פנאי

"תקשורת חזותית היא הדבר הכי חשוב בעידן הזום"

איך מתבלטים בישיבה רבת־משתתפים בזום, איפה כדאי למקם את עמדת העבודה, ואיך להפוך את הצילום של המחשב הביתי למחמיא. פנינו לארבעה שהפכו את טעמם הטוב לקריירה, ובדקנו איך שומרים על סטייל בזמן העבודה מהבית

עילית מינמר 08:2003.01.21

רונן חן, בן 55

מעצב אופנה ובעל רשת חנויות

עבודה מהבית: "אני בדרך כלל עובד מהסטודיו בגלל הגישה לבדים וחומרים. לעתים אני עובד בבית, ואז זה קורה בפינת האוכל עם הנייד שלי ותוכנת ציור על הטלפון" .

 

סגנון לבוש: "אני זז המון בסטודיו, לכן אני מקפיד על לבוש נוח, בדרך כלל חולצת אריג, ג'ינס וסניקרס. לפעמים אני תופר לי משהו מבדי הקולקציה. אני קונה בקוס, זארה, ולפעמים משפר את הפריטים לפי טעמי".

 

טיפ לשיחת עבודה זום: "כדאי להתלבש ולעשות הפרדה בין ההתרחשות בבית לעבודה. קל יותר לעשות זאת ולהתרכז בשיחת הזום אם ממש מתלבשים. בדרך כלל שיחות הזום שלי הן שיחות של סיעור מוחות או פרזנטציית קניינות, ואני חייב להיראות ייצוגי. לרוב אלבש חולצה מכופתרת, תלוי מה אני רוצה לשדר. אם אני מנהל את הישיבה, אעדיף חולצה כהה או בגוון ג'ינס. אם זו שיחה רבת־משתתפים וברצוני לבלוט, אבחר חולצה בצבע חזק".

רונן חן רונן חן צילום: תומי הרפז

 

טולה עמיר, בת 61

אדריכלית

עבודה מהבית: "אני עובדת מהבית כרבע מאה. אני יורדת כל בוקר למשרדי במרתף, אחרי טקסי הבוקר — קפה ועיתון. אני נועלת נעליים, מרכיבה משקפיים, לוקחת את התיק ויורדת לעבוד. תמיד לפני שמונה (כדי שאם אבא שלי ז"ל יתקשר כמו שהיה עושה בעבר, כבר אהיה שם). אין לי מחשב מחוץ למשרד, ובשישי־שבת אני לא עובדת ולא רואה מיילים. ההפרדה בין הבית למשרד מלאה, אבל הריהוט איכותי ממש כמו בבית. פעם חשבתי שלעבוד מהבית זה מעשה נשי, ושווה פחות מלצאת למשרד. זה עבר לי ואני משוכנעת שזה המעשה הנכון, האקולוגי, המאפשר לנצל את הבית 24/7, ואינו משנה את איכות העבודה או המסירות לה".

 

סגנון לבוש: "בעיקר שחור, כביס, מינימום תחזוקה וללא גיהוץ. חביבים עליי פריטים פשוטים בעיצובם, בלי קישוטים ועיטורים, רחבים, ארוכים ונוחים. יש לי סבלנות מינימלית לטמפרטורה, אז מה שפחות מחמם וקל משקל בקיץ, ומה שיותר מחמם וקל משקל בחורף".

 

טיפ לפגישת עבודה בזום: "גילו לי שיש כפתור שמשפר את המראה" .

 

טולה עמיר טולה עמיר צילום: תומי הרפז

 

רונן לוין, בן 54

מרצה בכיר במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר

עבודה מהבית: "למדנו לעבוד מהבית, הסטודנטים ואני, גם כמרצה בשנקר וגם בפרויקטים שאני מעורב בהם כקריאייטיב. בגל הראשון, למשל, ישבתי באמצע הבית וזה היה קשה, אז חזרתי לפינת העבודה שלי בקצה הסלון. באופן כללי, אף פעם לא אהבתי לשבת בחדר סגור אלא לשלוט בעניינים. בגל השני נערכתי טוב יותר, קניתי מצלמה מיוחדת, ויש לי שתיים עכשיו — פרונטלית ועילית".

 

סגנון לבוש: "קז'ואל ספורט. כשהייתי צעיר הייתי יותר אקסטרווגנדי, אבל עם השנים נהפך הסגנון ליותר נינוח. אני עדיין אוהב ז'קט מחויט, אבל הבסיס נינוח ופחות תיאטרלי. גם בבית, כשאני מול הזום, חשוב שלא ייראה כמו פיג'מה".

 

טיפ לשיחת עבודה בזום: "חשוב שיהיה אור נכון, מנגד אליך ולא מאחוריך, כי אז נראים כמו צללית. מה שלמדתי בגל השני של הקורונה הוא להכין מראש הכל. אם אני צריך להראות משהו בפרויקט, אני מצלם מראש את כל החומרים שאני עובד עליהם, בונה מצגת של פאואר פוינט, ומעלה בצורה מסודרת. התקשורת החזותית היא הדבר הכי חשוב בעידן הזום, וכדי לא לאבד אנשים, צריך להכין הכל מראש".

 

 

רונן לוין רונן לוין צילום: תומי הרפז

 

נתלי יצחקוב, בת 35

טרנדולוגית, "The Visionary"

עבודה מהבית: "אני עובדת מהבית מתוך בחירה כמעט מהיום שפתחתי את החברה. היה איזה ניסיון קצר לשכור משרד, אבל הרגשתי שזה בזבז לי יותר זמן. אני מהאנשים שעבודה מהבית עושה להם טוב, ואני מצליחה לארגן את היום בצורה שנעימה לי, בדרך שלי, בשעות שלי, בקצב שלי. לא מזמן עברנו לבית חדש שבו תכננתי חדר עבודה, אבל בסופו של דבר, הוא היה חשוך ולא נוח. אני עובדת דווקא בשולחן האוכל המשפחתי שמשקיף לחצר. חשוב לי החיבור לטבע”.

 

סגנון לבוש: מאז ומתמיד העדפתי בגדי נוחות, לכן אני לבושה בדרך כלל בסגנון אטלז'ר, אקטיב וור. אני לא לובשת שמלות או מתאפרת. רוב הארון שלי מורכב מבגדים של חברת WEEKDAY (חברה–בת של H&M), שהעיצוב שלה נקי, נוח והבדים נעימים, ושל המעצבת הישראלית ורד בוחבוט מ־Studio V, שתופרת לי לפי הצרכים שלי בגדי קז'ואל וערב".

 

טיפ לפגישת עבודה בזום: "תאורה ורקע, וכמובן שיער מסודר, חלק עליון עם צבע או פרינט מעניין, וטיפה סומק בלחיים".

 

נתלי יצחקוב נתלי יצחקוב צילום: תומי הרפז

 

 

 

 

x