שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פנאי

אימון אישי: בכוח המוח

שישה תרגילי בסיס של הקינסיולוגיה ההתפתחותית מבטיחים לאתחל את המערכת ברגעי בלבול ועייפות

יונת נחמני 08:4824.12.13

כשבאים לסדנת "טעימות" של שיטת התרגול Brain Gym (תרגילי מוח) מומלץ להפקיד בכניסה את החשדנות.

 

בסלון לא גדול של דירה תל־אביבית מסבירה ענת אפרת, מדריכת הסדנה וקינסיולוגית התפתחותית, שהגוף זוכר הכל ושהמוח הוא איבר גמיש שאפשר להכניס לכושר באמצעות תנועה. ששת התרגילים הבסיסיים מתוך 26 תרגילי השיטה הם מעין אתחול למערכת, ואפשר לחזור אליהם ברגעי בלבול, עייפות או צורך באיזון מחדש. כל אחד מהם לוקח כדקה, ואת חלקם אפשר לעשות בישיבה ואפילו בשכיבה.

 

תרגילי מוח. תנועת עיסוי ופתיחה של קפלי האוזניים מחדדת את הקשב והראייה תרגילי מוח. תנועת עיסוי ופתיחה של קפלי האוזניים מחדדת את הקשב והראייה צילום: נמרוד גליקמן

 

אנחנו לוגמים כוס מים, כי המתח, אומרת אפרת, מכלה את מאזן המים בגוף, ואחר כך טופחים על הראש בקצות האצבעות לעיסוי המרידיאן. התרגיל "כפתורי מוח", יד אחת על הטבור ושנייה מעסה נקודה מתחת לבית החזה, נועד לשפר יציבה ושיווי משקל ולשחרר מתח מהצוואר והכתפיים. לשיפור התקשורת ועיבוד המידע אנחנו מבצעים "דילוג משולב", הרמת הברך ונגיעה בה ביד הנגדית - הפעולה האינטנסיבית ביותר שנידרש לה הערב. את הקשב והראייה מחדדים בעיסוי שקעים בחלק האחורי של הראש ותנועת פתיחה של קפלי האוזניים. "בוסט של אנרגיה", מכנה זאת אפרת.

 

אחרי שני תרגילים נוספים אנחנו מתבקשים לבדוק אם משהו בטווח התנועה השתנה מתחילת הפעילות, וגם לנסח מטרה חיובית הקשורה בנושא הגורם לנו מתח, תוך עיסוי שתי נקודות על המצח. את הסדנה מקנחים בשליפה של קלפי השלכה הנושאים אמרות שפר ותובנות חיים.

 

  • פרטים: 1,500 שקל לעשרה מפגשים (32 שעות), 054-7469155.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x