שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מילון כלכליסט
אימון EMS
אימון EMS 
קרדיט: Freepik
 

אימון כושר בשיטת EMS: הבטוח ביותר בתקופת הקורונה המסוכנת להשגת תוצאות

אם חיפשת שיטה יוצאת דופן שמאפשרת אימון בטוח בתקופת הקורונה המסוכנת, אז מצאתם את האחת. אימון כושר בשיטת EMS הגיע כל הדרך מהחלל לכדוה"א ומספק תוצאות מרשימות

בשיתוף emsclub 20.07.20

איך הכל התחיל?

מתי פעם אחרונה התנסיתם בשיטת אימון שמקורה בכלל יועד עבור האסטרונאוטים של סוכנות החלל של ארה״ב? הלא היא NASA- National Aeronautics And Space Administration ככל הנראה שהתשובה היא אף פעם. אז מה הוא בכלל אימון בשיטת EMS? אימון EMS- Electric Muscle Stimulation הינו אימון כושר מהפכני שעושה שימוש בגירוי חשמלי של השריר להשגת מטרות שונות בתחום הכושר הגופני.

  

האימון הומצא בידי סוכנות החלל הידועה כאשר האחרונה חיפשה דרך לשמור על כושרם הגופני של האסטרונאוטים שלה אותה שולחת לחלל ונמצאים תקופות ממושכות בהיעדר כוח כבידה. מצב זה מוביל לעיתים רבות לאיבוד מסת שריר ואף התנוונות של מערכות השרירים השונות הכל כך חשובות לשוהים בחלל ומחוצה לו.



אימון בשיטת EMS עושה שימוש בתדר חשמלי נמוך על מנת לחזק את עוצמת הכיווץ של השרירים הרצוניים, בין אם באופן סטטי (איזומטרי) בתנוחות שונות או באופן דינאמי לטווח תנועה ספציפי (ROM). איך הדבר עובד? במהלך האימון, יחד עם מאמין אישי צמוד המכווין את עוצמת הגירוי לרצונו ויכולותיו של המתאמן, האחרון מפעיל את השרירים הרצויים ובאותה העת מופעלת גרייה חיצונית מוגברת עליהם תוך שימוש בזרם חשמלי.

 

גירוי השריר/ים יכול להיות מקומי וממוקד בשריר ספציפי בודד (לדוגמא, שריר היד הקדמית, דו-ראשי בשמו המקצועי) או לערב מספר קבוצות שרירים באופן סימולטני להשגת תוצאות מרביות. דרך פעולה נוספות הינה שימוש בעזרים חיצוניים היוצרים גירוי מכאני, דוגמת משקולות, לצד הפעלת תדר נמוך לגירוי נוסף, דבר המעצים את האימון ומגביר את האפקטיביות שלו.

 

אימון בשיטת EMS: הבטוח ביותר בתקופת הקורונה המסוכנת

לאימון כושר בשיטת EMS יתרונות רבים, החל מחיזוק שריר הליבה, ריצפת האגן למניעת בריחת שתן, סיוע בהרזיה, מניעה ושיקום של פציעות שונות ועד עיצוב וחיטוב הגוף. כל יתרונות אלה אכן חשובים, אך בטרם נרחיב עליהם חשוב ביותר לדעת כי אימוני EMS ברשת EMS club מאפשרים שמירה אופטימלית ומחמירה ביותר של כללי הריחוק ועוד בתקופת הקורונה.

 

*חלל ענק ואימון אישי: חדרי הסטודיו ברשת EMS club הינם רחבי היקף, בגודל של 80 מ״ר ומיועדים למספר מקסימאלי של 2 מתאמנים בו-זמנית. החלל הגדול, לצד תחלופת מתאמנים מינימאלית מאפשרים הקפדה מיטבית על כללי הריחוק בתקופה מסוכנת דוגמת הקורונה ובכלל. האימון עצמו מתבצע יחד עם מאמן אישי צמוד ומנוסה הדואג שכל האימון יעבור בצורה הטובה והבטוחה ביותר.

*רק 20 דקות: אחד מיתרונותיה הבולטים של שיטת האימון הינו האפקטיביות המרבית שלו. קצת קשה להאמין, אבל שיטת האימון מאפשרת גיוס מקסימאלי של יחידות מוטוריות (יחידות הפעולה של שרירי שלד האדם – היחידה התפקודית הקטנה ביותר של השריר) בו זמנית והופכת את האימון לעצים במיוחד. התוצאה הינה אפקטיביות מירבית, לה נדרשת תקופת התאוששות ארוכה יותר מסוגי אימון אחרים. כך, משך ההתאוששות האופטימלי בין אימון לאימון הינו שבוע. כלומר, 20 דקות פעם בשבוע.

