$

30 דקות או פחות

הענן שמעבר לעננים: מנכ"ל רמון ספייס על המירוץ לחלל של חברות הטכנולוגיה

מערכות המחשוב שמפתחת רמון ספייס הישראלית השתתפו כבר במשימות של נאסא, סוכנות החלל האירופית וגם שולבו בחללית יפנית. אבי שבתאי מספר בפודקאסט "30 דקות או פחות" על האתגרים הבאים

שירות כלכליסט 15:2131.07.22

במבט מהצד זה נראה פשוט - במשימות החלל השונות לאורך השנים נעשה מן הסתם שימוש במחשבים מוצרי אלקטרוניקה שונים, אבל אלה לא יכולים להיות אותם מוצרים שמיוצרים באופן מסחרי לצרכנים "רגילים". הקרינה בחלל משבשת את הפעולה של מחשבים ולכן למשימות החלל צריך להצטייד בציוד מיוחד.

 

 

 

 

אחת החברות שמייצרת ציוד כזה היא רמון ספייס הישראלית, שהוקמה כבר ב-2004 ונסמכה הרבה שנים על מימון מהמדען הראשי ופרויקטים עבור סוכנויות חלל שונות. החברה פיתחה מערכות מחשוב שעמידות לתנאים הקיצוניים ששוררים בחלל החיצון, וציוד שלה משמש משימות חלל של גופים כמו נאסא וסוכנות החלל האירופית ואפילו נמצא על חללית יפנית שהגיעה קרוב מאוד למאדים.

 

המנכ"ל אבי שבתאי מספר שחלק מהציוד הקיים חלש יחסית, ולא מאפשר לבצע משימות מורכבות יחסית. כך למשל לווייני צילום לא יכולים לעבד בחלל את התמונות שלכדו, אלא רק מעבירים מידע בחזרה לכדור הארץ. רמון ספייס רוצה לשנות את זה עם כוח מחשוב חזק יותר, ושבתאי מספר על תוכניות של חברות שונות להקים חוות שרתים בחלל.

 

שבתאי הצטרף לחברה כמנכ"ל לפני שנתיים, בעקבות פנייה מדב מורן, ששקל אז להשקיע ומאז הפך ליו"ר. שבתאי הוביל את החברה לגיוס של יותר מ-17 מיליון דולר כדי להכין אותה לאתגרים של חברה גדולה ובפרק חדש של הפודקאסט "30 דקות או פחות" הוא מספר מה האתגרים של חברה בתחום החלל, איך הכסף הגדול והמוניטין של אנשים כמו אלון מאסק, סר ריצ׳ארד ברנסון וג׳ף בזוס משנה את התעשייה הזו, ומה היתרון היחסי של יזמים ישראלים שרוצים לכבוש את החלל.

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

מראיין: אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

x