$
קורונה

הקורונה תקפה גם את מרקס אנד ספנסר: הפסד ראשון זה 94 שנים

הרשת הבריטית, שסניפיה היו סגורים במשך שלושה חודשים, רשמה הפסד של 87.6 מיליון ליש"ט בחצי שנה. נקודת אור: עקב המעבר לעבודה מהבית זינקו מכירות הפיג'מות ובגדי הספורט

שירות כלכליסט 13:5404.11.20
רשת הקמעונאות הבריטית מרקס אנד ספנסר דיווחה על הפסד ראשון זה 94 שנים, כתוצאה ממשבר הקורונה המתמשך.

 

החברה דיווחה על הפסד של 87.6 מיליון ליש"ט עבור ששת החודשים שהסתיימו ב-26 בספטמבר, לעומת רווח של 158.8 מיליון ליש"ט בתקופה המקבילה ב-2019. עם זאת, המנכ"ל סטיבן ראו שיבח את הביצועים ואמר שהיו טובים "מכפי שנראה היה אפשרי בתחילה". באוגוסט הודיעה החברה כי בכוונתה לקצץ 7,000 משרות בתוך שלושה חודשים, מהלך שיעלה לה בהוצאה חד-פעמית של 92 מיליון ליש"ט.

 

 

על פי הודעת החברה, הסגר שהוטל על בריטניה גרם לכך שהחנויות היו סגורות במשך קרוב לשלושה חודשים, ובעקבות זאת, המכירות בששת החודשים המדווחים נפלו ב-15.8% לסכום כולל של 4.09 מיליארד ליש"ט. הנפגעות העיקריות בתקופת הסגר היו מחלקות הבגדים וכלי הבית.

 

 

חנות של מרקס אנד ספנסר בזמן הסגר בלונדון חנות של מרקס אנד ספנסר בזמן הסגר בלונדון צילום: גטי אימג'ס

במחלקת הבגדים המכירות הסתכמו ב-917 מיליון ליש"ט לעומת 1.5 מיליארד ליש"ט בתקופה המקבילה, והמחלקה דיווחה על הפסד של 107 מיליון ליש"ט. במחלקת המזון המצב היה מעט טוב יותר, והמכירות נותרו ללא שינוי על 2.8 מיליארד ליש"ט עם רווח תפעולי של 110 מיליון ליש"ט.

 

"600 החנויות של החברה היו סגורות במהלך הסגר", ציינה האנליסטית קתרין שאטלוורת' מחברת המחקר והשיווק Savvy, אך הם הצליחו לתקן חלק מזה באמצעות המכירות המקוונות, שרשמו את הביצועים הטובים ביותר שלהם, אך זה לא מספיק כדי לכסות על כל ההפסדים שנצברו השנה".

 

 

המכירות המקוונות טיפסו בתקופה המדווחת ב-34%, על רקע השינויים במלתחה של לקוחות שעברו לעבודה מהבית. לפי הודעת החברה, המכירות של פיג'מות לנשים ובגדי ספורט זינקו ב-175% וב-200%, בהתאמה.

x