$
קורונה

העונש על הסירוב לעטות מסיכה: איסור טיסה. לתמיד

אד בסטיאן, מנכ"ל דלתא איירליינס, אמר בראיון ל-CNN כי החברה אסרה על יותר מ-100 נוסעים מלטוס במטוסיה בעקבות הסירוב, והם גם לא יוכלו לעשות זאת בעתיד. כך הוא מצדיק את המדיניות המחמירה

שירות כלכליסט 12:1208.08.20
חברת התעופה דלתא איירליינס אסרה על יותר ממאה בני אדם לטוס במטוסיה לאחר שסירבו לציית לדרישה לעטות מסיכות, כך סיפר מנכ"ל החברה אד בסטיאן בראיון ל-CNN. לפי דוברת החברה, אותם אנשים איבדו בכך את זכותם להזמין בעתיד טיסות בחברה.

 

 

 

חובת עטיית המסיכות בטיסות בתקופת הקורונה אינה דרישה של הממשל האמריקאי, וכל חברת תעופה רשאית לקבוע את המדיניות בעניין ולאכוף אותה. דלתא נחשבת כמי שאימצה מדיניות מהנוקשות ביותר בתעשייה, לפיה על נוסעים שאינם יכולים לעטות מסיכה לעבור בדיקה רפואית. כמו כן, החברה משאירה את המושב האמצעי בכל שורה ריק כדי לשמור על מרחק בין הנוסעים.

 

מושבים ריקים בטיסה של דלתא מושבים ריקים בטיסה של דלתא צילום: אם סי טי

 

רק בשבוע שעבר דווח כי טיסה של דלתא מדטרויט נאלצה לחזור לשער ההמראה כדי להוריד שני נוסעים שסירבו לעטות את המסיכה. "אי אפשר לעלות על המטוס בלי מסיכה. אבל יש לנו כמה לקוחות שלא רוצים להישאר עם המסיכה במהלך הטיסה", אמר בסטיאן, "אנחנו מזכירים להם כמה פעמים לפני ההמראה לשמור על המסיכה, אך אם הם מתעקשים שלא לעטות אותה, אז אנחנו מתעקשים שהם לא יטוסו בדלתא".

 

אד בסטיאן אד בסטיאן מקור: wikipedia

 

במכתב ששלח לעובדים ביום חמישי הדגיש בסטיאן כי השמירה על בטיחותם של הנוסעים היא חלק מרכזי באסטרטגיה העסקית של החברה. "אנחנו רוצים להבטיח שמי שכן טס היום בוחר בדלתא". לדבריו, בכך החברה תשיג את ההכנסה הנוספת שהיא זקוקה לה - "זה גם יעזור לבסס את הנאמנות והחיבור למותג, שיתדלק את הצמיחה שלנו כשהביקוש ישוב".

x