סגור
ועידת טוקיו 2023 אורי לוין
(צילום: שמוליק דודפור)

ועידת טוקיו
מנכ"ל דיסקונט: "שיתוף הפעולה העסקי בין ישראל ליפן - טבעי ומתבקש"

אורי לוין אמר בוועידת העסקים ישראל-יפן של כלכליסט ודיסקונט בטוקיו כי מדובר במסע מורכב. לדבריו, "אנו חייבים להכיר אחד את השני היטב – ויותר טוב. אנו חייבים לגשר על הפערים"

"השיתוף פעולה העסקי שלנו הוא טבעי ומתבקש ועלינו לחפש מה אנו יכולים ללמוד ולהניב אחד מהשני. אבל עסקים באים רק אחרי שאנו מבינים אחד את השני. אנו חייבים להכיר אחד את השני היטב – ויותר טוב. אנו חייבים לגשר על הפערים. אנו חייבים להבין את השפה", כך לדברי אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט בוועידת העסקים ישראל-יפן של כלכליסט ודיסקונט בטוקיו . "אין לי ספק שאנו יכולים לעשות את זה. הדרך היא באמצעות מפגשים וועידות כאלו. אני בטוח שזו הועידה הראשונה אבל לא אחרונה. יהיו ועידות כאלו כל שנה ובקרוב אנו נראה ועידה כזו בתל אביב מלאה באנשי עסקים יפנים. הכיוון הוא ברור והתועלות יהיו לכל העמים - גם לישראלים וגם ליפנים".
לוין תיאר את ישראל "כנס כלכלי, ללא משאבי טבע, שנאלצת להתמודד עם אתגרים עצומים, לרבות אתגרים גיאופוליטיים אבל גם אתגרים פנימיים. ישראל הפכה לכלכלה משמעותית ומובילה בתחומי הטכנולוגיה. לא בכדי זכינו לתואר 'סטארט-אפ ניישן' בגלל החדשנות בנושאים רבים כמו אגרו-טק, תוכנה, בינה מלאכותית, סייבר, פינטק. אנו נחשבים לסטארט-אפ ניישן אבל אנו כבר הרבה מעבר לכלכלת הזנק. אנו לא רק חברות הזנק אלא יש אצלנו כבר את התובנה שאנו חייבים לעבור מכלכלת "הזנק" לכלכלת "צמיחה" ולאומת צמיחה (SCALE UP NATION)".
לוין הודה כי מדובר ב" מסע מורכב" והדגיש כי "יש לו את התשתית, את הכלים, את הכישורים, את הקהילה העסקית ואת אנשי העסקים הנכונים לעשות זאת. כאשר אנו מסתכלים אל המסע ובוחנים מה חסר אנו חושבים שעלינו ללמוד הרבה. אחת מהאומות שאנו יכולים ללמוד ממנה היא ללא ספק יפן".
לגבי הקשר בין ישראל ליפן הדגיש מנכ"ל בנק דיסקונט כי "יש לנו הרבה מהמשותף כמו חדשנות, נחישות, שאיפה למצוינות, ורצון עז להקים את החברות הכי טובות בעולם. זו הסיבה שאני מאמין שהמסע של כלכלת ישראל והמסע של יפן - שגם נמצאת במסע שמיועד לבסס את העליונות העסקית שלה בעולם - יכולים להשתלב ולהעשיר אחד את השני. יש לנו הרבה מהשותף". עם זאת, לוין ציין כי " יש בינינו גם הבדלים לא מבוטלים" שצריכים לקחת אותם גם בחשבון.