$
באזז דצמבר 2016
באזז חורף דצמבר 2016 גג עמוד

מלאכת כפיים: ביקור בסטודיו של ארבע מעצבות ישראליות

הן משרבטות, גוזרות, רוקמות, צובעות, מרקעות ומדפיסות: ארבע מעצבות שמקפידות על תהליך ייצור ידני מפיתוח הדגם עד הפריט המוגמר

עילית מינמר 09:5514.12.16

שירלי לסרי מעצבת לנז'רי

 

לסרי מעצבת הלבשה תחתונה שמפלרטטת עם הבגד. שם המותג, פטי פואה (אפונה קטנה, בצרפתית), מקפל בתוכו את הרעיון: "כמו אפונים הנחבאים בתוך תרמיל, כך גם החיצוני והפנימי. הלבשה תחתונה אינה משהו בלתי נראה שלובשים מתחת לבגד, אלא פריט בעל תפקיד מלא באאוטפיט".

שירלי לסרי. "לפעמים אני גוזרת אלמנט אחד מתחרה מסוימת ומחברת בתפירה ידנית לאלמנט מתחרה אחרת כדי ליצור בד חדש" שירלי לסרי. "לפעמים אני גוזרת אלמנט אחד מתחרה מסוימת ומחברת בתפירה ידנית לאלמנט מתחרה אחרת כדי ליצור בד חדש" צילום: שרון דרעי

 

 צילום: שרון דרעי

השראה: "שנות העשרים של המאה הקודמת (בקולקציה הנוכחית), פרטים אבסטרקטיים (צל של צמח, מסגרת של חלון) שאני הופכת לאלמנטים גרפיים. עיקר ההשראה הוא מהחומר עצמו. למשל, תחרה שאני נשבית בקסמה. כשאין לי חומר אני לא יכולה ליצור".

 

חומרים: תחרות סולטיס, משי, קטיפה, טול בצבעוניות חורפית של שחור, סגול חציל, ירוק בקבוק, בורדו.

 

ביצוע: "העניין הוא בעצם החומרים, איך הם עובדים זה עם זה ויחד יוצרים סיפור מעניין. לא אחת אני צריכה למצוא פתרונות טכניים. התעשייה הזאת לא קיימת בארץ יותר, וגם אם הכשרתי תופרות, לא תמיד קיים המכשור ואני נדרשת להיות יצירתית".

 

לאתר של שירלי לסרי 

 

ענת גלברד צורפת ומעצבת תיקים

 

גלברד יוצרת ב"בית המלאכה לתיקים" שלה, תיקי עור בעבודת יד מוקפדת, המשלבים עבודות צורפות, רקמה ותפירה.

 

גלברד. "רקמה זו אני, עבודת יד שמוכרת לי מאוד מימי ילדותי בירושלים. זה טרנד שיש לו אחיזה מסורתית ואני מאוד אוהבת אותו" גלברד. "רקמה זו אני, עבודת יד שמוכרת לי מאוד מימי ילדותי בירושלים. זה טרנד שיש לו אחיזה מסורתית ואני מאוד אוהבת אותו" צילום: שרון דרעי

 

השראה: "אני מושפעת פחות מדברים עכשוויים ויותר ממקורות היסטוריים, אבל אין ספק שגם עולם האופנה משפיע. אני צופה בתחזיות אופנה, בוחנת את סקלת הצבעים וסגנון הלבוש".

 

חומרים: עורות משובחים, חוטי רקמה DMC, אבנים טבעיות, חרוזי קריסטל.

 

ביצוע: "זו עבודה מאוד אינטואיטיבית. אני לא יושבת מול נייר, הסקיצות שלי הן בחומר עצמו, כלומר, אני אוספת ערימת חומרים וערימת צבעים שהיא נכונה מבחינתי. לא משנה מהו החומר - עורות, חוטים, חרוזים, אבנים, כל מיני דברים שאני משלבת. אני מתייחסת לערימות האלה גם מהאספקט הצבעוני, וגם מההיבט החומרי. זה צריך לעבוד מכל הבחינות, וכשאני מוצאת את הקומבינציות שנכונות לי אני מתחילה לקשור את האלמנטים אחד לשני באופן שאני מרגישה שהוא נכון".

