$
פנאי

פורטנייט למבוגרים: אייפקס לג'נדס הוא הטרנד הרותח של הרגע

המשחק גרף 25 מיליון משתמשים בתוך שבוע. הסוד: זהו משחק באטל רויאל, כמו פורטנייט, מינוס השטויות שמבריחות מבוגרים

עמית קלינג 08:0814.02.19

בשבוע שעבר, בלי שום התראה מוקדמת, Apex Legends, משחק יריות חדש התרסק כמטאור בוער על תעשיית הגיימינג. הפצה כזאת, שהפכה לעניין שבשגרה בתעשיית המוזיקה בשנים האחרונות, עדיין נדירה בתחום המשחקים: רוב המפתחות מסתמכות על באזז בבעירה איטית, מטפטפות רמיזות וטריילרים ומנסות לגרוף כמה שיותר הזמנות מוקדמות. אבל עניין ההזמנות לא הטריד את המפתחים של Apex Legends. משהו במשחק הזה מייצר אצל השחקן מהר מאוד את התחושה שבחברה ידעו שיש להם להיט ביד. ולא סתם להיט — זה ה"באטל רויאל" הבא, או אם תרצו: "פורטנייט למבוגרים".

 

 

 

 

Apex Legends. המשחק בקבוצה מוסיף אלמנט טקטי ותחכום Apex Legends. המשחק בקבוצה מוסיף אלמנט טקטי ותחכום

 

 

הז'אנר החדש הזה נהפך בזכות "פורטנייט" לתופעה המרכזית בענף הגיימינג בשנה החולפת. עיקריו פשוטים: מספר גבוה של שחקנים נזרקים ללא כל נשק למפה גדולה ומתחילים לחפש את האחרים — וציוד שאפשר להרוג אותם באמצעותו. כדי להוסיף לאקשן ולוודא שהשחקנים נמצאים במסלול התנגשות בלתי נמנע, המפה מצטמצמת אט־אט אל עבר המרכז שלה, ומי שלא עומד בקצב — מת. האחרון שנשאר על הרגליים מנצח. ה"באטל רויאל" (שנקרא כך על שם מותחן יפני נהדר משנת 2000) טלטל את שוק משחקי האונליין בזכות כמה חידושים מרעננים, שהמרכזי שבהם היה שהוא הפך את המוות, כלומר את הפסילה, למשהו משמעותי. במשחקי יריות רגילים אתה מנסה להרוג כמה שיותר, להיהרג כמה שפחות ולצבור יותר מדי נקודות. כאן המשחק שלך יכול להיגמר אחרי 10 שניות, לפני שעוד הספקת למצוא אקדח מצ'וקמק.

 

אף ש"פורטנייט" לא המציא את הז'אנר, הוא בהחלט שבר את השוק: בסוף 2018, שיחקו בו למעלה מ־200 מיליון איש (והוא העלה את שווי המפתחת שלו, Epic, ב־8.5 מיליארד דולר בשנה אחת). היו לכך סיבות רבות, כמובן, אבל אחת מהן היתה מהותית ומהפכנית מעל הכל — "פורטנייט" לקח נוסחת אקשן אלימה ומהירה והצמיד לה אסתטיקה צבעונית ומצועצעת, שמחד קרצה מאוד לילדים ומאידך הרגיעה את ההורים שלהם. הם התחילו להילחץ אחר כך, כשהם קלטו שהילדים שלהם משחקים 12 שעות ביום, אבל זה כבר עניין אחר.

 

פורנטייט. אסתטיקה מצועצעת פורנטייט. אסתטיקה מצועצעת

 

 

אבל הנוסחה שהפכה את "פורטנייט" לתופעת תרבות הרחיקה ממנו שחקנים מבוגרים יותר — גם בגלל הזיהוי של פורנטנייט עם ילדים וגם בגלל שלילדים בני שמונה יש הרבה יותר שעות משחק ממך, ולכן הם לרוב ישחטו את השחקנים המבוגרים אותך בתוך דקות ספורות. לכן הקרב הבא היה על המשחק שיתאים את הקסם למבוגרים יותר.

 

וכאן נכנס לתמונה Apex Legends, שבתוך שבוע הגיע ל־25 מיליון שחקנים. זהו ספין־אוף לסדרת המשחקים המעולה Titanfall, באטל רויאל מהיר ודינאמי מאוד, עם המוזרות האסתטית הקלילה של אנימציה יפנית וסגנון איור מערבי — צבעוני מספיק בשביל הילדים, אלגנטי דיו למבוגרים. ויש לו שתי הברקות גדולות שמרימות אותו מעל השאר: במשחק אתה לא לבד אלא חלק מקבוצה של שלושה אנשים, מה שמוסיף אלמנט טקטי לקרבות ודורש ממך לשחק חכם. ההברקה השנייה היא מערכת התקשורת שלך עם חבריך לקבוצה, שמייתרת לחלוטין את הצורך בשימוש בצ'אט — הפיצ'ר שהפך את פורטנייט לסיוט שבו ילדים בני 12 עם מיקרופון גרוע צורחים לך קללות באוזן. ב־Apex Legends הכל עובר דרך הדיבוב החמוד של הדמויות, ואפשר להדחיק בקלילות את העובדה שהצלף שירה בך הרגע על צלע הר הוא ילד בן 8 מקזחסטן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x