$
אופנה

נוצה סגולה והיא עולה: הטרנדים הבולטים לעונת הסתיו-חורף הבאה

נוצות, טול, שמלות אייטיז, סלוגנים והרבה סגול: רגע אחרי שבועות האופנה ניו יורק ובפריז, ורגע לפני אירועי האופנה בלונדון ומילאנו, "כלכליסט" עורך סיכום מחצית וממפה את הטרנדים הבולטים לעונת הסתיו־חורף הבאה

מורן לונדון 08:1118.02.19

נוצות

 

  צילום: איי פי

 

כבר בחורף ראינו את ניצני (גוזלי?) הטרנד, ועד החורף הבא כולנו נהיה ציפורת. בניו יורק בלטו מעיל נוצות של Prabal Gurung, צעיף נוצות של מייקל קורס ושמלת קוקטייל שחורה (בתמונה) שעמה חתמה דוגמנית־העל בת ה־50 כריסי טרלינגטון את התצוגה של מארק ג'ייקובס, אחרי 20 שנות העדרות מהמסלול.

 

נשף תיכון מהאייטיז

 

 

 מלמלה מלמלה צילום: איי פי

 

 

שמלות נשף משנות השמונים שלטו במסלולים השנה, כנראה כאנטיתזה מוחצנת לשנים המינימליסטיות שעברו על עולם האופנה. הכתפיים התפוחות, הכיווצים בבדים המבריקים והמראה המפוסל - בקיצור כל סממני העשור המפוקפק - כיכבו בתצוגות של בלמיין, מייקל קורס, רודארטה (בתמונה) כריסטיאן סיריאנו ו־Prabal Gurung

 

טול

 

 

 צילום: גטי אימג'ס

 

 

בד הבלרינות השקפקף חוזר ובענק, ורצוי בשכבות רבות, כמו ענן שמצפה את הגוף ובצבעוניות ילדותית בגווני ורוד, תכלת וסגול. שמלות טול כיכבו אצל בלמיין, ויקטור אנד רולף וג'ימבטיסטה ואלי בבפריז, אבל המפגן המרשים ביותר שייך ליפני טומו קויזומי, עד לפני שבוע מעצב תחפושות אנונימי, שהגיע לניו יורק מצוייד בשמלות פרי עיצובו (בתמונה) ונהפך לכוכב הרותח של הרגע

 

סגול

 

 

 צילום: גטי אימג'ס

 

 

הוורוד הילדותי המתוק עדיין מככב בשבועות האופנה, אבל לצידו בלטו גווני סגול מטאלי וכחול־אלקטריק. לאם, אנה סואי, מייקל קורס (בתמונה) וכריסטיאן סיריאנו הפגיזו עם שמלות שהדיפו ניחוחות אייטיז ושידרו כוחניות שאין לטעות בה

 

סרט קשור

 

 

 

 

קשירת הסרטים הילדותית עושה קאמבק גדול, אולי כהתרסה לרצינות שאפיינה את עולם האופנה שניסה לחזק מחאות נשים ברחבי העולם והתרחק קצת מהמראה המתקתק. הפעם הסרטים הופיעו לא רק כקישוט על הראש או הכתפיים, אלא גם כקשר פונקציונלי (הצווארון של וואקרה) או כהדפס על שמלות (רודארטה, בתמונה)

 

סלוגנים

 

 

  צילום: אי פי איי

 

 

הקולקציה של ויקטור אנד רולף לקחה את האופנה העילית הרצינית, היוקרתית והכבדה והפכה אותה להומוריסטית. על שמלות צבעוניות ומרשימות בסגנון בובתי נוסטלגי נתפרו סלוגנים בהשראת ממים והאשטאגים נפוצים מהרשתות החברתיות. המטרה היתה ללעוג לתרבות שמכווצת הוויה של אנשים לכדי ביטוי אחד שטוח. באופן אירוני התוצאה היתה קולקציה שרבים מיהרו לשתף ברשתות החברתיות

בטל שלח
    לכל התגובות
    x