• תפריט
פנאי

ביקורת תערוכה: "העין העירומה" במכון שפילמן לצילום

מעבר לחוויה הויזואלית, התערוכה שופכת אור על האידיאולוגיה וראיית העולם של התקופה

רעות ברנע 09:0922.04.13

תערוכה חדשה המציגה עבודות נדירות של צילום סוריאליסטי במחצית הראשונה של המאה ה־20.

 

קהל היעד: חובבי צילום והיסטוריה וחובבי הזרם הסוריאליסטי.

 

עבודה של מאן ריי. משקף בבירור את המסרים והביקורות של תקופתו עבודה של מאן ריי. משקף בבירור את המסרים והביקורות של תקופתו צילום: מאן ריי

 

דבר המבקרת: במלאות שנה לפתיחת חלל התצוגה שלו, מכון שפילמן מציג תערוכה שנייה שבאה כהמשך כרונולוגי לתערוכה הראשונה, שעסקה בשנות הצילום הראשונות. בתערוכה מקיפה זו, שאצרה ד"ר איה לוריא, מוצגות עבודות מאוסף המכון ומאוסף מוזיאון ישראל, שמלמדות על הרוח האמנותית של תקופתן. הסוריאליזם, שראשיתו בשנות העשרים של המאה שעברה, צמח מהדאדא והפך לזרם אוונגרדי שבא לידי ביטוי בכל תחומי התרבות. בתערוכה אפשר לראות את העבודות המאפיינות ביותר של הצילום הסוריאליסטי, שעסק בנבכי הנפש, בדחפים המודחקים, בחלומות ובדימויים על־מציאותיים. חלק נכבד בתערוכה מוקדש למאן ריי, אבי הצילום הסוריאליסטי, שמהתבוננות ביצירותיו אפשר לאבחן בבירור את המסרים והביקורת של התקופה. לצדו מוצגות עבודות של מובילים אחרים בצילום הסוריאליסטי כמו אנדרה ברטון, ארווין בלומנפלד, קלוד קאהון ועוד. העבודה במונטז', שמשותפת לכל אותם אמנים, משאירה את הצופים מלאים במחשבות לגבי הטכניקה המסובכת והיצירתית: דימויים שהיום אפשר ליצור בשניות בעזרת טכנולוגיות מחשב דרשו אז הרבה דמיון, ויותר מזה - הרבה אומץ (עד ינואר 2014. שוקן 27 ת"א. הכניסה חופשית).

 

שורה תחתונה: מעבר לחוויה הויזואלית, התערוכה שופכת אור על האידיאולוגיה וראיית העולם של התקופה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x