סגור
הנפקת למונייד בורסת ניו יורק יולי 2020
הנפקת למונייד בבורסה של ניו יורק ביולי 2020 (צילום: the dog of wall street)

למונייד מתחילה לצמצם את ההפסדים - החברה מייקרת את מחירי הפרמיות

ההכנסות ברבעון הרביעי צמחו ביותר מ-100% ל-88.4 מיליון דולר; חברת האינשורטק סיימה את 2022 עם הכפלת ההכנסות ל-257 מיליון דולר - הפרמיה הממוצעת מלקוח עלתה ב-30% ל-346 דולר, בין היתר בזכות הרחבת הפעילות בביטוחי הרכב

חברת האינשורטק למונייד מציגה צמיחה מהירה לצד ניצני שיפור בשורה התחתונה בדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2022 ובסיכום השנה כולה.
2022 הייתה השנה הראשונה שבה למונייד מכרה את כל חמשת המוצרים המרכזיים שלה: ביטוח מבנה, תכולה, ביטוח רכב, חיים וביטוחי חיות מחמד. במהלך השנה היא השלימה את רכישת מטרומייל האמריקאית בעסקת מניות שתחילה עמדה על חצי מיליארד דולר ועד להשלמתה התכווצה, כך שלמונייד קיבלה את החברה ב-145 מיליון דולר בלבד.
רכישת מטרומייל, שמתמחה בביטוחי רכב, תרמה להכפלת ההכנסות של החברה הממוזגת (שיפור של כ-100%) והן הסתכמו ב-256.7 מיליון דולר. מספר הלקוחות זינק מ-1.4 מיליון ל-1.8 מיליון והפרמיה הממוצעת מלקוח עלתה ב-30% ל-346 דולר. בין הגורמים לזינוק בסכום הפרמיה - עלייה בשיעור הלקוחות שמחזיקים ביותר מפוליסה אחת, וזאת לצד הגדלת נתח ביטוחי הרכב, בהם הפרמיות גבוהות יותר.
ברמה הרבעונית קצב הצמיחה היה אף גבוה יותר מ-100% וההכנסות הגיעו ל-88.4 מיליון דולר. לצד העלייה החדה בהכנסות, ההפסד של למונייד ירד מ-70.3 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2021 ל-63 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022. גם בהסתכלות על פני הרבעונים של 2022 ניכר שכבר מדובר במגמה, כך שההפסד התפעולי המתואם ירד ל-52 מיליון דולר מ-66 מיליון דולר ברבעון השלישי. ברמה השנתית, ההפסד ב-2021 עמד על 298 מיליון שקל, לעומת הפסד של 241 מיליון שקל ב-2021.
עם זאת, לדברי שי וינינגר, מייסד ומנכ"ל משותף בלמונייד, צפויה האטה בקצב הצמיחה במחצית הראשונה של השנה. "הראינו שיפור משמעותי בשורת ה-EBITDA ברבעון הרביעי וכדי להמשיך בכך רוצים להתמקד בנושא התמחור", אמר וינינגר שהוסיף: "הפרמיות מתייקרות הן בעקבות הלחצים האינפלציוניים והן בעקבות ההתחממות הגלובלית שמייצרת אירועי קיצון במזג האוויר. עדכון המחירים דורש בארה"ב אישור מהרגולטור וככל שאלה יתקבלו, נוכל לעדכן את מחירי הפוליסות. כל עוד למונייד תהיה בתהליך הזה, נאט את קצב רכישת הלקוחות החדשים והתוכנית היא שבמחצית השניה של 2023 תהיה האצה בצמיחה.
על פי התחזית של למונייד, היא תדווח על הכנסות של 89-87 מיליון דולר ברבעון הראשון, בדומה לרבעון האחרון של 2022. ברמה השנתית היא צופה הכנסות של 379-375 מיליון דולר, סכום שישקף חזרה לקצב צמיחה דו ספרתי גבוה.
בשורה התחתונה למונייד מספקת תחזית רק ל-EBITDA מתואמת, נתון שקשה להסיק ממנו לגבי יעילות תפעולית אמיתית, אך עומדת בהערכה הקודמת ששיא ההפסדים נרשם ב-2022 ומכאן ואלך יהיה צמצום מתמשך ברמות ההפסד. למונייד ממשיכה לשבת על יתרות מזומנים של מיליארד דולר שייצרו הכנסה פיננסית של 8 מיליון דולר ב-2022. אף שהחברה שרפה 163 מיליון דולר במהלך השנה שעברה, היא קיבלה סכום כמעט זהה שהיה בקופתה של מטרומייל, כך שקצב צריכת המזומנים הגבוה לא מורגש בשורה זו.