$
במה

השחקן יוסי מרשק: "תיאטרון מלחיץ אותי נורא, אז נמנעתי"

אחרי שש שנות התנזרות מתיאטרון רפרטוארי חוזר מרשק בהצגה "האם". לכלכליסט הוא מסביר איך מגלמים גבר בזוגיות של 30 שנה, כשבחייו הוא מוכר כאקס סדרתי, וכמה חזרות דרשו בתיאטרון "גשר" על הכנת קפה

מאיה נחום שחל 08:2205.02.19

השחקן יוסי מרשק ממעט לעשות תיאטרון. הפעם האחרונה שבה עלה על הבמה היתה לפני שש שנים בתיאטרון באר שבע, והוא מצדו מייחס את זה גם לפוביה שלו מטקסט. "זה משהו שמלחיץ אותי נורא, זה לא עובר לי", הוא מספר, "יש לי מעין פאניקה שלא אזכור. זה משהו של השנים האחרונות, אם אני מתבלבל בדבר הכי קטן אני נלחץ".

 

 

 

מרשק. "צחקו עליי בגלל הביקורות שקיבלתי בשעשועון 'הכל הולך'. אני לא מאלתר טוב" מרשק. "צחקו עליי בגלל הביקורות שקיבלתי בשעשועון 'הכל הולך'. אני לא מאלתר טוב" צילום: אוראל כהן

 

 

ביום חמישי הקרוב הוא ישוב לבמה עם ההצגה "האם" מאת פלוריאן זלר בתיאטרון גשר. "זה לא שברחתי מתיאטרון, פשוט העדפתי שלא. אבל אז הגיעה הצעה מעניינת ומרתקת מאוד והבנתי שזה משהו שאני רוצה לעשות. סקרן אותי לעבוד בגשר כי מכל ההצגות שם אני יוצא עם חוויה, אז הלכתי על זה".

במרכז ההצגה, בבימויו של יבגני אריה ובהשתתפות אפרת בן צור לצדו של מרשק, אשה בשנות ה־50 לחייה שילדיה עזבו את הבית, ובעלה מתחזק קריירה כעורך דין ומעדיף לעבוד שעות נוספות. הבדידות הופכת בלתי נסבלת עבורה ושפיותה מתדרדרת עד כדי חשדות והזיות. היא נלחמת על פיסות הזיכרון שנותרו לה ומאבדת אחיזה במציאות. "האם" זיכה את זלר בפרס מולייר היוקרתי לתיאטרון ב־2011, וזה מחזהו הרביעי שעולה בישראל, אחרי "האמת", "השקר" ו"האבא" בבית ליסין. "ראיתי את ‘האמת’ ו’השקר’ והם היו קלילים וכיפיים, אבל המחזה הזה אחר. הוא עמוק, דרמטי, מלא רבדים. זו קומדיה שחורה".

 

המחזה מדבר על זוגיות ארוכת שנים, אבל מרשק חווה מערכות יחסים קצרות יותר בחייו, בין השאר עם גרושתו השחקנית מיה דגן, הזמרת אפרת גוש ואם בתו השחקנית נעמי לבוב. "אני לא מביא ניסיון של 30 שנה בזוגיות, אבל את התקלים והבעייתיות אני מכיר, זה לא משהו שזר לי, ואני גם מסתכל על מערכות יחסים של אחרים ולוקח משם. אלה בני זוג שעם כל הבעייתיות עדיין יש ביניהם חיבור והם לא קמים ועוזבים. אני עובד מתוך הטקסט ויש בו הכל".

 

אתה עדיין מאמין בזוגיות ארוכה?

"תתפלאי, אבל כן. אני גם מאוד רוצה עוד ילדים, פשוט לא מחר, אלא בשלב מאוחר יותר".

 

האבהות שינתה אותך כשחקן?

"היא תרמה לי עוד רבדים. ראיתי לא מזמן קטע מ'פלפלים צהובים' ועם כל הפרגון שקיבלתי, רק היום אני מבין שחסרים שם איזה 10% של האבא באמת".

 

מלבד הופעתו ב"פלפלים" מרשק כיכב על המסך בשנים האחרונות בסדרות כמו "הכל דבש", "נויורק", "שכונה", "היהודים באים" ו"להעיר את הדוב", שעל התפקיד בו הוא מועמד לפרס שחקן השנה של האקדמיה לטלוויזיה, ועם סרטים מצליחים כמו "זינוק בעלייה" ו"שושנה חלוץ מרכזי". בין השאר השתתף בשעשועון האימפרוביזציה "הכל הולך", שם הפגין יכולות אלתור חלשות וגם קיבל ביקורות על כך. "זו הפכה להיות מין בדיחה כזו, אני לא עושה את זה בכוונה, אני פשוט לא מאלתר טוב, לא זורם. גם בחיים הפרטיים יש לי מנהגים קבועים ואני לא אוהב שמשבשים לי".

 

אז אתה במקום הנכון עכשיו.

"כן, בגשר לגמרי לא מאלתרים ואפילו יש כתוביות לקהל. אני בלחץ מזה, אבל אני מראש אומר לעצמי שזה לא יהיה בול אותו הדבר, אז אם מישהו יושב ובודק זו הבעיה שלו. יש משהו בהיערכות והטוטאליות של אנשי גשר שהוא מקסים בעיניי. באחת הסצנות למשל אפי (בן צור — מנ"ש) מכינה קפה בבוקר ואני אומר לה 'מה, הכנת קפה?'. אנחנו יושבים על המשפט הזה כבר תקופה והוא לא פתור לגמרי. אני מניח שבמקום אחר כבר הייתי אומר 'יאללה, כולה הכנת קפה', אבל פה לא. הם כל כך מחויבים לדבר שזה מעורר כבוד".

 

בימים אלה משחק מרשק במופע הקומי "עובדים על הזוגיות" לצד ליליאן ברטו ובסאטירה הטלוויזיונית "היהודים באים" בכאן11, שבקרוב תצלם עונה החדשה. את הכישורים הקומיים הוא לא יחסוך גם מבמת גשר. "אני לא אמור להפיל, אין כאן דאחקות, אבל אני מאוד מקווה שיעבור גם הפן הזה של המחזה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x