 

*כללי היגיינה וחיטוי מחמירים – בחירום ובשגרה. נגיף הקורונה הביא עמו לחיינו שינויים רבים והרבה דברים בלתי צפויים. נראה שמעולם לא שמענו כל כך הרבה פעמים את צמד המילים ״כללי היגיינה״ ו״חיטוי״. בתקופה בה כללים אלו מוחמרים כתוצאה מהמצב, ברשת EMS CLUB דווקא הקפדה יתרה וכללי היגיינה מחמירים הינם דבר שבשגרה. חיטוי מלא של הציוד ע״ חומר אנטי- בקטריאלי ייעודי (מכשיר ה-EMS והווסט האנטי-בקטריאלי שנלבש במהלך האימון) מתבצע לאחר כל אימון, כלומר פעמיים בשעה! זאת, לצד תחלופת מתאמנים נמוכה ושמירה על כללי ריחוק מרביים הופכים את שיטת האימון לבטוחה ביותר גם בתקופת הקורונה המורכבת והמסוכנת.

 

ציוד אישי – לכל מתאמן בשיטת ems ברשת EMS CLUB ישנה חליפה אישית בעלת ווסט מותאם המתחבר לאלקטרודות חשמליות של מכשיר ה-EMS. החליפה הינה אישית ובסוף האימון נלקחת ע״ המתאמן עמו לביתו. בנוסף, במהלך האימון אין שימוש במתקנים אילו ואחרים על סוגיהם, בשונה ממכונים ושיטות אימון אחרות. כאמור, אין מגע כלל בין המתאמן למכשיר ה-EMS.

 

אימון כושר בשיטת EMS
אימון כושר בשיטת EMS קרדיט: Freepik

 

זה באמת עובד?

אימון בשיטת EMS מזכיר אימון משקולות בעצימות גבוהה, רק ללא משקולות וללא עומס מסוכן על המפרקים השונים. עוצמת האימון נובעת מיכולתו של המכשיר לייצר גירוי של השרירים ולהפעיל מספר מקסימאלי של יחידות מוטוריות בו זמנית, תוך העלאת עוצמת ההתנגדות בפרקי זמן משתנים. רמת הקושי באימון נבנית באופן הדרגתי ומותאמת ע״י מאמן אישי לכל מתאמן ומתאמנת באופן מדויק ליכולותיו ולכושרו.

 

האימון עובד בצורה ייחודית על שרירי הליבה בגופנו, שהם למעשה השרירים שתומכים בעמוד השדרה ומייצבים את הגוף (אלכסונים, בטן וגב). חיזוק שלהם תורם לשיפור התפקוד שלנו בחיי היום יום, בין אם אנו מבלים שעות רבות במשרד בישיבה ובין אם מדובר בספורטאים תחרותיים שמחפשים השיגים. כמו כן, האימון מגביר את קצב חילוף החומרים בגוף (מטבוליזם) ומאפשר שריפת שומן לצד מיצוק שרירי הגוף אשר יחד מובילים לתוצאה אשר רבים מייחלים לה – חיטוב.

 

הסוד הוא דווקא במנוחה שכן תהליך הוצאת אנרגיה בזמן מנוחה מתרחש כשהגוף בונה מחדש את רקמת השריר, אותה רקמה חשובה שזקוקה לשיקום לאחר כל אימון אנאירובי (אימון כח). רקמת השריר היא צרכנית אנרגיה גדולה וככל שנעבוד עליה יותר, נחזק ונטפח אותה, כך יגבר קצב חילוף החומרים בגוף ותהליך האיזון הקלורי יהיה יעיל יותר.

 

למען הסר ספר, גם אימון שבועי של 20 דקות איננו ״אימון קסם״, על מנת לראות תוצאות צריך לעבוד קשה בסטודיו ומחוצה לו. שגרת כושר בריאה ללא תזונה מאוזנת ומותאמת אינה תשפיע בצורה אופטימלית. קבלו טיפ קטן של מאמנת וותיקה: “הטיפ שלי הוא שאנשים הרוצים להיכנס לעולם הספורט הוא פשוט להתחיל. ספורט הוא תהליך ואין קסמים ברגע, אחרי הכל אנחנו בנויים מהצלחות קטנות, ולכן הדבר החשוב הוא ההחלטה להתחיל!״

 

ומה הביקורת של המתאמנים?

אירנה, מתאמנת בשיטת EMS: "האתגר האמיתי שלי היה להביא את עצמי להחלטה לייצר שינוי בעצמי. אחרי 3.5 חודשים בשילוב תזונה נכונה ואימונים ברשת EMS club הצלחתי להוריד כ15 ק"ג! אני מאד אוהבת את המראה החדש שלי וממשיכה לתחזק אותו, פעם בשבוע במשך 20 דק'״.

 

אייל, מתאמן נוסף שסובל מכאבים כרוניים בצוואר: "מאז שהתחלתי להתאמן ברשת EMS club, התחלתי לישון יותר טוב בלילה, יש לי הרבה פחות כאבים ועוצמת הכאבים פחתה משמעותית״.

עמית, מתאמן ברשת EMS CLUB: החשיבה על שינוי החלה לקראת סוף הטיול שלי באוסטרליה, הגעתי למשקל מירבי של 97 ק״ג! חזרתי לארץ וחיפשתי פתרון, אבל אורח החיים שלי והמחסור בזמן היוו בעיה. התחלתי בשגרת אימון בשילוב תזונה נכונה נטולת ג׳אנק ותוך 7 שבועות ירדתי 12 ק״ג למשקל 85 ק״ג. בהיקף הבטן הורדתי 6 ס״מ!״

 

הכתבה בשיתוף רשת EMS CLUB, בקרו באתר שלנו.

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות