$
אופנה

"אנו מעודדים רכישה מריבוי מעצבים בהזמנה אחת, במחיר שילוח אחד"

אחרי שהוצאה לחל"ת החליטה יזמית האופנה טל בראון לפתוח את Moxie TLV, אתר המשלב ומתווך בין מעצבים מקומיים מתחומי האופנה, התכשיטנות והאמנות לבין הקהל, “ויוצר איזון בין המעצבים כך שיחמיאו זה לזה"

עילית מינמר 07:3422.10.20

הקורונה והסגר הראשון סיפקו ליזמית האופנה טל בראון רעיון והזדמנות אחרי שהוצאה לחל"ת מעבודתה ברשת סטורי, שם שימשה מנהלת מותגים בינלאומיים במשך חמש שנים: “ חשבתי על מעצבים שלא יכולים להגיע ללקוחות שלהם, על עודפי המלאי שנתקעו אתו". היא קראה על מודלים שעובדים בעולם, והחליטה לקפוץ למים: מיזם Moxie TLV - אתר שמחבר ישירות בין מעצבים ויוצרים מקומיים ללקוחות ומשלב בין פריטי אופנה, אמנות ועיצוב. בימים אלה, אחרי פיילוט של כחודש וחצי, האתר נפתח גם ללקוחות בחו"ל.

 

 

 

“הרעיון הוא מכירה אונליין, שברור לכולם שהוא העתיד, ובטח ההווה”, היא אומרת. באתר נמכר תמהיל של מותגים ופריטים ייחודיים בעלי דנ”א עיצובי בסגנון מסוים, “קצת כמו לשחזר את החוויה כשנכנסים לחנויות כלבו בחו”ל”, אומרת בראון. “אחד הדברים שאנחנו מעודדים הוא רכישה מריבוי מעצבים בהזמנה אחת, במחיר שילוח אחד”. על כן , התמהיל הוא קריטי והוא צריך להיות מדויק ומהודק מבחינה סגנונית.

 

 

האופנה במוקסי האופנה במוקסי צילום: אופיר לוי

 

בראון, 29, מתל אביב למדה בכלל חשבונאות ופסיכולוגיה אך מאז ומתמיד אהבה אופנה ולדבריה, עוד בעת הלימודים הבינה שזו התשוקה האמיתית שלה והחליטה להירשם גם לקורסים בסנטרל סנט מרטינס בלונדון ובשנקר, ועבדה בסטורי עד תחילת המשבר. על תהליך ההקמה של מוקסי היא מספרת: “ישבתי בבית והתחלתי לעבוד על המודל והאופי של האתר, על תוכנית עסקית. זה היה בגדר נעלם גדול בשוק המצוי במשבר: בניגוד להשקעה שיכולתי להעריך, את ההכנסות קשה לצפות. רוב התקציב הוא שיווקי טכני ולוגיסטי”. לאורך הדרך נעזרה בבני משפחה וחברים: “אחותי צילמה, ובן זוגי שהוא מתכנת עוזר בהיבט הטכני; חבר טוב אדריכל עזר בבניית המותג ולא אחת נעזרתי גם באנשי מקצוע בשיווק”.

 

טל בראון טל בראון

 

המודל העסקי שביקשה ליישם על הפלטפורמה הוא של אחוז מהמכירה, כשבראש וראשונה היה לה חשוב לייצר חוויית בוטיק, אבל בשלב הראשוני, בראון לא ידעה מהי: “היתה לי רשימה של מעצבים, אבל לא ידעתי מי ירצה להיכנס. לא חשבתי שמעצב ירצה להצטרף לפרויקט אם יתבקש לשלם עליו. הרי אם מעצבים מוכרים את המלאי שלהם לא בעזרתנו, באתר או בחנות הפרטית שלהם, אין להם תוספת עלות”. למרות זאת, אף שלרוב המעצבים יש אתר משלהם, הם הצטרפו גם לאתר הזה, מבחינתם, אומרת בראון, “הרעיון הוא נקודת מכירה נוספת שלא באה על חשבון נקודות מכירה קיימות”.

 

אם בהתחלה היה קשה לה לגייס מעצבים לאתר הרי שהיום, כשהוא כבר באוויר, יש מה לראות והמעצבים יכולים להתרשם “שאנחנו יוצרים איזון בין סוגי הפריטים והמעצבים, כך שאלו יחמיאו זה לזה”. לדבריה, יש יותר פניות של מעצבים וזה מרגש. המטרה היא להגדיל את ההיצע אך לשמור על תמהיל מהודק מבחינת סגנון ובה בעת לתת לכל מעצב במה וחשיפה.  

 

פנאי טל בראון כפכפים של noon ואגרטלים של nous פנאי טל בראון כפכפים של noon ואגרטלים של nous צילום: אופיר לוי

 

בין המותגים באתר אפשר למצוא קשת רחבה של יוצרים, ממעצבים צעירים שאין להם נקודת מכירה ועד מעצבים ותיקים; בין השאר: צוקר, האנה, שחר אבנט, חיה מיכלסון ודניאל אלקיים. רובם חרתו על דגלם ייצור בר קיימא ומייצרים בכמויות קטנות ובייצור אטי, לעתים גם בהזמנה מראש בלבד.

 

לבראון חשוב להדגיש שזו לא רק פלטפורמה מסחרית. “היום הכי קל לבנות אתר והכי קשה להצליח בו”. ומוקסי, היא אומרת, הוא למעשה נקודת חיבור חדשה הין יוצרים מקומיים ללקוחות שוחרי עיצוב תוך מתן ערך מוסף. כך למשל, דאגה בראון לצילומים ראשוניים של ההשקה ולתכנים מקוריים, בהם סדרת ראיונות בזום עם אנשים מעוררי השראה שהשתלבו בקמפיין של מוקסי. בצד אלה עלתה באתר גם סדרה של מאחורי הקלעים המציגה את תהליכי היצירה של המעצבים.

 

הסגר השני, היא מודה, מורגש מבחינת מכירות. אנשים קונים פחות. "נראה שההבדל בין הסגר השני לראשון הוא במורל. יש פחות אופטימיות, אנשים לא יודעים מתי נלבש את הבגדים והמצב הכלכלי שונה. הפריטים לא זולים, ויש אי בהירות". ובכל זאת, לדבריה, "היום רואים קהל שלא היה קונה באונליין בעבר, ואנחנו באים ללוות אותו בחוויה".

 

מחירים: אופנה: 200־2,000 שקל; תכשיטים: 200־1,500 שקל; אמנות ועיצוב: 250־2,500 שקל.

 

x