$
פנאי

הזמנה לפתוח את הלב

בתי הקולנוע עמוסים בימים אלה בסרטי אוסקר, אבל אף אחד מהם אינו מרגש ועתיר יופי כמו "ברוקלין"

אורי סיגולי 09:1404.02.16

בדיוק שנה עברה מאז נחשף לראשונה הסרט "ברוקלין" בפסטיבל סאנדנס ועד שזכה להיות בין שמונת הפיינליסטים המועמדים לפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר, ובדיעבד הפך לסרט הכי רווחי שיצא מאותו פסטיבל קולנוע עצמאי. "ברוקלין" מגיע למסכים בארץ בתקופה הקולנועית הצפופה ביותר שאפשר להעלות על הדעת. האולמות מלאים בהפקות ענק רבות־חשיבות שאף ממלאות את רשימת המועמדים לזכייה באוסקר השנתי. וכך הסיפור הקטן והצנוע על צעירה אירית העוזבת את עיירתה חסרת העתיד לטובת חיים טובים יותר בניו יורק עלול לסבול מנחיתות.

 

למזלו של "ברוקלין", הוא נמצא בידיהם של הבמאי הצעיר ג'ון קראולי והתסריטאי ניק הורנבי ("הולכת רחוק", "לחנך את ג'ני"), ולכן החולשה הזאת הופכת לחוזק, והסרט הזה מתגלה כמשב רוח רענן בתוך האטרקציות הקולנועיות של חודש פברואר.

 

הסרט, המבוסס על ספרו של קולום טויבין, מתאר את סיפור ההתבגרות הזה ביד עדינה ומלאת רגש, מגובה בעיצוב עולם נוסטלגי ומרהיב, כזה שפותח את הלב ומאפשר לנו להיות מעורבים לחלוטין בלבטיה של אייליס, הגיבורה.

סירשה רונן ב"ברוקלין". כל סרט על כתפייה סירשה רונן ב"ברוקלין". כל סרט על כתפייה

 

קראולי והורנבי לא טוו לנו סרט על הגירה אלא סרט על געגוע, וככזה קשה לעמוד בפניו. כל המטען הזה הונח על כתפיה של השחקנית סירשה רונן, שהתבגרה ממש מול עינינו מאז פרצה בגיל 13 בסרט "כפרה", שהעניק לה מועמדות ראשונה לאוסקר, ועד שהפכה להיות השחקנית הממגנטת שהיא כיום. גם הפעם רונן עומדת במשימה בגבורה. חוץ מיופיו של הסרט, עיקר כוחו טמון בתהליך הפיזי והנפשי של אייליס בדרכה מצעירה ביישנית ומבולבלת לעלמה תמירה שמסוגלת להחליט לבד על עתידה. אפשר גם להתרשם שאילולא הופעתה המעולה של רונן, "ברוקלין" היה מתקשה להגיע לאותה עוצמה רגשית.

 

לצדה של רונן אפשר למצוא את ג'ים ברודבנט, דונל גליסון (שזהו הסרט השלישי בהשתתפותו שמוקרן בימים אלה בבתי הקולנוע), ג'ולי וולטרס, ושחקן צעיר בשם אימרי כהן שמגלם את המחזר הניו יורקי של אייליס. כהן הוא ללא ספק הבחור הכי מקסים שתמצאו על המסכים כרגע. ב"ברוקלין" אין דרמה גדולה מהחיים, פיתולים עלילתיים או צילומים עוצרי נשימה של נוף פראי.

 

ובכל זאת יהיה קשה למצוא סרט מרגש יותר ממנו בבתי הקולנוע, אפילו בתקופה עמוסה במתחרים כמו זו.

 

החמישייה של "כלכליסט": הסרטים שכדאי לראות השבוע:

 

1. "האיש שנולד מחדש" המסע הכי מרהיב ומטלטל שמוקרן כעת

2. "מכונת הכסף" המשבר הכלכלי כפי שטרם ראיתם

3. "45 שנים" כמה קטן ככה עוצמתי

4. "גשר המרגלים"

5. "ברוקלין"

בטל שלח
    לכל התגובות
    x