 

לאתר של ענת גלברד

 

עבודות של ענת גלברד עבודות של ענת גלברד צילום: שרון דרעי

 

 

שירלי איציק מעצבת תכשיטים

 

איציק מעצבת למותג רובי סטאר קולקציות תכשיטים אקלקטיות, הנעות על קו התפר שבין הגבוה לנמוך, בין הגולמי למלוטש. בשנה האחרונה חלו שינויים רבים בחייה האישיים והמקצועיים - היא התחתנה, ילדה בת ובמקביל פתחה חלל תצוגה חדש ברחוב לילינבלום 46 בתל אביב, הכולל סטודיו ושואו רום, והשיקה קו של תכשיטי זהב וטבעות אירוסים.

 

איציק. "בין הדמיון לחומר תמיד קיים איזשהו פער שיש לגשר עליו, והרבה פעמים שם קורות התפניות המעניינות" איציק. "בין הדמיון לחומר תמיד קיים איזשהו פער שיש לגשר עליו, והרבה פעמים שם קורות התפניות המעניינות" צילום: שרון דרעי

 

השראה: הקולקציה הנוכחית שואבת השראה מישו, וכוללת שרשרת וצמיד במראה המזכיר חבל תלייה. "שוטטתי במוזיאון הלובר בפריז ונתקלתי בציור מהמאה ה־16, שבו רואים חבל כרוך סביב צווארו של ישו. מיד התחלתי לחשוב על החבל כדימוי".

 

 צילום: שרון דרעי

חומרים: כסף ופליז בשילוב עם אבנים טבעיות וציפויי זהב. בליין החדש: זהב ואבנים יקרות.

 

ביצוע: "אני כל הזמן מלקטת השראות ואובייקטים שמעניינים אותי וכותבת רעיונות. כאשר נוצרים ההקשרים בין הדברים נרקמת הקולקציה. אז אני מתיישבת ומשרבטת את הדגמים ועם זה מתחילים לעבוד בסטודיו. אני אוהבת לספר סיפור כלשהו דרך הקולקציה, והקונספט הנבחר מנחה אותי

במהלך הפיתוח של הדגמים".

 

לאתר רובי סטאר 

  

תמר ברניצקי מעצבת ואמנית טקסטיל

 

ברניצקי חוקרת בעבודתה טכניקות הדפס מגוונות. היא יוצרת בדי ריפוד, בדים לגופי תאורה ובדים לאופנה ועבודות טקסטיל אמנותי.

 

ברניצקי. "אני יוצרת בדים צרובים, סורקת אותם והופכת להדפס חדש. ציור וצילום ממוחשב נהפכים למשהו נלבש" ברניצקי. "אני יוצרת בדים צרובים, סורקת אותם והופכת להדפס חדש. ציור וצילום ממוחשב נהפכים למשהו נלבש" צילום: שרון דרעי

 

 צילום: שרון דרעי

השראה: "הקולקציה האחרונה נוצרה בהשראת הים. צילמתי עשרות תמונות של הים בכל שעה ובכל מצב. זה נהפך לא רק לאימג' עצמו אלא גם להלך רוח מסוים. החוויה הצבעונית נטמעת בי".

 

חומרים: שיפון, כותנה, סאטן, בדים מחוספסים ועמידים לריפוד ובדים צרובים (פיתוח של ברניצקי, בדי כותנה ושיפון שעברו תהליכים כימיים ליצירת מראה חדש); עפרונות, צבעי מים, אקריליק, עלים, פרחים מיובשים.

 

ביצוע: ראשיתם של ההדפסים בציורים עדינים של ברניצקי, ציורי אקוורל או עפרונות צבעוניים. לעתים היא משתמשת בתמונות הרבות שהיא מצלמת באייפון שלה (צמרות עצים, תהליכי התכלות של חומרים אורגניים ובדי תחרה ישנים). אלו נסרקות למחשב ואז היא יוצרת תבניות להדפסים: "אמנות ההכפלות", היא מסבירה.

 

 לאתר של תמר ברניצקי

 

 

 

 

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x