סגור
אולפן ועידת ישראל-יוון מיכל ינאי - Studio Israel-Greece Conference Michal Yanai
(טל אזולאי)

ועידת ישראל-יוון
מיכל ינאי: יש ביוון המון הזדמנויות וכל מה שצריך זה לפקוח את העיניים

לדברי ינאי, שחקנית יזמית ומייסדת אפליקציית My Medi , יש ביוון מצד אחד תחומים מאד מתקדמים, אבל מצד שני דברים שעדיין נמצאים בשנות התשעים ואליהם ישראלים יכולים להיכנס ולהביא קפיצת מדרגה

"יש ביוון פוטנציאל מדהים: מצד אחד תחומים מאד מתקדמים כמו רפואה וחינוך ששווה ללמוד מהם, אבל מצד שני יש דברים שעדיין נמצאים בשנות התשעים ואליהם אנחנו יכולים להיכנס ולהביא לקפיצת מדרגה. יש המון הזדמנויות ליזמים וכל מה שצריך זה לפקוח את העיניים, כי כמעט בכל פינה יש הזדמנות מעניינת". כך אמרה היזמת והשחקנית מיכל ינאי בראיון באולפן ועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף אראונדטאון ומלונות בראון שהתקיים ביוון.
ינאי, יזמית ומייסדת של אפליקציית המדיטציה והמיינדפולנס My Medi - אפליקציה למדיטציות מודרכות בעברית שמיועדות לכל הגילאים, גם לילדים - העבירה בשנה האחרונה את מגוריה ליוון אבל ממשיכה להגיע לישראל בתדירות גבוהה. "אני נמצאת המון על הקו ברמה של נסיעה באוטובוס ונהנית משני העולמות", היא מסבירה. "התפנה לי המון זמן לשבת ולהעלות תכנים לאפליקציה ולקרוא מחקרים. בסוף הכל נובע מצורך אישי וכך היה עם כל היזמויות שלי תמיד הייתי יזמית ויוצרת ובדרך כלל זה נבע מצורך אישי - תהליכים כמו לידה, או שגרה בחיי נישואין.
"הפעם זה נבע מהתחושה של להגיע לגיל כמעט 50 ולהרגיש איך הפאזל מתחבר ולהבין למה אנחנו לא מצליחים ליהנות כמו שאנחנו רוצים, למה אנחנו תלויים בדברים חיצוניים כדי להיות מסופקים - ואז לגלות את עולם המיינדפולנס. אין עוד כזאת אפליקציה בעברית וזאת לדעתי אחת הסיבות להצלחה שלה, שבסוף אתה צריך לתרגל בשפת האם שלך ולא להפעיל עוד מאמץ - גם אם האנגלית שלך ממש מצוינת - והאפס מאמץ הוא בשפת אם ובעברית". סיבה נוספת להצלחת האפליקציה, לדבריה של ינאי, היא העובדה "שהתכנים לא 'רוחניקיים' או של 'מחבקי עצים', אלא של אנשים נורמליים עם רגליים על הקרקע ובלי יותר מדי זמן לשטויות. ככה יותר קל לאנשים להתחבר לתכנים".