סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת Nucleai גייסה 33 מיליון דולר להצלת חולים אונקולוגיים

את סבב הגיוס לחברת המדטק הישראלית שפועלת בתחום הביולוגיה החישובית הובילו Section32 ו-Google Ventures. החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לחזות אילו חולים יגיבו לטיפול אימונותרפי נגד סרטן ובכך חוסכת זמן קריטי

Nucleai, הפועלת בתחום הביולוגיה החישובית, גייסה 33 מיליון דולר בסבב B. את הסבב הובילו Section32, קרן בעולם הרפואי שהוקמה על ידי ביל האריס שעמד בראשות Google Ventures, וקרן ההשקעות של חברת התרופות Sanofi. בנוסף, השתתפו בסבב המשקיעים הקודמים בחברה: Debiopharm, Fosun RZ Capital, Vertex Ventures Israel, Grove Ventures לצד משקיעים פרטיים.
הגיוס הנוכחי מביא את סך ההשקעות בחברה ל-50 מיליון דולר. לבורד החברה יצטרף ד״ר מייק פליני מקרן Section32, שותף בכיר בקרן שבעבר היה מנכ״ל חברת האבחון הגנטי Foundation Medicine שנמכרה לחברת Roche בעסקת ענק.
החברה הוקמה ב-2018 ומובלת על ידי אבי וידמן המנכ"ל, אלירון אמיר, לוטן חורב ואלברט אכטנברג, שהקימו וניהולו את מחלקת הבינה המלאכותית באגף המודיעין בתחום הראייה הממוחשבת. החברה ממוקמת בתל אביב, מחזיקה משרדים בארה"ב ומעסיקה 60 עובדים.
בשנים האחרונות, תרופות אימונותרפיות חוללו מהפכה בתחום הטיפול במחלת הסרטן והביאו לשיפור משמעותי במצבם של חולים אונקולוגיים. ואולם, תרופות אלה אפקטיביות רק עבור מספר קטן של מטופלים (כ-20 אחוז). ללא דרך מהימנה לחזות את אפקטיביות הטיפול, החולים מאבדים זמן יקר, חברות ביטוח משלמות על טיפולים יקרים ובלתי נחוצים וחברות תרופות סובלות מכישלונות רבים במהלך הניסויים הקליניים לפיתוח התרופה. הטכנולוגיה שפותחה ב-Nucleai מאפשרת לחזות טוב יותר את התגובה של החולה לטיפול אונקולוגי ספציפי, לחסוך תהליך מתמשך של בחינת תרופות שונות ולשפר את סיכויי הפיתוח של תרופות חדשות לסרטן.
1 צפייה בגלריה
מייסדי Nucleai
מייסדי Nucleai
מייסדי Nucleai, מימין: אלברט אכטנברג, אלירון אמיר, אבי וידמן, לוטן חורב
(צילום: דויד גארב)
"החזון של Nucleai הוא להטמיע את השימוש בפלטפורמה שלנו בכל ניסוי קליני הכולל רקמה ולאפשר פיתוח תרופות מועילות יותר לחולה", אומר וידמן. "אנחנו רואים אימוץ מהיר של הפלטפורמה שלנו על ידי רוב חברות התרופות בעולם. המידע העשיר שקיים בביופסיות עדיין מנותח היום באמצעות רופאים ומיקרוסקופים באופן שלא השתנה משמעותית ב-100 השנים האחרונות. המהפכה שהתרחשה בשנים האחרונות בתחום הלמידה העמוקה מאפשרת לנו לשנות את האופן שבו מידע ביולוגי מנותח, לייצר תגליות מדעיות שלא ניתן לייצר באמצעים ידניים ולשנות בפועל את הטיפול במחלת הסרטן״.