$
אופנה

טוּ קוּל פור סקוּל: בגדי ילדים שחורים ומעוצבים

אם עד לפני כמה שנים רוב בגדי הילדים בארץ היו צבעוניים ולא מחמיאים, היום אפילו מדפי הרשתות מלאים בבגדי זאטוטים שחורים, קשוחים ומעוצבים

רעות ברנע 08:5404.01.17

כשבני הגדול היה בן כמה חודשים, פרסמתי בעמודים אלה כתבה שעסקה בניסיונות הלא מוצלחים שלי למצוא עבורו בגדים שחורים ושווים בארץ. השבוע, כשהוא אוטוטו בן שלוש וחצי, בעודי עוברת על ארון הבגדים שלו, מצאתי את עצמי ממלמלת שחור, שחור, אפור, שחור...".

 

אבל השחור הוא לא העניין, הוא רק הסממן. העניין הוא שבטווח זמן לא ארוך, שנתיים־שלוש, עולם בגדי הילדים והתינוקות הישראלי עבר מעין מהפך. תעשייה שבמשך עשרות שנים התבססה על חליפות גן — טרנינגים לא מחמיאים עם גומי עבה ודמויות מצוירות — עומדת היום בקו אחד עם האופנה והטרנדים בעולם, מבוססת על לא מעט פרטי יוניסקס, שהחליפו, בשעה טובה, את התכלת לבּנים והוורוד לבנות, וגם גורמת לנו, המבוגרים, להצטער שלא עושים כאלה גם במידות שלנו.

 

המהפך הזה קרה הודות לגדילה המשמעותית בכמות המותגים המעוצבים לילדים, לחנויות המעצבים שצצות כמו פטריות אחרי הגשם, לתחרות מול מותגים בינלאומיים, שכבר לא צריך שמישהו ייסע לחו"ל כדי להביא אותם ארצה, ולרשתות הגדולות, שהבינו שאם הן לא יעמדו בקו אחד עם כל הנ"ל הן ייעלמו מהרדאר.

 

 צילום: אלון שפרנסקי, איתן טל, Goran Ljubuncic , עמיר מייבלט, אורי טאוב, דניאלה שרייה

 

המעצבים החלוצים

 

החלוצות בארץ היו טלי מילכברג ואיריס אדלר, בעלות המותג נונונו, שכבר כמעט עשר שנים מציע אלטרנטיבה רוקיסטית ובועטת לילדי ישראל. בשנים האחרונות הן מצליחות גם בחו"ל וחביבות בעיקר על ילדי סלבס כמו ביונסה וגוון סטפני. מה שכן, רוב הישראלים לא יכולים להרשות לילדיהם מה שביונסה מרשה לבלו אייבי, לכן הולכות וקמות להן עם השנים אפשרויות נוספות במחירים קצת יותר שפויים (בטווחים כלליים של 60–180 שקל לפריט). בין מותגי המעצבים הבולטים שהיו ממבשרי הז'אנר אפשר למצוא את טולי ברט של ליאת יקיר, שהחלה לעצב בגדים לבנה כשגרו במשך תקופה בהודו, ואת Plastic Jus של שושי ברבי, שהתחילה מבגדי רוקיסטים במיוחד לנשים ועברה לקטנטנים. בשלוש השנים האחרונות הצטרפו לרשימה מספר לא מבוטל של מותגים כמו מינימליסט, בייבי רוק, פושטקים, Just About ופרדי ביב של המעצבת יפית דוד, שהתחילה לעצב לפני שלוש שנים בעקבות הולדת בתה.

 

"האנשים שרוכשים בגדי מעצבים הם כאלה שמבינים אופנה", אומרת דוד. "כמו שהם משקיעים בעצמם — כך הם משקיעים בילדים שלהם".

