30 דקות או פחות
השינוי שטילטל וברא מחדש את פלייבאז
בטח נתקלתם בעבר בחידונים וסקרים של פלייבאז הישראלית, אבל החברה כבר לא שם - כיום היא נקראת EX.CO, והיעד שלה הוא להפוך אתרי מכירות למותאמים אישית. המנכ"ל תום פחיס מספר על המהפך שעברה החברה
פלייבאז הוקמה על ידי שאול אולמרט ותום פחיס כדי לאפשר לעורכי אתרי תוכן וגופי תקשורת כלים חביבים להגברת האינטראקציות עם המשתמשים שלהם - חידונים, שאלונים ומשחקים קטנים שיגבירו את השימוש באתר.
אחרי שהגיעו לתפוצה ענקית ואפילו משכו לאתר שלהם עשרות מיליוני משתמשים בחודש הם הבינו שהמודל העסקי לא חזק מספיק והם חייבים לעשות שינוי דרמטי וכואב כדי שהחברה תשרוד ובסופו של דבר תשגשג. כיום החברה נקראת EX.CO ובמקום להציע כלים לגופי תקשורת היא מציעה לחברות שונות להתאים את האתרים שלהן ללקוחות, כך שכל גולש יקבל תוכן שרלוונטי לו.
השינוי כלל סבב פיטורים נרחב, וגם המנכ"ל שאול אולמרט עזב ובמקומו נכנס לתפקיד תום פחיס. בראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות" מספר פחיס על המעבר לתפקיד המנכ"ל, פיטורי 50% מהעובדים והתהליך שהם עברו עד שהגיעו למצב שהם מכניסים עשרות מיליוני דולרים בשנה ואפילו קנו שתי חברות כדי להאיץ את הצמיחה, וכל זה בלי שהם גייסו כבר שנים כסף חדש ממשקיעים חיצוניים.
מראיין: אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.