$
פנאי

שחור על גבי שחור: הזוג שמאחורי מותג האופנה האוונגרדי "הילי וארי"

"אנחנו לא מתייחסים לבגדים שלנו כטרנד. מדובר בפריטים על זמניים", אומרת הילי יעקובי שיחד עם בן זוגה עומדת מאחורי הילי ארי – ממותגי האופנה המסקרנים בארץ

מורן לונדון 08:14 10.05.17

 

"ארי הגיע אלי לירושלים והודיע שקר לו", מספרת הילי יעקבי על הרגע שבו הבינה שיש לה מותג אופנה ביד, "הוא ביקש שאתפור לו מעיל. הסברתי לו שזה לא כזה פשוט והוא התעקש שנכין יחד, לי ולו מעילים".

 

היא השתכנעה ואת השבוע וחצי שלאחר מכן בילו שניהם בהכנת מעילים: "תוך כדי הבנתי שפשוט כיף לי לעבוד איתו והחלטנו להמשיך עם זה".

 

ההתחלה הרומנטית הזו של "הילי ארי", אחד ממותגי האופנה הצעירים הכי מסקרנים בישראל, מוסיפה נופך לעיצובים המעניינים של הזוג הילי יעקובי וארי שוסטרוביץ שיהיו בין המציגים ביריד האופנה "דרס קוד" שיתקיים בסוף השבוע הקרוב בתל אביב.

 

בגדים של "הילי ארי". התחילו כיוניסקס
בגדים של "הילי ארי". התחילו כיוניסקסצילום: חן וגשל

 

אהבה ואמנות

 

שוסטרוביץ בכלל למד קולנוע במנשר ומתעסק בהפקות טלוויזיה, אבל הוא מעיד ש"אופנה, אמנות ואסתטיקה תמיד היו בין אהבותי. רק שלא ידעתי מה אני אמור לעשות עם זה עד שהכרתי את הילי". יעקובי היא בוגרת מחלקת האופנה של בצלאל. הם הכירו לפני שמונה שנים בתערוכה שהשתתפו בה והחיבור הידידותי ביניהם נוצר על רקע יצירת עבודות אמנות. רק ארבע שנים לאחר מכן יגיע הרגע ההוא בו ישבו ליצור מעילים יחד, יבינו שזה הייעוד שלהם ובמקביל גם יהפכו לזוג.

 

הרקע האמנותי שלהם ניכר בבגדים: "כשהחלטנו להתחיל ליצור בגדים לא התכוונו שיהיה לנו מותג", משחזרת יעקובי, "זה התחיל מסמפלים, בגדים בייצור יחיד שנעשו בעבודת יד ולאט לאט זה התפתח". בהתאם לגישה הייחודית, השניים מכנים את הקולקציות שלהם "סדרות" - כנהוג בעולם האמנות.

 

"אנחנו לא מתייחסים לבגדים שלנו כטרנד", הם מסבירים "אין סייל, או אאוטלט או תאריכים ליציאת קולקציה. אנחנו מייצרים סדרות שמעוצבות בהתאמה לסדרות קודמות. מדובר בפריטים על זמניים"

 

העיצובים שלהם בולטים מאד בנוף המקומי, הם פונים לגברים ולנשים ומשדרים אווירת סוהו לונדונית יותר מאשר תל אביביות מחוספסת. העיצובים נוקשים ומשרים אווירה נקייה ועוטפת, מיוצרים מבדים עבים בסגנון שמשלב בין פאנק אוונגרדי למינימליזם אפל. אז מי הקהל שלהם? "הקהל שלנו נאמן לנו ומוכר לנו מאד. מדובר באנשים שנהנים להתלבש באופן ייחודי ואנחנו קשובים ונותנים להם מענה, גם מתוך הסדרות שאנו מוציאים וגם בהתאמות אישיות", מסבירה יעקובי.

 

הילי יעקובי וארי שוסטרוביץ. עיצוב שנע בין פאנק אוונגרדי למינימליזם אפל
הילי יעקובי וארי שוסטרוביץ. עיצוב שנע בין פאנק אוונגרדי למינימליזם אפלצילום: סילאן דלאל

 

שחור לאשה, חצאית לגבר

 

תחת המותג ניתן להשיג, בין השאר, חצאיות לגברים.

 

איך מגיב לזה הגבר הישראלי?

"הן נמכרות במהירות. אז נכון - זה לא מיינסטרים, אבל הגברים שהתחברו לזה סיפרו שהם חרשו עליה ממש. אני חושבת שזה נראה מעולה עם חולצה מכופתרת וגם עם טי שירט".

 

מהצצה בחצאית עולה בברור שהיא גברית מאד. בכלל, בעולם בו קולקציות יוניסקס הפכו לכותרת שאמורה למשוך קונים, הילי וארי דווקא טוענים להיפך: "יש לנו הרבה פריטים שהתחילו כיוניסקס ואז המשיכו עם הגדרה לכיוון נשי או גברי. יש שוני בגוף וצריך לעשות את ההתאמות" מסבירה יעקבי.

 

מה חלוקת התפקידים בניכם?

"אני אמון על הצד של הקראפט. שזירות, רקמות, עבודות יד והדפסים", הוא אומר ויעקובי מוסיפה "אני אחראית יותר על התדמית. אין לי את הסבלנות שלו. אני יכולה להתעורר בבוקר ולמצוא תיק באריגה ידנית שארי עמל עליו במשך 15 שעות וזה יהווה סקיצה שתתקדם לפריט ומשם לקולקציה רחבה".

x