$
מוסף באזז אפריל 2011

לקחת בטוויזי

רנו טוויזי, שתושק בסוף השנה, היא לא רק המכונית החשמלית הזולה ביותר עד היום, אלא תחילתו של שוק רכב חדש: מיקרו־מכוניות עירוניות וחשמליות

איתי להט 09:5706.04.11

תערוכת המכוניות השנתית של פריז, שנערכה לאחרונה באוקטובר 2010, ייצרה לא מעט כותרות ירוקות. עידן המכוניות החשמליות נפתח בתרועה כשהשותפות האסטרטגית בין רנו לניסן הנפיקה ארבעה דגמי מכוניות שאינן מזהמות, והדגימה את רצונה של רנו להיות מובילת דרך בשוק המתפתח הזה. את מרב תשומת הלב קיבלה רנו טוויזי (Twizy) - יצור כלאיים אטרקטיבי, משהו בין אופנוע למכונית.

 

הטוויזי מבטאת את תפיסתה של רנו בנוגע לעתיד האורבני: בעתיד שמציירת יצרנית המכוניות הצרפתית תושבי הערים הגדולות לא יזדקקו למכוניות בעלות טווח נסיעה ארוך, וגם לא למקום רב בתא הנוסעים. במילים אחרות, מדובר בעתיד זוגי נטול ילדים, או כזה שבו המבוגרים מבקשים לעצמם כלי רכב זול, צעיר ולא מזהם. רנו מסתמכת על נתוני מחקר של אוכלוסיות אורבניות, המראים בבירור מגמות של התרבות הרווקים והקשישים בקרב אוכלוסיות עירוניות, ואת מיעוט הפעמים שבהן תושבי הערים עוזבים את עריהם האהובות.

 

הטוויזי היא המענה החשמלי של רנו לחיים במבוכי הבטון של העיר. היא מכונית דו־מושבית, בעלת מראה עתידני, רענן ופורץ גבולות: דלתות הרכב עושות כבוד ללמבורגיני, עם פתיחת מספריים, וחיפויי הגלגלים (בחלק מהדגמים) מקנים לה תחושת ריחוף. גם עיצוב הפנים ייחודי: שני המושבים מסודרים זה אחר זה, בדומה לישיבה במטוסי קרב. המידות הזעירות שלה (קצרה כמו אופנוע וצרה ב־30 ס"מ מהסמארט של דיימלר בנץ) יאפשרו לה להידחק לחניה שהיא רווח צר בין מכוניות קונבנציונליות.

 

טווח הנסיעה שלה, מנגד, עומד על 95 ק"מ לטעינה - די והותר לנסיעה בין־עירונית בגוש דן. את הטווח הזה הטוויזי משיגה בטעינה קצרה בת שלוש וחצי שעות של מנוע חשמלי, המייצר 20 כוחות סוס ומהירות מרבית של 75 קמ"ש. בהתחשב בתנועה העירונית המזדחלת, אין צורך ביותר מזה; האמריקאי הממוצע, לשם השוואה, נוסע מדי יום 64 ק"מ. ברנו טוענים, על סמך נסיעות מבחן שהחברה ערכה בפריז, כי נהיגה בטוויזי עתידה לקצר את משך הנסיעה העירונית ב־25%.

 

רנו טוויזי רנו טוויזי

 

ברנו מאמינים שמה שיהפוך את הטוויזי ללהיט הוא המחיר: לפני חודש הודיעו ברנו כי הטוויזי תהיה הרכב החשמלי הזול ביותר שיעלה על הכביש. מחירה ההתחלתי יהיה 6,900 יורו (כ־35 אלף שקל), אבל כיוון שרוב מדינות אירופה מעודדות רכישת רכב חשמלי, המחיר לצרכן עתיד להיות נמוך אפילו יותר. בצרפת, למשל, יתחיל המחיר מ־5,600 יורו (28 אלף שקל).

 

הרכב העירוני שמתכננים ברנו יהיה כנראה דור ההמשך לסמארט. זו אינה השוואה מקרית - השותפות בין רנו לניסאן מערבת גם את חטיבת סמארט של דיימלר, לשם פיתוח משותף של מכוניות זעירות שישחזרו את ההצלחה העולמית של הסמארט. את זה אפשר יהיה לבדוק בסוף 2011, כשהחברה תפתח את קו הייצור ההמוני למכונית ותתחיל לקבל הזמנות. לפחות בהתחלה הטוויזי אמורה להימכר באירופה בלבד.

 

שלושת הדגמים הנוספים שהציגה רנו, וגם אותם היא מייעדת לייצור המוני, הם המסחרית החשמלית קנגו ZE, המשפחתית פלואנס ZE (שבטר פלייס מתכוונת לשווק בישראל ב־130 אלף שקל), והזואי הקומפקטית, שתאפשר החלפת מצבר מהירה בשיטת בטר פלייס. הזואי, שהיא כנראה הגרסה החשמלית של הקליאו, תספק טווח נסיעה של 160 ק"מ, ומנועה יפיק 80 כוחות סוס, שיאפשרו זינוק מ־0 ל־100 קמ"ש ב־8.1 שניות ומהירות מרבית של 135 קמ"ש.

 

tinyurl.com/twizy

בטל שלח
    לכל התגובות
    x