$
חדשות התקשורת

בדיקת "כלכליסט": החבילה המשולבת החדשה שמשיקה בזק לא מציעה בשורה צרכנית ללקוחות

בזק החלה לשווק חבילה המשלבת סלולר, טלפון קווי ואינטרנט. בכך היא מצטרפת לפרטנר ולסלקום שהשיקו לאחרונה חבילות משולבות. אלא שמגבלות רגולטוריות הופכות את החבילה של בזק לחסרת ערך אמיתי עבור הצרכן

רותי לוי 06:5403.09.12

חברת בזק הודיעה אתמול על השקת עסקת חבילה (בנדל) המשלבת סלולר, טלפון ואינטרנט. במסגרת החבילה תספק בזק קו טלפון ביתי עם 100 דקות שיחה יוצאות לקווים נייחים וניידים; תשתית אינטרנט במהירות 10 מגה־ביט לשנייה; וחבילת סלולר של החברה־הבת פלאפון, הכוללת שיחות והודעות טקסט ללא הגבלה, וגלישה סלולרית בנפח 1 ג'יגה־ביט. עלות החבילה - 239 שקל לחודש, ולאחר שנה צפויה התייקרות של 20 שקל.

 

עסקאות הבנדל הן תחום צומח בשוק התקשורת. נתונים שפרסם האיחוד האירופי מצביעים כי 43% ממשקי הבית באירופה משלמים על שירותי התקשורת שלהם באמצעות בנדל.

 

מרבית משקי הבית (60%) מעולם לא שקלו להחליף את ספק הבנדל שלהם. כלומר, הבנדל מבטיח לחברה הכנסה קבועה ומגדיל את נאמנות הלקוח.

 

הצרכן מעריך חבילות כאלה כיוון שהן חוסכות ממנו התנהלות מול כמה נותני שירות. הן מרכזות לו כמה שירותים תחת חשבונית אחת, ולרוב גם מגלמות "הנחת כמות", כלומר - מחיר עסקת החבילה עדיף על פני רכישת כל שירות בנפרד.

 

 

מחויבת לחבילה "פריקה"

 

ההצעה החדשה של בזק נעדרת כמעט את כל התכונות המועילות של הבנדל. במסגרת ההגבלות הרגולטוריות שחלות על בזק, היא מחויבת להציע חבילה "פריקה", ומשמעות הדבר כי הלקוח יוכל להפריד בכל עת בין השירותים.

 

כך למשל, רכישת תשתית האינטרנט ללקוחות קיימים עולה 89 שקל, הן בנפרד והן במסגרת החבילה; רכישת מסלול ללא הגבלה של פלאפון עולה 99 שקל, הן בנפרד והן במסגרת החבילה; ועלותן של 100 דקות מהטלפון הקווי ללא שירות תא קולי או שיחה מזוהה מתומחרת לפי 51 שקל, בנפרד מהשירותים הנוספים או לצדם. כך שהבנדל של בזק אינו מציע חיסכון כספי.

 

בנוסף, לקוחות הבנדל החדש של בזק יקבלו שתי חשבוניות נפרדות משני הספקים - פלאפון ובזק. גם כאשר יבקשו לקבל שירות הם ייאלצו להתקשר לכל חברה בנפרד.

 

הבשורה החדשה של בזק היא היכולת של נציגיה למכור את תוכנית הסלולר של חברת פלאפון.

 

פועלת לחיזוק התדמית

 

הבחירה של חברת בזק להשיק חבילות דמויות בנדל המשלבת שירותי טלפון קווי וסלולרי, נועדה לייצר רעש שיווקי.

בזק, כמובן, מעוניינת להתמקם בתודעת הצרכן כמספקת חבילות תקשורת כוללות, בדיוק כמו המתחרות פרטנר וסלקום, שכבר השיקו הצעות דומות בחודשים האחרונים.

 

בזק מקפידה לאחרונה לתחזק היטב את התדמית התקשורתית שלה. ההודעה החדשה של בזק מגיעה לאחר החלטות רבות ומהותיות יותר שפורסמו בזו אחר זו: השקת חבילות תשתית במחיר קבוע לשלוש שנים ושיפור קצב העלאת הקבצים; אישור הדירקטוריון לפריסת הסיבים האופטיים עד לבתים, שצפויה להאיץ את קצב הגלישה הביתי למהירות של ג'יגה־ביט לשנייה; והשקת מיזם "האינטרנט החברתי", שבמסגרתו לקוחות החברה משתפים חלק קטן מרוחב הפס הביתי שלהם ובתמורה נהנים מגלישה חופשית ברחבי הארץ.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x