סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
יום הנפקת אאוטבריין נאסד"ק
יום הנפקת אאוטבריין נאסד"ק (צילום: נועם גלאי)

לאחר המיזוג עם Teads: אאוטבריין מפטרת 10% מהעובדים, רובם בחו"ל

המיזוג בין אאוטבריין הישראלית לטידס הצרפתית יוצא לפועל, עם קיצוץ של כ-200 עובדים במסגרת ביטול תפקידים כפולים; החברה הממוזגת תפעל תחת השם TEADS, ודיווחה כי יחד שתי החברות מייצרות הכנסות של 623 מיליון דולר ורווח תפעולי מתואם של 230 מיליון דולר

עם השלמת המיזוג בין חברת הפרסום הדיגיטלי הישראלית אאוטבריין לטידס (Teads) הצרפתית, תיפרד החברה הממוזגת מכ-200 עובדים, רובם מחוץ לישראל.
המהלך מגיע כחלק ממה שמכונה בעולם העסקי מימוש הסינרגיות, כלומר ביטול תפקידים כפולים.
בחברות צופים כי החיסכון השנתי בעליות בעקבות המיזוג יגיע ל-65 עד 75 מיליון דולר ב-2026. אאוטבריין וטידס, חברה מקבוצת אלטיס של פטריק דרהי, משלימות כעת את המיזוג עליו הודיעו בקיץ האחרון.
העסקה מורכבת מתשלום במזומן של 625 מיליון דולר, 25 מיליון דולר בתשלום עתידי , 35 מיליון מניות אאוטבריין שהיו שוות במועד החתימה כ-169 מיליון דולר ו105- מיליון דולר במניות להמרה מעל מחיר של 10 דולר.
מדובר במבנה עסקה ייחודי לענף ההייטק, שמזכיר יותר רכישה ממונפת שתעניק נתח משמעותי בחברה הממוזגת גם לבעלי טידס.
לאחר העסקה, תאגיד הטלקום האירופי אלטיס, הבעלים הנוכחיים של החברה הנרכשת, ימנה שני דירקטורים לחברה והם יצטרפו לשמונה הדירקטורים הנוכחיים של אאוטבריין.
כדי לממן את העסקה נטלה אאוטבריין אשראי משמעותי מגולדמן סאקס, ג'פריס ובנקים נוספים. לחברה הממוזגת יהיו 2000 עובדים, 20 אלף מפרסמים על הפלטפורמה והיא אמורה להגיע כך ל-2 מיליארד צרכנים בחודש.
למרות שאאוטבריין היא לכאורה הצד הרוכש, החברה הממוזגת תיקרא TEADS ותשמור בכך על המותג החזק והמוכר יותר.
דיקי קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין, יהיה מנכ"ל החברה החדשה במקביל לכך שהוא מכהן גם כיו"ר חברת התוכנה הישראלית נייס.
אאוטבריין עדכנה כי ברבעון הרביעי, האחרון לפני המיזוג, היא תדווח על הכנסות של 68.3 מיליון דולר ובסיכום 2024 הן יגיעו ל-236.1 מיליון דולר. טידס סיימה את הרבעון עם הכנסות של 119.9 מיליון דולר ואת השנה עם 386.6 מיליון דולר. גם ה-EBITDA המתואם של החברה הצרפתית גבוה יותר - 122.7 מיליון ב-2024 לעומת 37.3 מיליון דולר באאוטבריין. יחד שתי החברות מייצרות הכנסות של 623 מיליון דולר ורווח תפעולי מתואם של 230 מיליון דולר.
אאוטבריין עושה במיזוג זה צעד לכיוון שוק הפרסום הקלאסי עם רכישת החברה שנחשבת כחלוצה של פרסום מבוסס וידאו.
אאוטבריין כבר חיזרה בעבר אחרי טידס, אבל המגעים לא הבשילו לכדי עסקה. טידס נמכרה ב-2017 לתאגיד התקשורת אלטיס של פטריק דרהי ב-307 מיליון דולר, אך לאחרונה הוא חיפש לממש נכסים שלא היו בליבת האסטרטגיה וכך נוצרה ההזדמנות עבור אאוטבריין.
דרהי יצא מהעסקה ברווח נאה של 625 מיליון דולר במזומן, 40% , שני דירקטורים בחברה הממוזגת ועוד תשלומים בהמשך לעמידה ביעדים מסוימים.
לפני כשנה פרש ירון גלאי, מייסד ומנכ"ל משותף של אאוטבריין מתפקידו וקוסטמן נותר כמנכ"ל היחיד של החברה. גלאי פרש לאחר שאאוטבריין התקשתה להציג צמיחה משמעותית מאז שהונפקה ב-2021 בנאסד"ק לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר ומחקה קרוב ל-80% למשקיעים.