סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
דפדפן אינטרנט מיקרוסופט אקספלורר
מיקרוסופט אקספלורר. הדפדפן השני המוכר ביותר בעולם (צילום: shutterstock)

אחרי 30 שנה: מיקרוסופט מחסלת את האקספלורר

אתמול שחררה מיקרוסופט עדכון לדפדפן האדג' שלה, כך שמשתמשים שילחצו על דפדפן האקספלורר יועברו אליו במקום. "נתוני הגלישה שלהם יועברו אוטומטית לאדג' מהאקספלורר, כך שיוכלו לגלוש בלי הפרעות", מסרה החברה. כבר ביוני הפסיקה מיקרוסופט לתמוך באקספלורר

אחרי קרוב ל-30 שנה, מיקרוסופט מחסלת סופית את דפדפן האינטרנט אקספלורר, זאת לאחר שאתמול (ג') היא שחררה עדכון לדפדפן החדש יותר שלה, Edge - כך לפי דיווח בגרדיאן. פירוש הדבר שהמשתמשים יועברו לאדג' ולאחר עדכונים נוספים המתוכננים לקיץ ימחק כל זכר לדפדפן הישן.
"השימוש בשינוי בעדכון של מיקרוסופט אדג' כדי לנטרל את אקספלורר נועד כדי לספק חויית משתמש טובה יותר ולסייע לארגונים במעבר המשתמשים האחרונים שלה באינטרנט אקספלורר 11 לאדג'", נמסר בהודעה שפרסמה החברה. עוד הסבירו כי עד להעלמת האייקונים ביוני, המשתמשים שילחצו על אינטרנט אקספלורר יועברו לאדג'. "נתוני הגלישה שלהם יועברו אוטומטית לאדג' מהאקספלורר, כך שיוכלו לגלוש בלי הפרעות".
מיקרוסופט הכריזה כבר ב-2015 כי היא נוטשת את האקספלורר, שזכה להשמצות מרובות מצד המשתמשים בשל האיטיות שלו, לטובת הדפדפן החדש אדג'. הדפדפן הזה תוכנן להיות מהיר ומתקדם יותר ולשמש כברירת המחדל של הלקוחות המשתמשים בשלל המוצרים של ווינדוז 10.
ביוני עדכנו בחברה כי אתרים רבים כבר לא מותאמים לאקספלורר. באותו החודש הפסיקה מיקרוסופט את התמיכה באקספלורר - כלומר, הפסיקה את העדכונים שאמורים לתקן בעיות אבטחה.
על אף הירידה בשימוש, האקספלורר נותר שם מוכר, ולפי סקר שנערך ב-2021 על ידי רשות התחרות האוסטרלית, הוא הדפדפן השני המוכר ביותר אחרי כרום של גוגל.