שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
תגיות קשורות
סטיבן וולפסון ועו"ד יואב קליין מהמכון הישראלי לזכיינות (IFI) סוקרים בקצרה את האפשרויות והמשמעויות של פיתוח עסקי בינלאומי באמצעות זכיינות. איך משכפלים שיטה ומותג העובדים במדינה אחת (ישראל) במדינות אחרות?
זכיינות
זכיינות היא שיטה ניהולית, שיווקית ועסקית, שבה חברה מזכה (Franchisor) מעניקה לזכיין (Franchisee) זכות, בדרך כלל לתקופה מוגבלת, לשימוש בסימני מסחר ובשיטות עסקיות מוכחות וזאת בתמורה לתשלומים אותם הזכיין מעביר למזכה מעת לעת, בדרך כלל תמורת אחוז ממחזור המכירות, תשלום חודשי קבוע, התחייבות לרכישת סחורה מהמזכה או מהרווח של הזכיין. חברות מזכות עשויות להציב לזכיין דרישות שונות לצורך קבלת הזיכיון, בהן: לימוד השיטות העסקיות, השקעות בפרסום, לימוד מיומנויות וקניית שירותים נילווים לעסק מן החברה המזכה. החברה המזכה אף עשויה לקיים ביקורות תקופתיות, או ביקורות פתע אצל זכייניה, כדי לוודא שאכן הם עומדים בתנאי הזיכיון. אי-עמידה בתנאי הזיכיון עלולה לגרום לאי-חידוש הזיכיון, או לביטולו בטרם עת. עסק הפועל תחת הסכם זכיינות נקרא לעתים חנות רשת. בארצות הברית חלק ניכר מן המחזור העסקי הכולל נעשה בעסקי זכיינות.
מקור: ויקיפדיה