$
כושר

חוויית כביש: 6 מכוניות לנהיגה בגג פתוח

לא חייבים לשבור תוכנית חיסכון כדי לקנות את הקבריולה הכי נחשקת בארץ. כלכליסט מפזר שיער ברוח מ־160 אלף שקל

תומר הדר 22:2830.07.09

שוק מכוניות היוקרה בארץ מוכיח שהמיתון לא משנה את הרגלי הצריכה של אלה שיש להם. מניתוח נתוני המכירות השנה עולה כי מדובר בפלח שוק שזכה לעדנה נדירה - גם בשל מבצעי המכירה וגם מפני שהעשירים לא נפגעו עד כדי ויתור על מכונית חדשה.

 

בתוך פלח מכוניות היוקרה מסתתרת תת־קבוצה קטנה במיוחד, שגם המכוניות הזעירות ביותר שמאכלסות אותה מתהדרות בתג מחיר של מאות אלפי שקלים: המכוניות הפתוחות. למרות החום - והקיץ הלוהט שלנו הוא אויבו המושבע של חובב הנהיגה בגג פתוח - ולמרות הקור והמיתון, הפתוחות הן עדיין אמצעי התחבורה המדליק ביותר שאפשר לקחת לסוף שבוע בצפון או בדרום. "כלכליסט" מציג רשימה של מכוניות פתוחות שיעזרו לכם להפוך את החיים בכבישי ישראל לחוויה אחרת.

 

מאזדה MX5: כמו הסבתא המיתולוגית

בשנות השישים טסו בכבישי העולם, ואף בכבישי ישראל, מאות אלפי מכוניות ספורט מתוצרת בריטניה שידעו להעניק לנהג החובב את המתכון המדויק להנאה: משקל נמוך, מנוע חזק ושלדה מצוינת. אך בדומה לרוב תעשיית הרכב הבריטית, גם מכוניות הספורט הפתוחות מבית MG, טריומף ואוסטין הילי נכחדו, למגינת לבם של חובבי הרכב — עד שמאזדה הציגה ב־1989 את ה־MX5 הראשונה. "אופן ההכנה" היה פשוט: משקל קל, מנוע חזק, שלדה חדה ועוד רכיב אחד שלא היה לבריטיות: אמינות.

 

מאז הצגת ה־MX5 המקורית התרחשו שינויים רבים, אך המתכון נשאר זהה, ובשנה שעברה נוסף לה בונוס בדמות גג קשיח לחלוטין שמתקפל אל תוך תא המטען בלחיצת כפתור. מחיר: 241 אלף שקל.

 

מאזדה MX5. מחיר: 241 אלף שקל מאזדה MX5. מחיר: 241 אלף שקל

 

וולוו C70: קבריולה למתקדמים

דמיינו וולוו. עכשיו דמיינו קבריולה - ונסו לשלב בין השתיים. אם חשבתם על בלוק עם גג נפתח, אתם טועים בגדול. וולבו V70 היא קופה קבריולה קלילה למדי ונאה במיוחד, שביצועיה - לפחות בקו ישר ובגרסת הטורבו שמנועה מפיק 220 כוחות סוס - יכולים לבייש מכוניות רבות. עם זאת ובניגוד למאזדה, מדובר במכונית שנועדה בעיקר לשיוט רגוע. מומלץ גם להפעיל את הסטריאו המשובח ולהזמין את המכונית באדום. שהשכנים עם הוולוו השמרנית יקנאו. מחיר: 428 אלף שקל.

