שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מוזיקה

"באסה סבבה" של נטע ברזילי הוא הרבה יותר משיר פופ קליל

להתקרנף בסבבה: השיר החדש של זוכת האירוויזיון הוא מניפסט של כוכבת פופ שמנכסת את כינויי הלעג ומצהירה: "אני גדולה כמו קרנף, וזה כוחי"

ניצן פינקו 08:1004.02.19

"עצור! קרא לאמא שלך / רוץ! תגיד לה שאני קרנף... אני אוכל אותך"

 

עולם הפופ עצר את נשימתו ביום שישי האחרון, כשנטע ברזילי הוציאה לעולם את הסינגל השני והסופר־מצופה שלה "באסה סבבה", הראשון מאז "טוי" שהביא לה את הזכייה באירוויזיון. ולכל מי שחשב שהיא תעשה דיאטה, או תתחבא מאחורי בגדים מטשטשים, היא מבהירה כבר בפתיח של השיר — אני גיבורת על מסוג חדש: לא וונדר וומן חטובה, אלא קרנף ורוד ענקי.

 

 

 

ברזילי ב"באסה סבבה". הומור עצמי שבעבר רק דמויות שוליים וקומיקאים יכלו להשמיע ברזילי ב"באסה סבבה". הומור עצמי שבעבר רק דמויות שוליים וקומיקאים יכלו להשמיע צילום: דניאל קמינסקי

 

 

"באסה סבבה" הוא לא עוד להיט, אלא המנון של ריקליימינג, ניכוס מחדש של הגוף הנשי הגדול, שלא מתנצל על זה. ברזילי הולכת עם הדימוי של הקרנף עד הסוף, כאילו אומרת "אתם קוראים לי שמנה? זאת בדיוק העוצמה שלי, ואתם לא יכולים לקחת אותה ממני". הנוכחות הגדולה שלה נהפכת למותג מגניב.

 

במיינסטרים הישראלי אין לברזילי אחות שמהללת את הגוף הגדול, אבל בעולם מגמת חיוביות־הגוף מהדהדת כבר כמה שנים טובות. ב־2014 הוציאה ניקי מינאז' את "אנקונדה", שיר הלל לטוסיק גדול, ושנה אחריה מייגאן טריינור כבשה את העולם בלהיט "All About that Bass", שהיה חגיגה של מידות גוף גדולות. ובכל זאת שתי הדוגמאות הללו בעייתיות — מינאז' שגרירת הטוסיקים מעודדת שימור אידיאל של מותן צרה עד כאב, וגם היא וגם טריינור משסות נשים אחת בשנייה בקרב על תשומת לב גברית בשיריהן.

 

 

ליזו (מימין) ובת' דיטו. מודלים של חיוביות גוף בלי לשסות נשים אחת נגד השנייה ליזו (מימין) ובת' דיטו. מודלים של חיוביות גוף בלי לשסות נשים אחת נגד השנייה צילום: איי פי

 

 

אבל ברזילי לא מעוניינת בחיזור מתחנף. "תיזהר! הקרן שלי גדולה יותר", היא מתריסה ב"באסה סבבה" בלעג לתרבות הגברית של השוואת גדלים. "הבנות הרוצחות שלי בדרך אליך", היא שרה — לא אחת שתיפול בשבירה של אחווה נשית, כמו מינאז' וטריינור.

 

במובן זה ברזילי היא יותר ממשיכת הדרך של בת' דיטו, סולנית להקת הגוסיפ, שלהטה לפני כעשור. דיטו לא נראתה כמו אף אחת בנוף המוזיקלי דאז. במקום להסתפק בטוניקות מטשטשות, היא יצרה לעצמה סטייל ייחודי ואקסטרווגנטי, והצטלמה בעירום עתיר קפלים לשערי מגזינים. כיום דיטו היא המוזה של ז'אן פול גוטייה, שצועדת באופן קבוע על המסלול בשבועות האופנה הבינלאומיים, ואפילו פוזלת לכיוון הוליווד, כולל תפקיד קטן ומקסים בסרטו האחרון של גאס ואן סנט.

 

כוכבת עולה נוספת, שברזילי מזכירה, היא ליזו האמריקאית (מליסה ג'פרסון) שחוגגת העצמה נשית ונלחמת בשמנופוביה בלהיטי ענק כמו Worship, שמשפריצים דיסקו מלא בשמחת חיים. "מראה מראה שעל הקיר / אל תגידי לי את זה, אני יודעת שאני נראית טוב", היא שרה בלהיט "Juice", שצבר כבר 2 מליון צפיות ביוטיוב.

 

"אני הולכת לאכול אותך!", מאיימת ברזילי ב"באסה סבבה" בהומור עצמי, כזה שבעבר רק קומיקאים או דמויות שוליים כמו הדראג קווין דיוויין יכלו להרשות לעצמם. אבל ברזילי לא מחכה לאישורים, סותמת פיות לכל המלעיזים ותופסת בגאון את מקומה במרחב. מתקרנפת בקטע טוב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x