סגור
אירוע פרופטק מיטאפ לאומי – ניר חמד
(סיני דוד)

כנס proptech
מייסד Daisy: "נשתמש בטכנולוגיה כדי להפוך את הבניינים למקום טוב יותר לחיות"

את הדברים אמר ניר חמד, מייסד משותף בחברת Daisy, שמציעה ניהול דיגיטלי של שירותי הדיירים. לדבריו: "יש קשר ישיר בין מצב המגורים לאיכות החיים של אנשים"

"יש קשר ישיר בין מצב המגורים לבין איכות החיים של אנשים. אנחנו רוצים להשתמש בטכנולוגיה כדי להפוך את הבניינים למקום טוב יותר לחיות". כך הסביר ניר חמד, מייסד משותף בחברת Daisy, שמציעה ניהול דיגיטלי של שירותי הדיירים כמו ניהול צוות הבניין והוועד, איתור נותני שירות ואפליקציה לדיירים, במהלך כנס proptech, שנערך במסגרת בסדרת Talk & Network של כלכליסט ובנק לאומי.
חמד חלק את הצעדים הראשונים אותם קיימה החברה בעת הקמתה: "הקמנו את דייזי לפני שנתיים. כשהקמנו אותה חשבנו איך אפשר להפוך בעזרת טכנולוגיה בניינים אדישים לבניינים שכיף לחיות בהם? ראיינו 200 בעלי דירות בניו יורק, מתווכים, שוכרים. כולם הצביעו על חברות הניהול כמשפיעות על איכות החיים".
"גילינו שחברות ניהול רבות של בניינים מתנהלות ללא יעילות טכנולוגיה וללא כוונה לשפר את איכות הדיירים. היום ענף ניהול הבניינים מתחלק לחברות ניהול אופרטיביות ולחברות שמוכרות תוכנה לחברות ניהול. כך יוצא שמנהל נכסים בעיקר מגיב לבעיות של דיירים, בחוסר יעילות תוך שהוא דוחה כל פרויקט עתידי לשיפור איכות החיים".
"המצב בניו יורק דומה למצב בשאר ארה"ב. המטה של חברות ניהול הוא איטי ומסורבל ושביעות הרצון של הלקוחות עומד על 30%, השיעור הנמוך ביותר מכל חברות ניהול אחרת. הצרכן רגיל היום לקבל שירות בלחיצת כפתור, אבל תעשיית ניהול הבניינים לא נמצאת שם".
דייזי שונה מחברות ניהול מסורתיות בכך שהיא מציעה ממשקים בין דיירים למשכירים וחברת הניהול. "המהלכים בבניין קורים בצורה אוטומטית ומנוהלים על פלטפורמה אחת. גם התשלומים קורים דרך האפליקציה. לוועדי הבתים יש שליטה על האג'נדה של הבניין והפעילות נעשית בשקיפות מלאה בניהול החשבון. נהלי המבנה מקודדים בתוך הטכנולוגיה. זה מאפשר לנו להתפקס על חיי קהילה ותכנון לטווח ארוך. אנחנו החברה שצומחת הכי מהר בניו יורק בתחומנו" קבע חמד.
"כמו שאני מדמיין את זה, יש שני יסודות שישפיעו על המגורים – טכנולוגיה ואנשים. הטכנולוגיה תהיה מחוברת לכל הסנסורים שמנהלים את הבניין מגלאי העשן ועד התשלומים. האנשים הם יצרני הכוח המשותף והערך. כאשר שני הרבדים הללו יעבדו, הבניין יהפוך לתשתית ליצירת מערכות יחסים ודייזי תנסה לסלול את הדרך לשם" סיכם חמד.