• תפריט
פנאי

אז אני צנצנת

בעזרת כמה צנצנות זכוכית ו־600 שקל הפכו ערכות אפיית העוגיות של ספי ויינברג ואביחי אליאסי ללהיט. "לא נמכור בסופרמרקטים", הם אומרים

גלי וולוצקי 09:2906.04.14

גם היום, שנה וחודשיים בתוך העסק שלהם, שמייצר ערכות מוכנות לאפיית עוגיות, ספי ויינברג ואביחי אליאסי (בני 30) מופתעים למצוא את עצמם מתעסקים בסוגיות כמו מהן עדשי השוקולד הטובות ביותר לעוגיות שוקולד צ'יפס ואם בצנצנת כדאי להניח את האגוזים מעל הקוקוס או להפך.

 

שניהם הגיעו מעולם הפרסום והשיווק, לאחר שלמדו מינהל עסקים ותקשורת. ויינברג היה הקופירייטר של תנובה במשרד הפרסום מקאן אריקסון, ואליאסי עבד כיועץ שיווק עצמאי, שהפרויקט האחרון שלו היה מירוץ פורמולה ישראל באילת.

 

ספי ויינברג ואביחי אליאסי. "רצינו לאפשר לאנשים לעשות משהו כיף המשפחה" ספי ויינברג ואביחי אליאסי. "רצינו לאפשר לאנשים לעשות משהו כיף המשפחה" צילום: תומי הרפז

 

מה זה זנגוויל

 

עד לפני שנה וחצי השניים היו שקועים לחלוטין בהקמת סטארט־אפ טכנולוגי למעצבים, גייסו 250 אלף שקל ועסקו בפתרון בעיות תכנות. כשהבינו שעד שהסטארט־אפ יתרומם כדאי שימצאו דרך להתפרנס, הם החליטו, ללא כל רקע קודם באפייה או בבישול (ויינברג מספר שהמקסימום שלו היה הכנת שקשוקה) להכין כמה צנצנות המכילות חומרי גלם לאפיית עוגיות ולמכור אותן. "חשבנו שאולי נצליח למכור 500 יחידות ולהרוויח קצת כסף", מספר ויינברג.

 

הרעיון צמח לגמרי במקרה, ממצוקה שנקלעו אליה כשהצטוו להכין עוגה לחנוכת בית של חבר. "נכנסנו לאינטרנט לחפש מתכונים ולא הבנו מה רוצים מאיתנו. היה כתוב שצריך שורש זנגוויל. לא ידענו מה זה זנגוויל ואיך מודדים כמות של כוס קמח", אומר ויינברג. "חשבנו לעצמנו שלא יכול להיות שאין פתרון פשוט יותר למי שרוצה לאפות משהו טעים בבית".

 

המותג שהקימו, Chef Box, עשה את צעדיו הראשונים ביריד האוכל של דיזנגוף סנטר לכבוד הוולנטיינ'ס דיי בשנה שעברה. השניים ארזו חומרי גלם להכנת עוגיות בצנצנות מעוטרות, וכשגילו שכל הכמות שהכינו נחטפה כבר ביום הראשון הבינו שיש להם רעיון מנצח ביד. הסטארט־אפ, בינתיים, נשאר במגירה.

 

צנצנת של chef box צנצנת של chef box צילום: איתי אבירן

 

ההשקעה הראשונית להקמת העסק הסתכמה ב־600 שקל לקניית צנצנות וחומרי גלם. מאוחר יותר, כשרצו לרכוש רכב עבור החברה, לקחו הלוואה של 100 אלף שקל מהבנק. "החזרנו את ההשקעה מזמן", הם אומרים.

 

במטרה להעניק למותג ערך חברתי הם יצרו שותפות עם עמותת שכולו טוב, עמותה שיקומית שמספקת תעסוקה לאנשים המתמודדים עם אתגרים נפשיים ברמות תפקוד שונות. "המוצר שלנו מורכב מאוד, כי צריך לארוז את חומרי הגלם בצורה אסתטית לפי סדר מסוים, ויש הרבה אלמנטים שצריך להביא בחשבון, לכן זו תעסוקה משמעותית עבור העובדים, והם נהנים ממנה", מספר אליאסי. "חשוב לומר שהם מועסקים בתשלום. זו לא תרומה שלנו, אלא שותפות ששני הצדדים מרוויחים ממנה".

 

העבודה עם העמותה מגבילה את כושר הייצור של המותג, אך זה לא מרתיע אותם. "כרגע אנחנו מייצרים בכל חג רק כ־10,000 יחידות. אנחנו ממשיכים לעבוד עם העמותה לכל אורך הדרך, ואם צריך נעבוד עם מפעלים נוספים שלה בארץ, אבל לא נייצר במתכונת אחרת", מבטיח אליאסי.

 

מוכרים חוויה

 

מבחר המוצרים כולל כיום כעשרה מתכונים בארבע סדרות שונות. כולם ארוזים בצנצנות יפהפיות המכילות את כל חומרי הגלם הדרושים להכנת עוגיות או קרקרים, מלבד ביצה או חמאה שיש להוסיף ממש לפני השימוש. את המתכונים הם פיתחו בתחילה לבדם, והיום הם נעזרים בקונדיטורית מיכל מיכאלי. כל חומרי הגלם ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל (לבד ממתכון עוגיות השוקולד צ'יפס, המכיל עדשי שוקולד צבעוניות). המוטו - לאפות עם אנשים שאתם אוהבים - הוא לדברי ויינברג הרעיון העומד בבסיס המיזם.

 

"בתקופה הזאת, של האייפדים והאייפונים, רצינו לאפשר לאנשים לעשות משהו כיף עם המשפחה, עם הילדים. אנחנו לא מוכרים מזון, אלא חוויה. משום שהכל מוכן בצנצנת אפשר להתפנות לחלק הכיפי של האפייה בלי להתעסק בקניות".

 

הערכות נמכרות כרגע אך ורק דרך עמוד הפייסבוק, אתר החברה ובחנויות למתנות. "לא נמכור בסופרמרקטים", אומר ויינברג. עיקר ההזמנות הוא מחברות וארגונים שקונים אותן כמתנה וגם מאנשים שמעוניינים במתנות לחתונות ולאירועים. מחיר ערכה, כ־30 שקל, צונח כמעט לחצי כשמדובר בהזמנת כמות גדולה לאירוע פרטי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x