העבודה, הביקוש עדיין גדול מההיצע. עובדה זו מובילה חברות טכנולוגיות לפנות לכיוונים חדשים בגיוס עובדים

יאיר אריאלי 17:0424.07.13

באופן מסורתי, מעדיפות חברות מהמגזר הטכנולוגי לגייס בוגרי לימודי מחשוב והנדסה, תוך העדפה ברורה למומחיות טכנית. אולם, בשנים האחרונות ניכרת מצוקה בגיוס עובדים שכאלו. מצד אחד, למרות מספר רב של בוגרי פקולטות טכנולוגיות מדי שנה, הביקוש לעובדים נותר גדול מההיצע.

מצד שני, דרישות השוק משתנות, לקוחות כבר לא מסתפקים בדקלום היתרונות הטכנולוגיים ודורשים תרגום מידי ואיכותי שלהם לפתרון עסקי מותאם. מכאן, פונות חברות טכנולוגיות רבות, השואפות להשתלב בחוד החנית של חדשנות טכנולוגית, למדיניות גיוס עובדים גמישה יותר, במסגרתה ידע נצבר ו"פיקחות טכנולוגיות" מחפים על היעדר השכלה פורמאלית וניסיון תעסוקתי מתאימים.

 

בין הראשונים לגלות את הפוטנציאל שבחשיבה מחוץ לקופסא הייתה הנציבות האירופאית, שהשיקה לאחרונה את תכנית Grand Coalition, במרכזה עומד גילוי של כישרונות צעירים בעולם ה-IT, כאלה שלא בהכרח עונים על רשימת הדרישות המסורתית של השכלה וניסיון. זאת בעקבות קול צעקה, שהשמיעה התעשייה הטכנולוגית סביב העובדה שמספר המשרות בתחום ה-IT באירופה גדל בכ-100,000 משרות מדי שנה ומוסדות הלימוד, המייצרים בוגרים חדשים, פשוט לא הצליחו לעמוד בקצב הזה.

 

חברות צריכות להתגמש ולגייס עובדים שאינם בוגרי תואר טכנולוגי חברות צריכות להתגמש ולגייס עובדים שאינם בוגרי תואר טכנולוגי צילום: שאטרסטוק

 

הרעיון שעומד בבסיס הגישה החדשה לגיוס עובדים הוא פשוט: הצעירים שמצטרפים עכשיו לשוק העבודה גדלו כילדים דיגיטליים, בסביבה מוצפת במושגים וכלים מעולם הטכנולוגיה והם בעלי כישרון טבעי להבנה ולאימוץ של טכנולוגיות חדשות. עובדה זו, בשילוב המחסור בעובדים בעלי השכלה וניסיון פורמליים, מובילה מעסיקים רבים לפנות אליהם עם הצעות למגוון רחב של מסלולי קריירה בעלי אוריינטציה עסקית.

 

מתן מענה לצורך עסקי

 

בעולם של צרכי שוק משתנים לגיוס עובדים מדיסציפלינות שונות יש לא מעט יתרונות נוספים, מעבר למענה על הביקוש. בעולם שבו צרכני הטכנולוגיה מעוניינים באינטראקציה בעלת אופי עסקי והשיח עם המשתמשים בארגון מבוסס על אספקת פתרונות עסקיים מקיפים, ולא רק טכנולוגיים, נדרשים צוותי המכירות בעולם ה-IT לתרגם דקויות טכנולוגיות לפתרונות המעניקים מענה לצורך עסקי – דרישה, אשר מובילה מעסיקים לבחון פרמטרים נוספים בתהליך הגיוס, מעבר להשכלה והסמכה טכנולוגית ספציפית, ביניהם: התלהבות, יכולות למידה ומיומנויות רכות הנוגעות ביכולת לתקשר בצורה יעילה.

 

כך, בעוד מאגר הכישרונות המסורתי לעולם ה-IT הולך ומצטמצם נפתח צוהר לעולם של הון אנושי חדש, שיתרונותיו מבוססים על ידע נצבר, פורמאלי וא-פורמאלי, על רגישות ועל "פיקחות טכנולוגית". נוצר מעגל חדש, בתוכו מגוון הזדמנויות תעסוקתיות לצעירים ולצדן מספר לא מבוטל של הזדמנויות חדשניות למעסיקים ולחברות, שנהנות מהערך המוסף של העובדים הללו.

 

בישראל ניתן להבחין בשינוי, שחל לאחרונה, בהשמת מנהלי IT ומנמ"רים, מעבר לשאר התפקידים במערך ה-IT . זאת לא רק עקב הקושי בהתמודדות עם ההיצע הנמוך, אלא גם מתוך הבנה הנדרשת לראיה רחבה יותר הכוללת את התחום העסקי של החברה וגמישות טכנולוגית.

 

הכותב הוא מנהל פעילות עסקית בחברת AVAYA ישראל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x