$
פנאי

ללכת כמו ברווז

רשימת המתנה של 100 אלף איש ומועד אספקה אי שם בפברואר - ה־Duck Boots, שנולדו לפני 102 שנה כנעלי ציד, הם הלהיט של עונת החגים הנוכחית. לשני המינים

תמרה וולמן 09:2915.12.14

בעולם האופנה יופיע לרוב צמד המילים "רשימת המתנה" לצד שמותיהם של פריטים איקוניים מבתי האופנה הגדולים, כמו רשימת ההמתנה המיתולוגית לתיק בירקין של הרמס או זו שהצטברה לקישוט הפרוותי קרליטו לבית פנדי. אבל רשימת המתנה של עשרות אלפים למגפי עבודה? כזה עוד לא היה.

 

"מגפי הברווז" (Duck Boots) העשויים גומי ועור, מוצר הדגל של חברת L.L.Bean האמריקאית, מיוצרים כבר 102 שנה כמגפי עבודה ושטח. על פי "בלומברג ביזנסוויק", לפני כשנתיים הבחינו אנשי החברה בעלייה בביקושים למגפיים (99–199 דולר, לפי גובה הגפה וסוג הבטנה) שהגיעה דווקא מאזורים אורבניים, אבל לצונאמי ההזמנות שהחל עם פתיחת עונת הקניות לחגים הנוכחית הם פשוט לא ציפו.

 

על פי דיווחים שונים, כ־100 אלף לקוחות כבר שילמו עבור המגפיים, שיסופקו להם החל מפברואר 2015, ונמצאים כיום ברשימת המתנה. ב־L.L.Bean גייסו 100 עובדי ייצור חדשים (בנוסף ל־500 הקיימים), קנו מכונה נוספת להזרקת גומי ועברו לעבודה של 24 שעות ביממה - אבל יותר מזה הם פשוט לא יכולים לעשות, מאחר שמדובר בייצור ותפירה ידניים שההכשרה עבורם נמשכת כחצי שנה.

 

מגפי ברווז. 199-99 דולר, לפי גובה הגפה וסוג הבטנה מגפי ברווז. 199-99 דולר, לפי גובה הגפה וסוג הבטנה

 

בשלוש השנים האחרונות צמחו מכירות הדגם בחדות, אבל מדוע נרשם השיא דווקא עכשיו? התשובה היא שמגפי הברווז פשוט מנקזים הרבה מהטרנדים הכי חמים של התקופה, כמו לבוש נטול מגדר; טרנד הנעליים הנוחות; הקאמבק של נעלי העבודה מהניינטיז (טימברלנד, דוקטור מרטנ'ס); ובעיקר ההכרזה על ה־Lumbersexsual (מ־Lumberjack, חוטב עצים) - הטיפוס הגברי החדש שהוגדר כ"אחד שמבלה בקפיצה מבר לבר תוך שהוא נראה כאילו הוא יכול להפיל עץ אורן נורבגי".

 

"זה כמו הבקבוק של קוקה־קולה או הקווים הכסופים של אפל, זה איקוני", אמרה אנליסטית קמעונאות ל"וושינגטון פוסט", "מגפי הברווז פורטים על אקורד הרגש אצל אנשים שמשתוקקים לימים של פעם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x