• תפריט
אופנה

אופנה: חדש מהניינטיז

בתוך שלוש שנים הצליח המעצב מייק אמירי להפוך את הג’ינסים הקרועים משנות התשעים למותג הכי נחשק שלא שמעתם עליו

מורן לונדון 08:2708.02.18

אם גדלתם בשנות השמונים או התשעים, סביר להניח שנשאלתם לא פעם על ידי אמא או אבא אם המחיר של הקרעים בג’ינס שלכם גבוה מהג’ינס עצמו. שלושים שנה אחרי, מעצב הבגדים העולה מייק אמירי הפך אותם למותג הכי חם.

 

בתוך שלוש שנים בלבד, ודווקא בתקופה בה מכירות האופנה מדשדשות, המותג שלו AMIRI הפך לדבר הכי מדובר, שנראה על לא מעט סלבס בשלל גילאים, מאקסל רוז ועד ג’סטין ביבר. עד כדי כך אמירי טרף את הקלפים, שסגן נשיא מחלקת הגברים בברני’ז ניו יורק אמר עליו: “אמירי הפך לאחד העסקים הכי גדולים במחלקה. זה עניין נדיר בימים אלו. זו תופעה”.

 

אמירי (41) נולד וגדל בלוס אנג’לס לזוג מהגרים איראנים, בשנים שהיתה סצנה רותחת של רוקנרול ופרחו בה להקות כמו אירוסמית’, גאנז אנד רוזס ונירוונה. אמירי הוקסם מהאווירה ואותה הוא תרגם למותג AMIRI שהקים ב־2014. “אל.איי היא מקור ההשראה המרכזי שלי”, אומר אמירי בראיון ל”כלכליסט”. “הנופים, הרחובות והאנרגיה, וגם המוזיקה כמובן”. 

ג'ינסים קרועים בעיצוב מייק אמירי ג'ינסים קרועים בעיצוב מייק אמירי צילומים: אי.פי.אי, אי.אף.פי

 

הבגדים של אמירי נועדו לכוכבי רוק, או לכאלה שרוצים להרגיש ככה. הם משופעים בהדפסים שנעשים בעבודת יד, הג’ינסים עוברים טיפול כמעט ניתוחי על שולחנות התופרים כל קרע, שפשוף או עיטור הם מלאכת מחשבת. הטי־שירטים והסווטשירטים אף זוכים לקבל יריות מכדורים חיים כדי להגיע לתוצאה עוצמתית במיוחד.

הבגדים של אמירי הם בדיוק הבגדים שאתם מצטערים שלא שמרתם מהניינטיז, רק הרבה יותר מגניבים. ויש להם גם תג מחיר שראוי לכוכבי רוק: ג’ינס עולה כאלף דולר, ולעתים יותר. לפי התחזית ל־2018 שאמירי מסר בראיון ל”ניו יורק טיימס”, הרווח של AMIRI ב־2018 צפוי להסתכם בכ־40 מיליון דולר. “העיצוב מושפע מכוכבי הרוק מנעוריי יחד עם שילוב של ז’אנרים מהיום”, אומר אמירי.

 

ההתחלה היתה קטנה. “המותג התחיל במרתף של מסעדה תאילנדית בשדרות סאנסט”, מספר אמירי, “התחלתי עם קולקציות קטנות בהתאמה אישית למוזיקאים. ב־2014 השקנו באופן רשמי את AMIRI עם קולקציית קפסולה קטנה שנמכרה בבלעדיות ברשת מקספילד בלוס אנג’לס”. לפני שנה חזר AMIRI למקספילד עם פופ־אפ מיוחד ולפי הדיווחים מכר תוך שלוש שעות סחורה בכמעט 300 אלף דולר. השנה, ממש בחודש שעבר, הוא כבר השתתף לראשונה בשבוע האופנה בפריז וזכה לתשואות. 

 

אז איך בגדים יקרים כל כך, שמעוצבים בהשראת ז’אנר שכבר הוכרז כמת, קרועים ברמה שלא ממש מתאימה לעובד הסטנדרטי, זוכים לכזו הצלחה? כמו בניינטיז, הכל מתחיל בסטיבן טיילר ואקסל רוז (סולני אירוסמית’ וגאנז אנד רוזס). טיילר הוא מהלקוחות הראשונים של אמירי, אבל מי שבאמת שם את המותג על הבמה הוא רוז. התמזל מזלו של אמירי, ורוז, שכמעט ולא ניתן למצוא תמונה משלוש השנים האחרונות שבה הוא לא לובש את בגדי המותג, הפיץ אותו לכ־4.5 מיליון מעריצים בסיבוב ההופעות האחרון.

 

איך הבשילו היחסים עם אקסל?

“עוד לפני ההכרזה הרשמית על היציאה לסיבוב ההופעות, המנהל של אקסל יצר איתי קשר, וביקש שאצור בשביל אקסל בגדים בהתאמה אישית עבור הסיבוב. הצעתי לו שנעשה מלתחה שלמה ואקסל מאוד אהב”.

 

לא רק המראה משך את רוז, גם הנוחות. יחד עם ההדפסים, הקרעים, אבני הקריסטל והתלאים, אמירי גם החזיר למדור הדנים הגברי את האלסטיות. “אקסל הבחין שהג’ינס סטרצ’י ונוח לו מאוד על הבמה והזמין כמה סטים”, מספר אמירי, “ישבתי איתו ודיברנו על הסגנון האישי שלו, זה שהיה לו בשיא הקריירה וזה שממשיך להיות אייקוני עד היום”.

 

ולא רק כוכבי רוק, גם שלל שחקני NFL ו־NBA לובשים אמירי לעתים תכופות. בשנה שעברה השיק אמירי גם קולקציית נשים. היא מהווה רק כ־25% מהמכירות שלו אך גדלה בעקביות. בארץ ניתן להשיג רק את קו הגברים בפקטורי 54, בטווח מחירים שבין 890 שקל לטי־שירט ועד 8,990 שקל לג’קט.

 
המעצב מייק אמירי המעצב מייק אמירי

 

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x