• תפריט
אמנות ועיצוב

הקאץ’ של סקאצ’

חצי שנה אחרי שמכר את המותג Sketch לרשת היינס, מספר המעצב יוסי קצב על היעד החדש: לצאת לחו”ל

מורן לונדון 08:3113.06.18

בעוד 2018 מסתמנת כשנה קשה עבור האופנה הישראלית, שנה שבה רשתות ענק נסגרו, מעצבים מחו ויצרנים נמחו, המעצב יוסי קצב דווקא טיפס למעלה. לפני כחצי שנה קנתה חברת S.wear, בעלת רשת היינס, את המותג שלו Sketch תמורת כ־5 מיליון שקל, ומאז קצב במגמת התרחבות.

 

”הם יצרו איתי קשר בשביל ייעוץ לגבי עיצוב החנויות ובניית קולקציות, וגיליתי שהם חברה מעניינת מאוד”, מספר קצב (46) בראיון ל”כלכליסט” על תחילת מערכת היחסים. “בניגוד לחברות אחרות, פה הכרתי חברה שלא מחפשת לחסוך על חשבון הלקוח. זה הרשים אותי כי בתור בעל מותג אני יודע כמה הפיתוי לחסוך גדול. זו היתה פעם ראשונה שנתקלתי במותג שמבקש להשקיע עוד במוצר כדי לגדול ולא לחסוך כדי להגדיל רווחים”.

 

יוסי קצב יוסי קצב צילום: איתן ברנט

 

 

היחסים בין קצב ל S.wear התחממו, והוא חלק איתם את שעל נפשו באופן אישי. “דיברתי על כך שאני רוצה להשתחרר מהפן הכלכלי של ניהול עסק”, מספר קצב. “אני מעצב ולצד ניהול עובדים וכספים הרגשתי שאני פחות פנוי לעיצוב ויותר מתעסק בניהול”. החבר’ה מ־S.wear החליטו להרים את הכפפה ובהשקעה רכשו את המותג יוסי קצב על שני סניפיו דאז, פיתחו אותו ובזמן קצר הרחיבו ופתחו עוד שלוש חנויות, אחת מהן בקניון רמת אביב. “בתור מעצב ישראלי, אין כמעט סיכוי להיכנס למקומות כמו קניון רמת אביב. מבחינתי זו הזדמנות אדירה”, הוא אומר.

 

מהקולקציה של Sketch. “אני עדיין שולט במה שקורה במותג” מהקולקציה של Sketch. “אני עדיין שולט במה שקורה במותג” צילום: תום מרשק

 

Sketch החלה את דרכה ב־2010 בתור חנות לבגדי גברים במתחם התחנה בתל אביב. האסתטיקה המוקפדת של קצב והיכולת לייצר בגדי גברים נקיים באווירה אירופית ובדיוק שכמעט נדיר למצוא בישראל, בטח בבגדי מעצבים לגברים, הפכו אותו ליקירם של מביני דבר באופנה. במהלך השנים הוא פתח עוד שני סניפים וסגר אחד מהם וגם הגדיל את ההיצע בחנות לנשים שלדבריו, “ביקשו כל הזמן כשבאו עם בני זוגם והרבה פעמים פשוט קנו בגדים מקו הגברים”. הבגדים שלו מיוצרים בפורטוגל במפעלים שמייצרים בגדים למותגי איכות כמו פול סמית’ ומקס מארה. ללא ספק סטנדרט גבוה למותג מקומי, ועל כן מעניין לראות מה יקרה עם המותג לאחר

הרכישה.

 

 

זה מותג שהקמת במו ידיך. עד כמה תשלוט במה שקורה איתו מעכשיו?

“החברה היא בעלת 100% במותג, אבל אני עדיין שולט במה שקורה עם Sketch. יהיה לי קשה לשחרר, ואני גם לא חושב שאני צריך. S.wear מסתכלים על הדו”חות, מנתחים מכירות ומביעים את דעתם. יש להם הרבה ניסיון במובן הזה, והם מביאים אותו”

 

לצד העיצוב ב־Sketch קצב יעצב גם להיינס, והוא ממשיך בעבודתו כמרצה בכיר בשנקר, תפקיד אותו הוא מאייש מאז 1998.

 

מה הלאה? לאן פני המותג מועדות?

“כרגע כבר יש לנו חמישה סניפים, וזה אדיר, ואני מאמין שמבחינת העתיד פנינו לחו”ל”.

 

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x