$
קולנוע וטלוויזיה

סכין בין השיניים: על הסדרה החדשה של לינה דנהאם

הסדרה החדשה שהפיקה דנהאם, יוצרת “בנות", על ברוקרים צעירים בלונדון פחות עוקצנית - אך מסקרנת

רותה קופפר 07:4817.11.20

“התעשייה", סדרה בריטית חדשה של HBO, שמאחוריה נמצאת לינה דנהאם ("בנות"), הפעם כמפיקה בכירה, היא סוג של הכלאה בין "החיים האלה" ו”Suits”. הסדרה הראשונה היתה להיט בריטי אהוב משנות ה־90 על חבורה של צעירים שמתחילים את חייהם המקצועיים מיד בתום הלימודים באוניברסיטה, והיא הכירה לעולם את אנדרו לינקולן, אז אג, ובהמשך מי שגילם את ריק גריימס ב"מתים המהלכים". השנייה היא סדרה על צעיר שנכנס לעבוד במשרד עורך דין בכיר, אף על פי שאין לו תואר במשפטים, סדרה שהכירה לעולם את מייגן מרקל, אז רייצ'ל זיין, ואחר כך הנסיכה מסאסקס שנישאה לנסיך הארי והרחיקה אותו מארמון בקינגהם.

 

מתוך “התעשייה“. חבורה חסרת מעצורים מתוך “התעשייה“. חבורה חסרת מעצורים צילום: באדיבות HBO

 

הסדרה החדשה של HBO והבי.בי.סי (אצלנו ב־HOT ,yes וסלקום tv) עוקבת גם היא אחרי חבורה של בוגרי אוניברסיטה הנכנסים למשרד גדול, במקרה זה של משקיעים בשוק ההון בלונדון. הכל מתואר בתחילה דרך עיניה של הארפר סטרן (מיהאלה הרולד), צעירה אמריקאית כישרונית ושאפתנית, שגם היא, כמו הגיבור ב־Suits, לא מסגירה הכל על עברה בפני המעסיקים החדשים שלה. הצעירים, המתחרים זה בזה על התפקידים הבכירים המצומצמים בעולם הבנקאות הבריטי, אמנם טובעים במספרים, אבל גם מתודלקים בסמים ומונעים מיצרים אחרים, שמספקים הרבה סיפורים ודמויות.

 

הפרק הראשון שעלה בשבוע שעבר מציג את הדמויות והסיטואציה עד כדי שיעמום מסוים, ומספר יותר מדי על כמה שיעסקו כאן בענייני גזע ומגדר במקום פשוט לעסוק בהם. "התעשייה" גם כאמור מעניקה תחושה של משהו מעט ממוחזר.

 

מה שלא מורגש בינתיים זה סגנונה הייחודי של דנהאם מ"בנות". אמנם כמו בסדרה ההיא גם כאן עוסקים בצעירים בשנות ה־20 שלהם ובתחילת דרכם העצמאית - אבל אלה תפקודיים ושאפתניים כל כך, מגוונים אתנית ובריטים למדי, עד שקשה לראות את טביעת האצבע הייחודית של היוצרת האמריקאית, החיה כעת באנגליה. היא גם שונה מאוד מהסדרה הקודמת שלה "קמפינג" מ־2018, שסבלה מעודף פטפוטים ומרמור, וטוב שכך.

 

מאז המשבר הכלכלי של 2008, אבל לא רק, היו סרטים בקולנוע ובטלוויזיה על עולם הפיננסים, שהבולט בהם הוא "הזאב מוול סטריט" של מרטין סקורסזה, המתאר את הנעשה באולם המסחר בבורסה ובחיי הברוקרים כימיה האחרונים של פומפיי.

 

בפרקים הראשונים של "התעשייה" מזהים את הטיפוסים המוכרים מהסרטים ההם: שאפתנים עם סכין בין השיניים, מכופפי חוקים, מחוספסים וחסרי מעצורים. הארפר סטרן, והשחקנית מיהאלה הרולד המגלמת אותה, מפתיעות ומסקרנות, כך גם חלק מהדמויות האחרות, כמו הצעיר הישן בלילה על רצפת השירותים רק כדי לעמוד בתחרות. הרשת של הסיפורים שהונחה מציגה פוטנציאל שגם אם עוד לא רשם זינוק בכל המדדים, יכול לתת אינדיקציה לעלייה צפויה.

x