$

30 דקות או פחות

"נפגשתי עם 3 חבר'ה שסיפרו שהם רוצים להנחית חללית על הירח, והאמנתי להם"

המעצב אלכס פדואה עיצב מכוניות וחלקים לסיטרואן, טויוטה, רנו ועבד גם עם פרארי, אבל מעולם לא עיצב חללית. איך הוא ניגש למשימה בפרויקט בראשית, מה הוא למד בדרך ולמה העיצוב שלו לא המריא לחלל בסופו של דבר?

שירות כלכליסט 12:5608.06.20

מאז שהוא זוכר את עצמו אלכס פדואה הוקסם ממכוניות ומאיך שהן נראות. בתור ילד הוא היה מצייר מכוניות להנאתו ולכן זה לא ממש הפתיע את הסביבה שלו שבראשית שנות השמונים הוא מצא את עצמו באקדמיה המלכותית לעיצוב תעשייתי בלונדון ומיד אחר כך קיבל ג'וב נחשק במחלקת העיצוב היוקרתית של חברת סיטרואן.

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

  

אחרי שנים שבהן עיצב מכוניות וחלקים לחברות כמו טויוטה, רנו ואפילו עבד עם פרארי, הוא חזר לארץ פתח סטודיו ואז הגיעו אליו היזמים שמאחורי בראשית: "הם סיפרו לי שהם הצטרפו לתחרות של גוגל, שבה צריך להנחית כלי רכב לא מאויש על הירח ולהסיע אותו 500 מטר. מה שמדהים היה שלא פקפקתי לשנייה אחת שהם יגיעו לירח, האמנתי לכל מילה".  

 

אלכס פדואה אלכס פדואה צילום: אסף עיני

 

 

פדואה מסביר שליזמים כבר היתה תוכנית והם היו יכולים להסתדר גם בלי העיצוב שלו, אבל בתכנון שלהם החללית נראתה כמו דוד שמש קטן, ובגלל גודל האירוע הציעו להם להשקיע בעיצוב שיהיה מרשים יותר וישאיר חותם.

 

"חשבתי שזה קל", הוא מספר, "נשלח משהו לירח - אין בעיות חניה, אין אנשים, לא צריך חגורות בטיחות. מהר מאוד למדנו על כל האילוצים הפיזיים שיש כשרוצים לשלוח משהו כמעט חצי מיליון ק"מ מכדור הארץ".

 

חללית בראשית - מימין בעיצוב של אלכס פדואה, משמאל התוצאה הסופית חללית בראשית - מימין בעיצוב של אלכס פדואה, משמאל התוצאה הסופית צילום: spaceIL, דור מנואל

 

 

אז למה העיצוב שהציע פדואה נשאר רק כשרטוט ולא אומץ בסופו של דבר, מה היתה טעות האנוש שגרמה להתרסקות החללית ובאיזה תרומה הסתפק פדואה לעיצוב של סיטרואן קסנטיה הוותיקה? כל התשובות בפרק של הפודקאסט "30 דקות או פחות".

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x