$
שוק ההון

הסתערות על דיפלומט: השלימה הנפקה ראשונית לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל

בהנפקה שאחריה מתחילה החברה להיסחר בבורסת ת"א, נרשמו ביקושים בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל, פי 4 מהסכום שביקשה לגייס. במתכונת הצעה לא אחידה, גייסה דיפלומט כ-300 מיליון שקל תמורת כ-20% ממניותיה. בכוונתה לחלק דיבידנד של כ-100 מיליון שקל

נורית קדוש 18:3604.03.21

דיפלומט השלימה הנפקה ראשונית לציבור (IPO), ותחל להיסחר בבורסה בת"א. במסגרת ההנפקה, שבוצעה במתכונת של הצעה לא אחידה, גייסה החברה כ-300 מיליון שקל תמורת כ-20% ממניותיה. בהנפקה נרשמו ביקושים בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל, פי 4 מהסכום שביקשה החברה לגייס.

 

 

ההנפקה שהובילה חברת החיתום אוריון, בוצעה לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל אחרי הכסף. בהתאם לתשקיף, בכוונת דיפלומט לחלק דיבידנד בסך של כ-100 מיליון שקל.

נועם וימן נועם וימן צילום: קרן בן ציון

 

 

נועם וימן, מנכ"ל ובעלי החברה שיהפוך לבעל השליטה צפוי לגרוף מההנפקה כ-21 מיליון שקל. 11.5 מיליון שקל מהסכום כמענק חתימה ו-9.8 מיליון שקל, שווי האופציות שקיבל במסגרת הסכם העסקה שנחתם עימו לקראת ההנפקה.

 

עוד נקבע במסגרת ההסכם כי שכרו של וימן יעלה מ- 120 אלף שקל ברוטו לחודש ל-138 אלף שקל ברוטו, בתוספת של 40 אלף שקל, על התחייבותו לאי תחרות למשך שנתיים מתום ההסכם. בנוסף, וימן יהיה זכאי למענק שנתי, בכפוף לגובה הרווח לפני מס של החברה. אם הרווח לפני מס יעמוד יהיה גבוה מ-50 מיליון שקל, יהיה וימן זכאי באותה שנה למענה בשיעור 2.5% מהרווח לפני מס עד לתקרה של 1.8 מיליון שקל. תקרת המענק תחושב באופן מצטבר החל משנת 2022, כך שהחל מהשנה השלישית להסכם תעמוד תקרת המענק על 3.6 מיליון שקל. חלקו של וימן בדיבידנד שתחלק החברה אחרי ההנפקה צפוי להסכם בכ-13.4 מיליון שקל.

 

דיפלומט פועלת בתחום השיווק והפצת כ-100 מותגי צריכה בינלאומיים ומקומיים ובהם ג'ילט, בראון, דורסל, לוטוס, קלוג'ס, אוראו, היינץ ומותגי תחליפי הבשר ביונד-מיט.

 

בישראל, החברה בעלת מותג הטונה סטארקיסט. לאחרונה רכשה דיפלומט 50% מחברת מדיטרנד, המייבאת ומשווקת מוצרי בריאות, תוספי תזונה ותרופות ללא מירשם. בנוסף, רכשה החברה 50% מחברת CDSL, בשיתוף עם חברת כמיפל, המספקת את שירותי הלוגיסטיקה וניהול המרלוג לרשת סופר פארם בישראל.

 

מלבד בישראל, דיפלומט פועלת בדרום אפריקה, גיאורגיה וקפריסין. תשקיף החברה חשף כי רווחיות החברה בישראל כפולה ביחס לשאר הגאוגרפיות. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 עם הכנסות של כ-2 מיליארד שקל ועם רווח נקי של כ-58.7 מיליון שקל, לעומת כ-44.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019.

x