$
אופנה

אלכסה צ'אנג מגיעה עכשיו גם לנטפליקס

צ'אנג, פשינסטה מגיל צעיר ויזמית אופנה שידה בכל, מגיעה עכשיו גם לנטפליקס עם ריאלטי אופנה חדש

עילית מינמר 08:2306.02.20

אנה וינטור תיארה אותה כ"פנומן", ב"ניו יורק טיימס" הכריזו כבר מזמן שהיא "קייט מוס של הדור החדש" וקרל לגרפלד ראה בה מוזה וכינה אותה "נערה מודרנית, יפה וחכמה". אלכסה צ'אנג, מנחת תוכנית הריאליטי "האופנה הבאה" (לצדו של טאן פראנס) אשר עלתה לשידור בנטפליקס - עונה על ההגדרות ואף יותר.

 

היא אושיית אופנה ודוגמנית לשעבר, מעצבת אופנה שהשיקה מותג הנושא את שמה, מגישת טלוויזיה ויזמית, ואפילו הספיקה לכתוב ספר. צ'אנג היא איט גירל ששומרת על רלבנטיות לאורך שנים, ועושה זאת בחן רב. 

אלכסה צ'אנג. בתוכנית “האופנה הבאה" היא מצליחה לגרום לכולם להזדהות אתה ועם המראה הנינוח שלה אלכסה צ'אנג. בתוכנית “האופנה הבאה" היא מצליחה לגרום לכולם להזדהות אתה ועם המראה הנינוח שלה צילום: Anthony Ghnassia

 

היא בת לאם בריטית ולאב בריטי ממוצא סיני, והחלה את דרכה כדוגמנית לפני 20 שנה כשהיתה בת 16. היא הובילה קמפיינים של מותגי יוקרה בהם שאנל, לונגשאמפ, דונה קארן ולקוסט, וחברה לשיתופי פעולה עם מותגים מובילים. בין השאר, מותג הסניקרס סופרגה, ומותג הג'ינסים איי־ג'י, מרקס אנד ספנסר וג'יי קרו. ב־2009 השיק המותג הבריטי מולברי תיק בהשראתה - תיק אלכסה - שהביא לגידול של 79% במכירות המותג בשנה שלאחר מכן. ב־2016 היתה שותפה להשקת אפליקציית קניות המאפשרת לגולשים לעקוב אחרי אנשים שהם מודל לחיקוי לראות אילו פריטים נמצאים ברשימת הקניות שלהם ולקנות אותם. ב־2017 השיקה מותג אופנה הנושא את שמה ומזוהה עמה ועם סגנון הלבוש שלה: VILLOID.

 

צ'אנג חיננית, נאה, בעלת חוש הומור, לא מתייחסת לעצמה יותר מדי ברצינות, רזה להחריד (רגליה הדקיקות בולטות לעין כשמסתכלים עליה) ובעלת סגנון לבוש נטול מאמץ, אינטליגנטי אם כי לא יותר מדי מיוחד או מקורי. כך גם כשהיא לובשת בתוכנית החדשה מכנסיים וחולצה מכופתרת פשוטים למראה עם כפכפים בסגנון בירקנשטוק, כך גם כשהיא עוטה שמלת מיני מנצנצת א־לה רוק־אנ'רול של כריסטופר קיין עם מגפונים, וכך גם בשמלת ערב נהדרת של ריצ'רד קווין.

 

"הדמות הראשונה שהתאהבתי בסגנון הלבוש שלה היתה אנני הול בסרטו של וודי אלן", כתבה בספרה “איט” שראה אור ב־2013, אך ההשראות שלה

שונות ומגוונות, היא מוסיפה, למשל, ליב טיילר בסרט "אמפייר רקורדס", שרלוט רמפלינג ב"שוער הלילה", נטלי פורטמן ב"ליאון" וכריסטינה ריצ'י ב"משפחת אדאמס". צ’אנג צברה כוח רב ברשתות החברתיות על כך יעידו 3.6 מיליון העוקבים שלה באינסטגרם, ויותר מ־350 אלף בערוץ היוטיוב שלה. שם היא לא מהססת לשתף גם בחייה הפרטים. למשל, שנפרדה בשנה שעברה מהשחקן השוודי אלכסנדר סקארסגארד, וכעת היא בזוגיות עם אורסון פריי היורש של אימפריית השוקולד פריי.

 

ב"אופנה הבאה" מתחרים 18 מעצבי אופנה מרחבי העולם על פרס של 250 אלף דולר ועל האפשרות למכור את עיצוביהם באתר המקוון היוקרתי נט א־פורטה. בשונה מפורמטים אחרים, הם מעצבים ותיקים יחסית בשוק אך לא מוכרים. בתוכנית צ'אנג מחליפה תלבושות, משיאה עצות ומדווחת בחן על הטרנדים. בנוסף, היא מותחת בנונשלנטיות חביבה ביקורת בונה, מנקודת מבטה כמעצבת בעצמה. איכשהו היא גורמת לכולם, לרבות הצופים, להזדהות אתה ועם המראה הנינוח והטבעי שלה, ולהאמין בכנותה, וזה אולי מה שהופך אותה להשראה.

 

x