$
פנאי

5 מכוניות משודרגות בתערוכת Sema בלאס וגאס

150 שינויים לדודג' דארט, פיאט 500 שהותאמה במיוחד לגולשים, ויונדאי ג'נסיס עם מנוע למירוצים מפרכים. כלכליסט סוקר את החידושים שיוצגו בתערוכה שתיפתח ב־30 באוקטובר

תומר הדר 11:3017.10.12

יונדאי Genesis Racing

 

יונדאי ג'נסיס קופה, שצפויה להגיע לישראל בחודשים הקרובים, משווקת בארה"ב כבר מספר שנים. כדי ללכוד את תשומת לבם של חובבי הרכב נערכת סדרת מירוצים שבה משתתפות רק מכוניות יונדאי ג'נסיס.

 

בתערוכה: כדי להפוך אותה למכונית המיועדת למירוצים מפרכים, הוסיפו למנוע ה־3.8 ליטר מערכות פליטה ויניקה מיוחדות, שמעלות את הספקו ב־41 כוחות סוס ל־389. מבפנים הג'נסיס קופה זכתה לשדרוג הכולל ידית הילוכים, מושבים, דוושות והגה מתכנונה של קוזוורת'. רוב האביזרים יוצעו למכירה בקרוב.

 

יונדאי ג'נסיס רייסינג יונדאי ג'נסיס רייסינג

 

דודג' דארט Carbon Fire

 

בניגוד לדארט הגדולה והגמלונית של שנות השבעים, הדארט החדשה היא אתלטית בהרבה — פרי שיתוף פעולה עם פיאט. כדי לבסס את מעמדה בקרב רוכשים צעירים, תציע דודג' את הדארט עם 150 אפשרויות לשדרוגים. בתערוכה: דודג' תציג גרסה קלה של המכונית עם משטחי קרבון פייבר וסיבי פחמן — מכסה מנוע, דלת תא מטען וספוילר קדמי, כולם מסיבי פחמן, וכן נוספו לה חישוקים ענקיים בקוטר 19 אינץ' שיוצעו גם הם בבוא היום לרוכשי דודג' דארט.

 

דודג' דארט קרבון פייר דודג' דארט קרבון פייר

 

פיאט 500 Beach Cruiser

 

פיאט חדרה לשוק הרכב האמריקאי בשנה שעברה עם דגם ה־500, וכעת היא מעוניינת בהרחבת בסיס הלקוחות בהסתמך על אחד מנכסיה העיקריים של המכונית: הפאן. בתערוכה: החברה תציג את פיאט Beach Cruiser 500, שהותאמה במיוחד לצורכי תושביה של קליפורניה, שמרבים לבלות בחוף הים ובגלישה.

 

המכונית מוצעת רק באפור כהה בגימור מאט, ומצוידת בכנפיים קדמיות ואחוריות מוגדלות, שנועדו לאכלס צמיגים מוגדלים וגלגלים מיוחדים בצבע אדום, מחווה למכוניות אמריקאיות משנות החמישים. רצפתה מצופה בעץ, מחווה למכוניות גולשים של שנות השישים, ועל הגג הותקן פריט חובה: מתקן לגלשנים.

 

פיאט 500 ביץ' קרוזר פיאט 500 ביץ' קרוזר

 

פורד פיוז'ן Tjin

 

פורד פיוז'ן, שהוצגה רק לאחרונה, אמורה להיות רב־מכר עולמי, והיא מיועדת לשיווק בשינויים קלים בלבד בכמה מדינות. כך, לדוגמה, בישראל תיקרא הפיוז'ן מונדאו. בתפריט של פורד עבור הפיוז'ן נמצאות כמה וכמה מערכות הנעה חסכוניות, כולל גרסה היברידית וגרסה בעלת מנוע טורבו בנפח של 1.6 ליטרים. בתערוכה: כיוון שבארה"ב הפיוז'ן מיועדת ללקוחות שמרנים יחסית, בחרה היצרנית להעביר את מטלת השדרוג לסדנאות חיצוניות, וגם השדרוגים אינם מרחיקי לכת.

 

כך, לדוגמה, בסדנת Tjin נלקחה פיוז'ן בעלת הנעה כפולה ומנוע טורבו בנפח שני ליטרים כמכונית פרויקט, שצוידה בגג נפתח, פנסי קסנון, צביעה מיוחדת של חברת דופון וחישוקי ענק בקוטר 21 אינץ'. המנוע עבר שדרוג שב־Tjin מעדיפים להצניע, והם מסתפקים בציון העובדה שמערכת הפליטה עברה שינוי.

 

ג'יפ רנגלר Sand Trooper

 

החברה משקיעה מאמצים ניכרים בהצגתן של עוד ועוד גרסאות, שתפקידן להמשיך ולהחיות את רכב השטח הקשיש ששורשיו עוד בימי מלחמת העולם השנייה. בתערוכה: ה־Sand Trooper (חייל החולות) הוא ג'יפ רנגלר שמנועו בנפח 3.6 ליטר הוחלף במנוע בנפח 5.7 ליטר המפיק 375 כוחות סוס. כלי הרכב גם הוגבה ביותר מעשרה ס"מ, כדי שכנפיו יוכלו לאכלס צמיגי ענק בקוטר 42 אינץ'. תא הנוסעים דופן בעור איכותי שאפשר לשטוף במים, וצויד במערכת סטריאו עם מכשיר קשר.

 

ג'יפ רנגלר סאנד טרופר ג'יפ רנגלר סאנד טרופר

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x