 

פורד פוקוס קבריולה: הליסינג נחשף לשמש

לאן מגיעות הפורד פוקוס שיורדות מהאונייה? עד לא מזמן חלקן הועברו לחברות הליסינג וחלקן האחר לחברות ההשכרה. אך יש חלק נוסף במשלוחים, והוא מגיע בגג מופשל ובמזגן מופעל למקומות כמו הטיילת של תל אביב. אכן, המכונית המזוהה יותר מכל עם חברות הליסינג משווקת בישראל גם בגרסת קופה קבריולה עם גג נפתח קשיח. בניגוד לגרסאות הסדאן והסטיישן של הפוקוס, שמצוידות במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים, הפוקוס קבריולה מצוידת במנוע 2.0 ליטרים, וכמובן גם בתיבת הילוכים אוטומטית, שמא איזו חברת ליסינג תבחר לצ'פר את העובדים. מחיר: 285 אלף שקל.

 

פורד פוקוס קבריולה. מחיר: 285 אלף שקל פורד פוקוס קבריולה. מחיר: 285 אלף שקל

 

לקסוס IS 250C: שמש מארץ השמש העולה

לקסוס היפאנית לא יצרה עד היום גרסת קופה קבריולה ל־IS המשפחתית. היא כן יצרה גרסת ספורט חייתית עם מנוע בעל שמונה בוכנות ואפילו גרסת טורבו דיזל נקייה. אך מעולם לא גרסת קופה קבריולה — לפחות לא עד עכשיו. לפני כחודש החל בישראל שיווקה של ה־IS C, שמצוידת בגג נפתח קשיח שמתקפל אל תוך תא המטען בפרק זמן קצר יותר מזה שיידרש לכם להניע את המכונית ולהבין כיצד מערכת הסטריאו המשוכללת פועלת. הלקוחות יכולים לבחור רק במנוע אחד: בנפח 2.5 ליטרים, שמפיק 205 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית. מחיר: 348 אלף שקל.

 

לקסוס IS 250C. מחיר: 348 אלף שקל לקסוס IS 250C. מחיר: 348 אלף שקל

 

ב.מ.וו 650 קבריולה: הכי יקר שאפשר

אם קשה לכם להסתפק בלקסוס קבריולה, אפשר "לעלות כיתה" לב.מ.וו. נכון שהחברה מייצרת את סדרה 3 בגרסה פתוחה (320 קבריו שמחירה 446 אלף שקל) וגם את סדרה 1 (120 קבריו שעולה 280 אלף שקל), אבל אם כבר להצטייד בב.מ.וו פתוחה, אז עדיף ללכת עד הסוף. ל־650 קבריולה, שמצוידת בגג מבד גמיש ולא בגג קשיח, יש מנוע בנזין בעל שמונה בוכנות בנפח 4.8 ליטרים. המנוע מפיק 367 כוחות סוס, שמזניקים את הב.מ.וו הזאת ל־100 קמ"ש תוך פחות מ־6 שניות. המהירות הסופית, למען שלמות התסרוקת, מוגבלת ל־250 קמ"ש. מחיר: 890 אלף שקל.

 

ב.מ.וו 650 קבריולה. מחיר: 890 אלף שקל ב.מ.וו 650 קבריולה. מחיר: 890 אלף שקל

 

ניסאן מיקרה C+C: האפשרות הזולה

כדי לרכוש מכונית קבריולה לא חייבים לשבור תוכנית חיסכון (או ליתר דיוק, תוכנית חיסכון גדולה). מחירה של הניסאן מיקרה C+C ממצב אותה כאחת המכוניות הפחות יקרות בישראל, אך יש לזכור שהיא לא מציעה ביצועים מסעירים, שכן היא מסתפקת במנוע בנפח 1.6 ליטרים ובתיבת הילוכים אוטומטית. עם זאת יש לה אופי מיוחד, ובסופו של יום עדיין מדובר במכונית שאפשר להפשיל את הגג הקשיח שלה לאחור ובתוך כמה רגעים לאפשר לשמש להיכנס מבעד לפקקים. מחיר: 160 אלף שקל.

 

ניסאן מיקרה C+C. מחיר: 160 אלף שקל ניסאן מיקרה C+C. מחיר: 160 אלף שקל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x