$
בורסת ת"א

פרשמרקט רכשה את סופר דוש ב-138 מיליון שקל

הרשת הנמצאת בשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר קנתה את סופר דוש הקטנה מבת ים המונה ארבעה סניפים בלבד. מחזור המכירות של סניפי סופר דוש עומד על 400 מיליון שקל בשנה, והרווח הנקי מוערך בכ-15-20 מיליון שקל

נורית קדוש 21:2416.07.19

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

חודשיים אחרי הנפקתה, רוכשת פרשמרקט את רשת סופר דוש  ומרחיבה את פעילותה לעיר בת ים. פרש מרקט, הנמצאת בשליטת האחים יוסי ושלומי אמיר, תשלם לעזרא דוש המחזיק ברשת המשפחתית 138 מיליון שקל, תמורת ארבעה סניפי הרשת המשתרעים על כ-7,200 מ"ר.

 

בנוסף, תרכוש החברה את המלאי המצוי בסניפים במחיר עלות בהתאם לספירת מלאי שתתבצע עד למועד השלמת העסקה. בכוונת פרשמרקט להמשיך להפעיל את הסניפים שרכשה תחת מותג סופר דוש.

 

 

ההסכם כפוף להתקיימותם של תנאים מתלים, ובהם אישור רשות התחרות, התקשרות בהסכמי שכירות חדשים עם בעלי הסניפים, ששניים מהם נמצאים בבעלות משפחת דוש עצמה. במסגרת ההסכם, התחייב דוש שלא יתחרה ברשת בתחום המזון.

 

סניף של סופר דוש סניף של סופר דוש צילום: עמית שעל

 

האחים יוסי ושלומי אמיר, בעלי פרשמרקט האחים יוסי ושלומי אמיר, בעלי פרשמרקט צילום: מורג ביטן

 

 

מכירות סופר דוש ירדו ב-2018 והסתכמו ב-402 מיליון שקל, לעומת 416 מיליון שקל ב-2017. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו מכירות הרשת ב-190 מיליון שקל, היקף המשקף המשך מגמת הירידה במכירות, בעקבות כניסת מתחרות ובהן רשת רמי לוי לבת ים.

 

הרווח הגולמי בשנה החולפת עמד על 101 מיליון שקל, עליה ביחס לרווח הגולמי ב-2017 שהסתכם בכ-98 מיליון שקל. 

 

רכישת פעילות דוש נעשתה בהתאם ליעדים והאסטרטגיה העסקית של החברה ותאפשר לה להגדיל את נפח פעילותה ולהרחיב את אזורי פעילותה בארץ. בכוונת החברה לממן את ביצוע העסקה במועד ההשלמה, מאמצעים עצמאיים של החברה. להערכת החברה, היקף ההשקעות שתבצע החברה בסניפים לא יהיה בסכום מהותי לחברה.

 

ב-2015 כבר הסכימה פרשמרקט לרכוש את הרשת בסכום גבוה יותר

 

מדובר בסיבוב שני של הצדדים, אחרי שבשנת 2015, ניהלו האחים אמיר משא ומתן מתקדם עם עזרא דוש, לרכישת 4 סניפי הרשת בתמורה ל-180 מיליון שקל. הצדדים חתמו על הסכם, אולם העסקה לא הושלמה בסופו של דבר.

 

רשת סופר דוש החלה את דרכה באוגוסט 1988, אז פתחה המשפחה את סניף הסופרמרקט הראשון שלה הממוקם בשדרות העצמאות בקרבת חוף הים של בת ים על שטח של 800 מ"ר. בינואר 2004 פתחה החברה סניף שני בקניון בת ים על שטח של 3,000 מ"ר ובפברואר 2006 נפתח הסניף השלישי בקניון בת־ימון על שטח של 3,000 מ"ר. לפני כחמש שנים פתחה הרשת סניף למגזר החרדי הנקרא סופר דוש מהדרין בשטח של 2,000 מ"ר. בכל סניפיה מעסיקה הרשת כ־ 600 עובדים.

 

לצד ארבעת הסניפים מחזיקה סופר דוש חברה-בת בשם יעד ממתקים שהוקמה בספטמבר 2005, כאשר סופר דוש ואופטימום ממתקים התמזגו. יעד ממתקים עוסקת ביבוא שוקולדים וממתקים מחו"ל והפצתם ברשתות פרטיות וחנויות מזון בכל רחבי הארץ.

 

מכירות רשת פרשמרקט צמחו ברבעון הראשון השנה ב-3.2% והסתכמו ב-256.7 מיליון שקל. החברה חתמה את הרבעון הראשון להיותה חברה ציבורית עם ירידה של 8.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-13 מיליון שקל. זאת, בשל עלייה בהוצאות מימון, בעקבות יישום תקן Ifrs16 הנוגע לאופן הצגת נכסים בחכירה. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 1.2 מיליארד שקל.

 

אתמול, דיווחה פרשמרקט על חלוקת דיבידנד בגובה 220 מיליון שקל, בהתאם להתחייבותה בתשקיף שפרסמה לקראת ההנפקה. יתרת הרווחים הראויים לחלוקה, תעמוד לאחר חלוקת הדיבידנד על כ-2 מיליון שקל.

 

בחודש מאי הנפיקו האחים יוסי ושלומי אמיר את רשת הסופרמרקטים פרשמרקט לפי שווי של 750 מיליון שקל. בהנפקה גייסה החברה כ-250 מיליון שקל בעיקר משני משקיעי עוגן - אלטשולר שחם ומנורה מבטחים. החברה, שבה מחזיקים האחים אמיר לאחר ההנפקה ב-75%, נסחרת לפי שווי של 1.1 מיליארד שקל.

 

החברה מתמקדת בפורמט החנויות השכונתיות במרכזי הערים ומפעילה 31 סניפים בפריסה ארצית, תחת מספר מותגים, בשטח כולל של מעל ל-22 אלף מ"ר. בפרשמרקט מועסקים כ-1,250 עובדים. אתמול מינתה החברה את שלמה משרקי למנהל כספים. משרקי כיהן בשנים האחרונות כרואה חשבון בחטיבת הביקורת של דלויט ישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x