$
אופנה

שחור זה החמוד החדש

זה התחיל בטפטוף של פריטים מעוצבים והגיע גם לרשתות הגדולות. למרות שעדיין קשה למצוא, בגדים שחורים לילדים הם כבר לא טאבו

רעות ברנע 08:5705.06.14

לא מקובל להלביש תינוק בשחור. למה? אף אחד לא באמת יודע את התשובה, אבל הצבע הכי נפוץ באופנת המבוגרים מופלה לרעה כבר שנים במחלקת הקטנטנים.

 

כאמא צעירה ניסיתי לא פעם לרכוש פריטי ביגוד שחורים לקטנצ'יק, אבל עד מהרה הבנתי שמדובר במשימה מאתגרת למדי. פעם אחת התמזל מזלי ומצאתי אוברול שחור כולו, אבל אז גיליתי דבר מעצבן במיוחד: תינוקות גדלים! בתוך חודש הבגד כבר היה קטן. אז נכון, התינוק נראה מצוין גם בתכלת, אבל מה אם מדי פעם בא לי שהוא ייראה יותר מגניב מחמוד?

 

אוברול, No Biggie, 95 שקל אוברול, No Biggie, 95 שקל צילום: לואיז גרין

 

"מי שלא אוהב את זה, ממש לא אוהב את זה", מספרת ענת רוזיליו, בעלת חנות בגדי הילדים ימימה (בזל 34 תל אביב). "מדי פעם יש אנשים מזועזעים ממש, ושואלים אם השתגענו". בשנתיים האחרונות רוזיליו מנסה לרכז בחנות פריטים שחורים לתינוקות ממעצבות שונות. "זה פשוט יפה בעיניי", היא אומרת. "אחר כך גיליתי שזה גם פרקטי ולא רואים על זה כתמים. זו עדיין נישה, אבל אני מנסה למשוך לכיוון הזה, ואני רואה שיש לקוחות שמגיעים במיוחד".

 

חלוצות המגמה בארץ הן טלי מילכברג ואיריס אדלר, השותפות במותג nununu, שכבר שש שנים נותנות מקום של כבוד לשחור בקולקציות שלהן (nununubaby.com).

 

חלוצה נוספת היא שרון קרבר, מעצבת ובעלת המותג Sugar Baby Love, שפועל כבר חמש שנים (sugar-baby-love.com). "שחור הוא צבע, ואני לא מבינה למה למנוע אותו מתינוקות, כמו שאני לא מבינה למה יורקים כשעוברים ליד חתול שחור", אומרת קרבר. "אני עושה בגדים גם בוורוד ובתכלת, אבל יותר ויותר אנשים מחפשים שחור".

 

אוברול, Sugar Baby Love, 60 שקל אוברול, Sugar Baby Love, 60 שקל

 

פונים לאמא הטרנדית

 

גם הרשתות הגדולות החלו לזהות את המגמה לאחרונה, אך השחור שלהן עדיין בחיתוליו. "אנחנו עורכים קבוצות מיקוד", מסבירה יעל רביד, מנהלת יחידת אופנה וטקסטיל ברשת שילב. "בעבר לא ראינו דרישה לשחור, אך היום אנחנו מתחילים לראות את הצורך. החלטנו לתת מענה לצורך ולדרישות האלה, אבל במינונים לא גבוהים ובצורה רכה יותר".

 

"הרבה שחור נראה קשה לעיכול בחנות", מוסיפה יעל כרמי, קניינית ומעצבת ראשית ברשת Golf Kids&Baby, "יש כאלה שלעולם לא ילבישו תינוק בשחור, אבל בכל עונה יש סדרה של בגדים שפונה לאמא הטרנדית, זו שמעדיפה את המינימליסטי על פני המתוק, ובסדרה זו יש פריטים שמשולב בהם שחור".

 

סינר, בייבי רוק, 49 שקל סינר, בייבי רוק, 49 שקל צילום: אסף אמברם

 

דווקא השחקנית הצעירה בין רשתות הילדים והתינוקות, קסטרו, החליטה לתת קצת יותר התייחסות לצבע המופלה לרעה, ובקולקציה שלה אפשר למצוא מגוון רחב יחסית של פריטים שחורים. מחוץ לתל אביב זו כרגע אחת האופציות היחידות (אם לא היחידה) להשיג פריטים כאלה. "אני מעצבת את מה שאני רוצה להלביש, והרגשתי שזה הדבר הנכון עכשיו", אומרת הדס ברטל־בלום, מעצבת קו הילדים של הרשת, "הופתעתי מהנכונות ומהאהדה שקיבלנו מאמהות. זה היה חסר בשוק הישראלי, ואלה גם הפריטים הראשונים שנגמרים בחנויות".

  

 

נמכר יותר

 

אחרי הולדת בתה הבכורה הצטרפה למגמה שושי ברבי, מעצבת המותגים פלסטיק דול וג'וס. "כל אמא שלא מגדירה את עצמה כמיינסטרים יודעת שקשה לקנות בגדים כאלה בארץ", אומרת ברבי, שהשיקה קולקציה לקטנטנים בשם פלסטיק ג'וס (יוחנן הסנדלר 14 תל אביב). "עשיתי גרסאות קטנות של הפריטים שיש לי לגדולים ובתוך שבוע הכל נמכר. אף שמדובר בבגדים שחורים הם שמחים מאוד".

 

 

 

גם בגדי התינוקות של המותג No Biggie שמחים. "מדובר באוברולים עם איורים ייחודיים ולא שגרתיים", מספרת יעל מרקוביץ, מעצבת ובעלת המותג (NoBiggieKids בפייסבוק). גם המותג הישראלי בייבי רוק (mylittlebabyrock.com), שנוסד לפני ארבע שנים והתמקד עד עכשיו בפריטים משלימים לתינוקות כמו שמיכות ואקססוריז, יתחיל בקרוב לשווק בגדים בצבע שחור. "מכל הצבעים שיש לנו, השחור הוא הנמכר ביותר", אומרת המעצבת ובעלת המותג קרן שמש־ובר. "נכנסנו לבגדי הגוף בעקבות דרישת הלקוחות. הקהל כבר פתוח לבגדי תינוקות שונים".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x