$
פרסום ושיווק

תנובה חוזרת לשוק הפסטה: רכשה 51% מהיצרנית "דורו איטליאן פרודקטס"

שנה לאחר שאיבדה את פעילות הפצת פסטה נונה למחלבות גד, חוזרת החברה לקטגוריה; רכישת השליטה ביצרנית המזון הטרי היא חלק מאסטרטגיה כוללת של התרחבות לקטגוריות נוספות בשוק המזון, בשעה שחלק ניכר מליבת פעילותה של תנובה בשוק החלב מצוי תחת פיקוח מחירים

נורית קדוש 08:3616.06.19

שנה לאחר שאיבדה את פעילות הפצת פסטה נונה למחלבות גד, חוזרת תנובה לקטגוריה - והפעם כשותפה. החברה רכשה 51% מיצרנית הפסטה הטרייה, חברת דורו איטליאן פרודקטס, הנמצאת בבעלות שי אלון וגיל בן-דב.

 

לחברה שהוקמה לפני 12 שנים מפעל ייצור בבית דגן, המעסיק 27 עובדים, ומכירותיה מסתכמות - לטענת תנובה - בעשרות מיליוני שקלים בשנה.

 

 

  צילום: צביקה טישלר

 

הרכישה תאפשר לתנובה להרחיב את סל המוצרים המשווקים על ידה תחת "תנובה שף" לשוק המוסדי, המהווה את ליבת פעילותה של דורו איטליאן, שרק לאחרונה החלה לשווק את מוצריה לשוק הקמעונאי תחת מותג "פסטה ריקו". עוצמתה של תנובה בזירה הקמעונאית תאפשר להרחיב את פעילות הייצור לשוק הקמעונאי, ובכך להעמיק את זירת התחרות עם שטראוס הפעילה בתחום.

 

לצד פסטה טרייה מייצרת דורו איטליאן פרודקטס רטבים לפסטה, ממרחים מצוננים ובסיסי בצק טריים לפיצה, ומייבאת פסטה ללא גלוטן.

 

על פי נתוני סטורנקסט, היקף מכירות הפסטה המצוננת בישראל עומד על 64 מיליון שקל. קטגוריית הפסטות, הנחשבת לרווחית, נשלטת על ידי שטראוס עם מותג Eat good, עם 50% מהמכירות, ופסטה נונה עם 30% מהמכירות. ב-20% הנותרים מחזיקים מותגים פרטיים.

 

פסטה נונה נוסדה ב־2006 כמיזם משותף למחלבות גד ולמשפחת קסוטו מאיטליה, כאשר השתיים הקימו מפעל בגליל בהשקעה של 12 מיליון שקל. כעבור מספר שנים השותפות הופסקה, אולם גד המשיכה להפיץ את המותג. ב־2013 החלה תנובה להפיץ את פסטה נונה, אולם לפי כשנה החליטה נונה להשיב את ההפצה לידי גד. הדבר הוביל את תנובה לחפש חלופה שתשלים את סל המוצרים שלה.

 

 צילום: בלומברג

 

פוטנציאל צמיחה

 

לדברי רוני מיכאלי, מנהל הפיתוח העסקי בקבוצת תנובה, צריכת הפסטה לנפש בישראל דומה לקיימת במדינות המפותחות, אך המשקל היחסי של הפסטה הטריה מסך שוק הפסטה נמוך בהשוואה לעולם המערבי. בנוסף לכך, התחרות בקטגוריית הפסטה הטרייה בישראל מצומצמת באופן משמעותי בהשוואה לאירופה ולארה"ב, מה שמייצר הזדמנות להגדלת המכירות דרך חדשנות מוצרית.

 

רכישת השליטה ביצרנית המזון הטרי היא חלק מיישום האסטרטגיה של תנובה, כפי שהיא באה לידי ביטוי בשנתיים האחרונות, להתרחב לקטגוריות נוספות בשוק המזון. הרחבת הפעילות, כפי שצפויה להתקיים בשנים הקרובות, תוכל לתרום לשיפור הרווחיות של ענקית המזון, שחלק ניכר מליבת פעילותה בשוק החלב מצוי תחת פיקוח מחירים, והרווחיות בו מוגבלת.

 

מחירי החלב עלו

 

בתוך כך, בשבוע שעבר עלו מחירי מוצרי החלב שבפיקוח ב-3.4%. זאת, לאחר שצו המחירים עודכן בעקבות הכרעת בג"צ בעתירת תנובה. בעקבות כך, עלה מחיר שקית חלב 3% מ-5 שקל ל-5.17 שקל, חלב בקרטון עלה מ-5.75 שקל ל-5.95 שקל, גביע גבינה לבנה 250 גרם עלה ל- 4.75 לעומת 4.6 שקל, אריזת 100 גרם חמאה עלתה מ-3.8 שקל ל-3.94 שקל, ק״ג גבינת עמק במעדניה עלה ל-42.7 לעומת 41.3 שקל ושמנת מתוקה עלתה מ-5.95 שקל ל- 6.18 שקל. עוד התייקרו: אשל, גיל ושמנת חמוצה.

 

העלאת מחירי מוצרי החלב שתחת צו הפיקוח על המחירים מצטרפת להתייקרות שביצעו המחלבות לפני כשנה, כשהעלו את מחירי מוצרי החלב שאינם תחת פיקוח מחירים בשיעור של כ-3.4% בממוצע.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x