$
פרסום ושיווק

רשתות השיווק לבג"ץ: להקפיא את הרחבת חוק הפיקדון לבקבוקי ליטר וחצי

טוענות שהחלתו על בקבוקים גדולים תעלה את הוצאותיהן, תגרום להוצאת כלובי המיחזור מהמרחבים הציבוריים וכן להפסד ציבורי של 200 מיליון שקל בשנה

אורנה יפת 15:0909.11.20

11 רשתות שיווק המאוגדות באיגוד לשכות המסחר עתרו הבוקר לבג"צ נגד השרה להגנת הסביבה וועדת הכלכלה של הכנסת, כנגד ההחלטה להרחיב את חוק הפקדון גם לבקבוקי ליטר וחצי.

 

 

בין הרשתות שעתרו באמצעות האיגוד: שופרסל, סופר פארם, ויקטורי, רמי לוי, יינות ביתן, מחסני השוק, יוחנוף, ואחרות. הרחבת החוק מחייבת את הרשתות לקבל בסניפים בקבוקי ליטר וחצי ריקים המיועדים למיחזור. בעתירה דורשות הרשתות להוציא צו ביניים דחוף שיורה לשרה להשהות את הרחבת החוק. העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין דוד זיילר, לב זיגמן והגר גרשון, ממשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן ושות'.

משקאות קלים משקאות קלים צילום: מיקי נעם אלון

 

 

בין היתר טוענות הרשתות כי החלת החוק על בקבוקים גדולים תגדיל את ההוצאות שלהן, על הקצאת שטח לאחסון הבקבוקים, עלויות כח האדם שידרש לעיסוק בתחום, ועלויות לרכישת מכונות אוטומטיות נוספות לאיסוף הבקבוקים. בנוסף, נטען בעתירה כי עם החלת החוק, יוצאו מהמרחב הציבורי כלובי האיסוף של הבקבוקים והמחזור יקטן מכיוון שצרכנים ישליכו אותם לפח.

 

בעתירה נכתב כי "השרה בחרה להתעלם מכלל הנתונים והתשתית העובדתית שעמדו בפני השר הקודם, ובכלל זה עמדות ומחקרים מקצועיים שבוצעו על ידי הגורמים המקצועיים במשרד להגנת הסביבה מהם עולה, בין היתר, כי החלת חובת הפיקדון על מכלי המשקה הגדולים תגרום להפסד ציבורי בסכום עתק של כ-200 מיליון שקל בשנה, ולסמוך ידה אך ורק על מצגת, שאינה אלא "טיוטה לדיון" הכוללת "ממצאים ראשוניים" ובלתי מחייבים שנערכו על ידי חברת הייעוץ Pareto Group, במסגרתה נטען כי החלת חובת הפיקדון תוביל לתועלת לציבור".
x