$
ספורט עולמי

ברצלונה: מועדון ענק שמנוהל על ידי אנשים קטנים

הקבוצה מייצרת עבור העיר יותר ממיליארד יורו בשנה ונחשבת למותג הספורט הבכיר בעולם, אבל ראשיה הוכיחו פעם נוספת שהם אנשים קטנים: לפי הדיווחים, הקבוצה שילמה לחברות ניהול מדיה חברתית כדי שאלו ילכלכו על אנשים בתוכה שמתנגדים למשטר הנוכחי

אוריאל דסקל 16:3517.02.20

מועדון ברצלונה תרם 1.19 מיליארד יורו לכלכלת העיר בעונת 2018/19 - כך לפי PwC, פירמת רואי החשבון, שבדקה את ההשפעה הכלכלית של המועדון על יצירת עבודות והכנסות מתשלומי מיסים.

  

 

הקאמפ נואו הקאמפ נואו צילום: איי אף פי

 

הפעילות של ברצלונה, לפי PwC, יצרה כ-1.46% מהתמ"ג של ברצלונה העיר, וכמעט 19.5 אלף עבודות, ששוות כ-366 מיליון יורו בהכנסות לרשויות המיסים - סכום שווה ערך ל-13.8% מתקציב העיר ברצלונה כולו. למועדון ברצלונה השפעה כבירה על תעשיית התיירות, המלונאות (1.43 מיליון לילות במלונות הוזמנו בברצלונה בזכות הקבוצה), התחבורה והתקשורת בעיר ברצלונה.

 

בדו"ח הקודם המתייחס לנושא, שנעשה על ידי דלויט, בשנים 2014/15 ההשפעה של ברצלונה עמדה על 906 מיליון יורו - עלייה של 67% מאז 2018/19 באימפקט הכלכלי של הקבוצה על העיר ברצלונה.

 

השפעת הקבוצה משמעותית גם בבחינה של כלכלת קטלוניה כולה. לפי ז'וזפ מריה ברתומאו, נשיא ברצלונה, "בארסה כיום היא מותג הספורט הגדול ביותר בעולם. אבל אנחנו גם מוסד מקומי באותה צורה שאנחנו מותג גלובלי". יש לציין שברצלונה של ברתומאו הפכה בעונה שעברה למועדון הספורט המכניס ביותר בעולם (990 מיליון יורו בשנה).

 

אולם, באותו שבוע בו ברצלונה חגגה את האימפקט המשמעותי שלה על כלכלת אחת מהערים הגדולות באירופה, ברדיו הקטלוני דיווחו שהמועדון שוכר את שירותיהם של חברת המדיה החברתית I3 Ventures, שמנהלת חשבונות של "משפיענים" ויוזרים ברשתות החברתיות, שמטרתם היתה לשבח את המועדון ואת הנשיא ולתקוף "אויבים" של ההנהלה כדי לפגוע להם בתדמית ובאמינות.

 

בין "האויבים" המוגדרים לפי תוכנית הרדיו La Llotja del Què t’hi Jugues, נמצאים גם גיבורים של המועדון וקטלוניה: ליאו מסי, ג'רארד פיקה, פפ גווארדיולה, צ'אבי, קרלס פויול והנשיא לשעבר ז'ואן לאפורטה ופוליטיקאים ועסקנים אחרים. החברה יצרה יותר מ-65 אלף עוקבים כדי להפיץ את המסרים החיוביים על המועדון ולנגח את התדמית של "האויבים".

 

ליאו מסי וז'וזפ מריה ברתומאו ליאו מסי וז'וזפ מריה ברתומאו

 

זה מעשה שמגיע היישר מבית היוצר של קמפייני הבחירות הפוליטיים המלוכלכים של העשור האחרון. שימוש במדיה החברתית כנשק רב עוצמה לעיצוב תודעה. וזה כל כך עצוב.

 

יש לציין שבברצלונה מכחישים שידעו על התוכנית של חברת המדיה החברתית, אבל האחריות בכל מקרה נופלת על מי שהחתים את החברה הזו כעובדת קבלן של המועדון.

 

קבוצת ברצלונה מייצרת עבור העיר ברצלונה יותר ממיליארד יורו בשנה. בזכות לה מאסיה - האקדמיה המפורסמת ביותר בעולם - יש לה את האפשרות לייצר בעצמה את רוב שחקני הסגל שלה.

 

הקבוצה הזו יכולה לשחק כדורגל מושלם, כשבמרכזו השחקן הכי טוב בעולם, מדי סוף שבוע. לברצלונה יש את כל הכלים להתנהל נכון ולהיות מודל לחיקוי - לא רק לקבוצות כדורגל אחרות וארגוני ספורט אחרים, אלא גם לארגונים ומוסדות כלכליים. ומה הם עושים? משלמים למשפיענים באינסטגרם ומייצרים פייקים בטוויטר ובאינסטגרם כדי שילכלכו על מתנגדי "המשטר של ברתמאו".

 

זה ממש... מאכזב. במקום לקבל את השיווק הטוב על ידי... אתם יודעים... להיות טובים, הם בוחרים ללכלך על מי שמותח ביקורת חיצונית ופנימית. כולל ליאו מסי.

 

ברצלונה של ברתמאו היתה יכולה להיות גדולה באמת. לצערה היא מנוהלת על ידי אנשים קטנים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x