סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

סיילספורס תתחרה בנטפליקס ויוטיוב: נכנסת לתחום הסטרימינג

השירות הוא ניסיון ראשון של סיילפורס לצאת מתחום הליבה שלה שהוא אפליקציות CRM וניהול מבוססות ענן. הרעיון הוא לספק תכנים שיכולים לסייע לארגונים ועובדיהם לקדם את עצמם. בשלב ראשון השירות יהיה בחינם

סיילספורס צפויה להשיק שירות תוכן וידאו וסטרימינג לחברות וארגונים, כך על פי דיווח של אתר Axios שפורסם הלילה. השירות החדש צפוי להיקרא Salesforce+, כך אמרה סמנכ''לית השיווק של ענקית מחשוב הענן, שרה פרנקלין.
השירות הוא ניסיון ראשון של סיילפורס לצאת מתחום הליבה שלה שהוא אפליקציות CRM וניהול מבוססות ענן. החברה תפעיל את השירות בחינם בשלב הראשון כאשר בהמשך יתווספו אפשרויות נוספות בתשלום - "זאת בהתאם לפופולריות שלו", כך לפי פרנקלין.
ההכרזה הרשמית צפויה לקראת כנס החברה בספטמבר הקרוב. ההצעה שלה תכלול הפקה של תכנים, בתחילה בהפקתה הבלעדית ובהמשך במסגרת הפקות תוכן של לקוחות. התכנים יהיו זמינים 24/7 ויכללו גם אפשרות של שידורים חיים כמו כנסים או אירועים. הכנס של החברה יהיה הראשון להיות משודר בטכנולוגיה הזו ובחברה אף הקימו חטיבת הפקות ואולפן מקצועי על מנת לסייע בהפקת הסרטים והתכנים.
2 צפייה בגלריה
מטה סיילספורס Salesforce סן פרנסיסקו
מטה סיילספורס Salesforce סן פרנסיסקו
מטה סיילספורס Salesforce סן פרנסיסקו
(צילום: בלומברג)
החברה גייסה כ-50 אנשי תוכן כדי לסייע ללקוחות להפיק לעצמם תכנים. בשלב ראשון אין כוונה למנף את הפלטפורמה למכירה של פרסומות, אך בחברה לא בוחלים ברעיון, ואומרים שהם כן פתוחים לכלול תוכן שיווקי או בתשלום במסגרת השידורים הראשוניים.
הרעיון מאחורי היוזמה החדשה הוא לספק תכנים שיכולים לסייע לארגונים ועובדיהם לקדם את עצמם. "זו הזדמנות נהדרת ליצירה של תכנים מבוססי קהילות", אמרה פרנקלין. עוד ציינה שמדובר באפשרות לספק תכנים כגון הכשרות או אפילו לסייע לעובדים להתמקצע. "זה יעזור לכם ללמוד דברים שיאפשרו לכם להיות מעולים בתפקידכם", הוסיפה פרנקלין.
עד כה החברה הפיקה כ-6 סדרות שיוצגו בהשקה. כמו כן יהיו 4 ערוצי שידור עם יותר מ-100 שעות תוכן. מדובר בפלטפורמה שיווקית שמיועדת לתפוס מקום בתחום התוכן הארגוני - פלח שוק שתופס תאוצה בשנים האחרונות. פודקאסטים, אתרים שיווקיים וכעת וידאו, כל אלה מאפשרים לחברות לשלוט במסרים השיווקיים שהן מעוניינות לקדם. עם זאת לא ברור אם סיילפורס תהיה אחראית לתכנים שמועלים או שאלה יהיו באחריות הבלעדית של הלקוחות. אם יש לקח ללמוד מהשערוריות שפגעו ביוטיוב וזום, במסגרתן, תכני משתמשים שימשו להפצת מסרים לא חוקיים, זה שמי שמשדר את התוכן נתפס כאחראי הבלעדי לו על ידי הציבור והרשויות.
2 צפייה בגלריה
מייסד ומנכ"ל סיילספורס מארק בניוף
מייסד ומנכ"ל סיילספורס מארק בניוף
מייסד ומנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף
(צילום: בלומברג)
בנוסף ישנם כבר כמה שחקנים פעילים שלהם כבר שם כגון MasterClass שמפיקה תכני ובהם מומחים מלמדים קורסים בתחומי המקצוע שלהם. HubSpot היא עוד שחקנית גם אם לא ספציפית בתחום הווידאו. שחקנית נוספת שמתמחה בהפקת תכנים לנשים מילניאליות היא TheSkimm שגם לה פלטפורמת הפקת תכני וידאו. עם זאת סיילפורס עשויה למנף את הפלטפורמה החדשה שלה לא רק לשיווק אלא גם להכשרה. לאחר השקת השירות צפויה גם אפליקציה בהמשך.