 

מתוך קטלוג הילדים של גולף מתוך קטלוג הילדים של גולף צילום: דנה קרן

 

לשוק כבר נכנסים שחקנים חדשים — את רובם אפשר למצוא בעיקר אונליין אבל גם בחנויות שונות ברחבי הארץ ובעולם. הדוגמה האחרונה היא המותג הצעיר Mayaya, שגם הוא, כמו השאר, פרי יצירתן של שתי אמהות, איה פרידמן אברהמס ומאיה רפפורט טאוב. "אנחנו כבר לא יצרנו מתוך חוסר, אלא כי זה היה חלום", אומרת רפפורט טאוב. "הנישה שכן היתה חסרה לנו היא זו של ז'אנר הבוהו, גזרות האוברסייז שפופולריות אצל מבוגרים אבל כמעט לא קיימות אצל ילדים. אנחנו מוכרות בעיקר באתר וגם בכמה חנויות נבחרות, ואנחנו לא רוצות להיכנס לכל חנות".

 

חנויות המעצבים

 

חנויות המעצבים הן שלב ביניים בין מותגי המעצבים והרשתות הגדולות. מדובר בחנויות פרטיות שמעצבות קולקציות ייחודיות, אשר לעתים נמכרות גם בפלטפורמות נוספות. המוכרות שבהן: לילי ותום, טפליא, ילדות קסומה, Out to Play ופלמינגו, שהפכה מחנות של סחורה מיובאת לחנות מעצבים. "בשנת 2015 החלטנו לגייס לשורותינו שני מעצבים", מסביר יונתן מייזלר, מבעלי פלמינגו, "והקולקציות שלנו עומדות בקו אחד עם טרנדים מובילים בעולם כמו פריטים מטאליים, חצאיות טוטו ומעילי עור". המחירים בחנויות המעצבים יהיו ברוב המקרים דומים לאלה של המעצבים, רק שבהן אפשר למצוא הנחות סוף עונה ומבצעים שונים.

 

הרשתות הגדולות

 

מה שבאמת הופך את הילדים הישראלים למגניבים הרבה יותר הוא הכניסה של הרשתות הגדולות, שמוכרות את הבגדים במחירים נגישים יותר. כשאפשר לרכוש חולצה סופר־מגניבה ב־30 שקל או מכנסי באגי מהז'אנר האורבן־פאנקי־רוקנ'רול ב־40 שקל, הרבה יותר קל לוודא שהילד שלכם יהיה קול — כל הזמן. הראשונה שנכנסה למגרש והשפיעה על כל מה שקרה אחרי היתה קסטרו, שהשיקה את קו בגדי הילדים שלה ב־2013 ובו קולקציה שלמה בהשראת עולם הרוקנ'רול שהצבע השולט בו הוא שחור — שנחשב אז ליוצא דופן בכל קנה מידה. סביר להניח שברוב רשתות בגדי הילדים תמצאו פריטים בסגנון דומה לאלה שהכניסה קסטרו: הרבה שחור, הרבה יוניסקס, הרבה קווים גיאומטריים, הרבה כוכבים וגולגלות. בחורף שעבר השיקה אפילו ענקית מוצרי התינוקות שילב קולקציית יוניסקס, שונה מאוד מהקו שבו היא החזיקה במשך שנים קודם. "דווקא ברשת כמו שלנו, שיש לה קהל קלאסי, היה הגיוני לפחד מזה. אבל זה נקלט נפלא ופתח לנו מגוון חדש של לקוחות", אומרת יעל רביד, מנהלת יחידת האופנה והטקסטיל בשילב. המצטרפת הטרייה היא גולף קידס, שהשיקה לפני חודשיים קולקציית קפסולה בשילוב מותג המעצבים Kid A של איילה ניצן. "הילדים עדיין צריכים את הפוטר לגן", אומרת יעל כרמי, המעצבת הראשית של גולף קידס, "אבל גם ילד שהולך לגן יכול להיראות טרנדי, וצריך שיהיה לו נוח ולא יהיה חנוק בחליפת פוליאסטר”.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x