$
עולם

מכירות שיא של 115 מיליארד דולר ביום הרווקים הסיני

האירוע הורחב השנה מ-24 שעות ל-11 ימים החל מה-1 בנובמבר. שווי המכירות של עליבאבא הסתכם בכ-74 מיליארד דולר, יותר מכפול מבשנה שעברה. ב-JD.com דיווחו על מכירות בשווי של כ-40 מיליארד דולר; הצרכנים התמקדו השנה במותגים זרים בשל הגבלות הקורונה, וארה"ב מובילה בכמות ההזמנות

שירות כלכליסט 11:2612.11.20
ענקיות המסחר המקוון הסיניות עליבאבא ו-JD.com דיווחו על מכירות שיא בשווי 115 מיליארד דולר בפלטפורמות שלהן במהלך אירוע המכירות של יום הרווקים הסיני. השנה האירוע הורחב מ-24 שעות ל-11 ימים החל מה-1 בנובמבר.

 

 

 

בתקופה המדוברת שווי המכירות שהוזמנו בעליבאבא הסתכמו ב-498.2 מיליארד יואן (74.1 מיליארד דולר), יותר מכפול המכירות של שנה שעברה שעמדו על 498.2 מיליארד יואן. במקביל, ב-JD.com דיווחו על מכירות בשווי 271.5 מיליארד יואן (40.97 מיליארד דולר) באותה התקופה, לעומת 204.4 מיליארד יואן ב-2019.

עובדים של JD.com ביום הרווקים הסיני 2020 עובדים של JD.com ביום הרווקים הסיני 2020 צילום: איי פי

 

יום הרווקים השנה מגיע בעוד הכלכלה הסינית ממשיכה להראות סימני התאוששות לאחר שהצליחה ככל הנראה להשתלט על מגפת הקורונה.

 

על אף ההצלחה, מניות החברות נסחרות בירידה לאחר שביום שני נחשפה טיוטת הרגולציה שמקדמת הממשלה הסינית נגד חברות הטכנולוגיה. הרגולציה נועדה להגדיר לראשונה חוקי הגבלים עסקיים לסקטור. החשש בקרב המשקיעים הוא שהרגולציה המחמירה תפגע בעסקים של החברות.

 

התמקדות במותגים זרים

 

בניגוד לשנים קודמות, הצרכנים התמקדו השנה במותגים זרים, זאת מכיוון שהגבלות התנועה בשל הקורונה מנעו מהם לרכוש את המותגים מחוץ לסין. לפי עליבאבא, 250 אלף מותגים השתתפו השנה ביום המכירות הגדול, ומתוכם 31 אלף היו מותגים זרים. עוד נמסר כי ארה"ב הייתה המדינה המובילה שמוכרת לסין במונחים של שווי ההזמנות. לפי מייקל אוונס, נשיא עליבאבא, מעל 5 מיליארד דולר מכלל המכירות בשווי 741 מיליארד דולר היו של מותגים אמריקאיים.

 

בדומה, גדל גם מספר מותגי היוקרה שהשתתפו השנה באירוע. חברות כמו בלנסיאגה ופראדה לקחו חלק לראשונה השנה במכירות יום הרווקים, כך שמספר מותגי החברה השנה עמד על סביב 200, כפול השנה שעברה. עד כה, מותגי היוקרה העדיפו להימנע מהמכירות בהנחות גדולות כדי לא לפגוע במוניטין שלהן, אך לנוכח הירידה במכירות במערב החליטו השנה בכל זאת להצטרף.

 

"מותגים עולמיים מחפשים אלטרנטיבות לשפר את ההכנסות שלהם", הסביר לבי.בי.סי אנדי האליוול, אנליסט קמעונאות בכיר בחברת הייעוץ הדיגיטלית Publicis Sapient. "שווקים שהתאוששו מהר יותר כמו סין מייצגים הזדמנות טובה למותגים הללו לנסות ולהגדיל את ההכנסות".

 

מכירות יום הרווקים הסיני בעליבאבא הסתכמו ב-498 מיליארד יואן (74.1 מיליארד דולר) מכירות יום הרווקים הסיני בעליבאבא הסתכמו ב-498 מיליארד יואן (74.1 מיליארד דולר) צילום: alibaba

 

עוד הוסיף כי זו הזדמנות עבור החברות גם למכור את המלאי שנותר מהאביב שלא נמכר בשל הסגרים שהוטלו ברחבי העולם. כך למשל, מותגי האופנה הצרפתי קלואה השתתף השנה לראשונה באירוע ומכר את כל מלאי תיקי היד שלו.

 

במקביל, מותג התכשיטים קרטייה שידר בלייב בפלטפורמה Taobao והציג שרשרת בשווי 28.3 מילין דולר לקהל של קרוב ל-800 אלף צופים. "מותגי היוקרה הבינו שהם יכולים להצטרף למסיבה הגדולה הזו בלי להציע הנחות גדולות, אלא הן מרחיבות את הגישה שלהם לקהל נוסף", הוסיף פסקל מרטין מחברת הייעוץ OC&C. "זה מה שדיור עשו השנה לראשונה".

x