מקום 18
Sensi פיתחה סוכן קולי לטובת הקשיש הביתי
מערכות האודיו מבוססות הבינה המלאכותית של Sensi מאפשרות לזהות מצבי מצוקה אצל קשישים שרוצים להזדקן בבית
תעודת זהות
Sensi
תחום: הלת'טק
•הקמה: 2020
•מייסדים: רומי גובס, נבו אלמלם ואלון ברנר
•עובדים: 90
•גיוסים: 53 מיליון דולר מ־Zeev Ventures ,Insight Partners ,Entrée Capital ,Flint Capital ,Jibe Ventures ו־Secret ChordVentures
הסיפור של Sensi החל לפני 12 שנה, כשמהנדסת תוכנה ישראלית חוותה אירוע טראומטי בגן הילדים של בתה ורצתה להקים חברה שתשתמש ביכולות טכנולוגיות כדי להגן על אוכלוסיות פגיעות. מאוחר יותר הפוקוס עבר לגיל השלישי. חזון החברה, שהוקמה בסוף 2019, נולד מההבנה שרוב האנשים המבוגרים מעדיפים להזדקן בסביבה מוכרת ובטוחה — בביתם.
אלא שהמחסור הכרוני בידיים עובדות בתחום מקשה על כך, והטכנולוגיה הייחודית של סנסי — מערכת אודיו מבוססת בינה מלאכותית — נועדה להשלים את החסר. סנסי אוספת ומנתחת נתונים קוליים בזמן אמת, ומספקת למערכת הטיפול תובנות חשובות. כך למשל, היא מסוגלת לזהות מצבי מצוקה מיידיים (נניח התקף לב או נפילה פתאומית), סימנים קליניים מוקדמים (כמו היווצרות דלקת בדרכי השתן או בריאות), וכן מצבי בדידות קשים.
המידע הרב שנאסף מעשרות אלפי בתי הקשישים האמריקאים שבהם כבר מותקנת המערכת מאפשר לסנסי להוריד את שיעורי האשפוז בקרב קשישים ולאפשר להם להאריך את משך חייהם בביתם, ומסביר את העובדה שמאז כניסתה לשוק צמחה החברה פי שלושה. האסטרטגיה העתידית של סנסי כוללת פיתוח מערכת שתדע ליצור באופן אוטומטי תוכנית טיפול מותאמת אישית לכל קשיש, וכך להגדיל את ההכנסות מכל לקוח שמשתמש במערכת שלה.