סגור
כנס הגיוון בתעשיית ההייטק 2023 - פאנל אסף פלד, קרן לוי, מרטין רייסנר, יהלי סער
(צילום: סיני דוד, עריכה: ג'יימי לוינקינד)

כנס הגיוון בהייטק
מרטין רייסנר, מנכ"ל Phone.do: "לנשים החרדיות יש צרכים מסוימים, אבל לא מסובך למלא אותם"

רייסנר אמר את הדברים במסגרת פאנל "מנכ"לי הסטארט-אפים הזוכים: חדשניים ומאיצי שינויים גם בגיוון" בכנס כלכליסט לקידום הגיוון והאחריות החברתית בהייטק. קרן לוי, מנכ"לית פיוניר ישראל, הוסיפה: "גיוון והכילה לא יכולים להסתכם רק בפוליסות ובנהלים של החברה. אם זה לא בדנ"א של החברה, קשה לי לראות איך זה קורה"

"הכללה וגיוון מתחילים בתשוקה אמיתית של המנהלים והמייסדים של החברה", כך אמר אסף פלד, מנכ"ל Minute media בפאנל מנכ"לי הסטארט-אפים המובילים בהנחיית מאיר אורבך, שהתקיים במסגרת כנס הגיוון בהייטק של כלכליסט, בנק לאומי ומיתר, בשיתוף Power In Diversity.
לדבריו, מופעלים בחברה מנגנונים שנועדו לוודא שהיא פועלת בגיוון בכל החזיתות. "אנחנו רותמים בהקשר הזה את העובדה שאנחנו חברה טכנולוגית בעולם הספורט", הוא הוסיף. "אנחנו חושבים שעבודה עם ספורט בקהילה נותנת לנו את ההזדמנות לקדם לא מעט רעיונות בהקשר של גיוון. אנחנו שותפים אסטרטגיים של ליגות הנשים הכי גדולות בעולם ושל ספיישל אולימפיקס, שזה ארגון גלובלי בתחום הספורט של אנשים עם מוגבלויות. אנחנו רותמים את המהות העסקית והטכנולוגית של מה שאנחנו עושים לטובת מטרות הגיוון וההכלה לא רק מבחינת גיוס עובדים אלא גם ברמת ההתעסקות היומיומית של כל אחד ואחת מהאנשים בחברה".
יהלי סער, מנכ"ל Tailor Brands אמר כי בחברה שלו מעדיפים את המונח "ראייה מתקנת" על פני "העדפה מתקנת". "אנחנו לא חושבים שאנשים צריכים לקבל תפקיד על סמך הרקע שלהם, אבל יש צורך להכניס לחדר אנשים שמסוגלים לראיין אנשים שהם לא בדיוק כמוהם. אם תכניסו שלושה גברים לחדר והם יהיו היחידים שמראיינים, יגיעו לכם רק גברים לחברה. בנינו את כל התהליכים על מנת לוודא שבכל תהליך שבו מגיע מישהו מרקע קצת אחר, אנחנו מכניסים לחדר בנאדם שיכול להבין את הרקע הזה".
לדבריה של קרן לוי, מנכ"לית, פיוניר ישראל ונשיאה בחברה העולמית, שמעסיקה 1,800 עובדים בישראל, החברה שלה מסייעת לעסקים קטנים במדינות מתפתחות ובמדינות שהעולם קצת שכח מהן כמו הודו או אוקראינה. "גיוון והכילה לא יכולים להסתכם רק בפוליסות ובנהלים של החברה", היא אומרת. "אם זה לא בדנ"א של החברה, קשה לי לראות איך זה יתקיים. אחד הדברים שאנחנו מנסים לעשות לגבי הקהילה של החרדיות, למשל, זה לדאוג שהן יוכלו להרגיש בנוח. הדבר השני הוא איך מראיינים אנשים ושמים בצד את הדעות הקדומות וההטיות. יש לנו בחברה הדרכות בנושא למנהלים המגייסים".
מרטין רייסנר, מנכ"ל ומייסד Phone.do, שמעסיקה 80 עובדים, מתוכם 80% נשים חרדיות, סבור ש"לא צריך להראות לחברות שהן תורמות לקהילה אלא שהן יכולות להקפיץ את העסק שלהן באמצעות העסקה של אוכלוסיות מגוונות", לדבריו. "לנשים חרדיות יש צרכים מסויימים, אבל ברגע שמבינים אותם זה לא מסובך למלא אותם", הוא אומר. "ברגע שאתה ממלא אותם אתה רואה שסולם הערכים שלהן הוא הרבה מעבר לכסף. זה רק עניין של לפתוח את העיניים ולראות מה אתה יכול לשפר אצלך כדי שהן יוכלו לעבוד. בסופו של דבר, אתה מקבל איכות ברמה שאי אפש לתאר".
על הפיטורים בהייטק לאחרונה אמרה לוי כי לחברות היום יש כוח להשפיע גם על המדיניות של האוניברסיטאות וגם של הממשלה לסייע בהכשרת יותר אנשים מרקע שונה לתעשיית ההייטק. "מן הסתם, יש לנו גיבוי גם מהקרנות שלנו ואני מקווה שאף אחד מאיתנו לא יתבלבל בסט הערכים שלו", סיכמה.