$
קולנוע וטלוויזיה

חצי אפוי, באזז כפול: המגמה המרגיזה של השקת משחקים מלאי באגים

Fallout ’76 שיצא לשוק מלא בבאגים, הוא סימן למגמה מטרידה: החברות מעדיפות לשחרר משחק לא בשל ולתקן אותו בהמשך, בין היתר כי כל תיקון מחדש את הבאזז

עמית קלינג 08:0228.02.19

בוקר אחד, כשהקיצו שחקני Fallout ’76 מחלומות טרופים, הם גילו שתכולת הכיסים שלהם פתאום שוקלת קילוגרמים רבים, עד כדי כך שהם לא מצליחים לרוץ או לזוז בכלל. איך זה קרה? סיכות השיער התמימות שסחבו עליהם (נשק מאוד שימושי בשביל לפרוץ מנעולים) פתאום שקלו כמו מקרר. זאת לא היתה כוונתם של יוצרי המשחק, סתם באג מעצבן. הבעיה היא שזה לא היה הבאג היחיד שהתגלה במשחק - הוא פשוט שוחרר לשוק כשהוא חצי אפוי.

 

Fallout ’76 אינו משחק אינדי קיקיוני, אלא כותר מרכזי של הענקית בת'סדה, נצר לשושלת של משחקי תפקידים קלאסיים שהחלה ב־1997. הוא שווק כמובן במחיר מלא, אף שהיה דל בתוכן, המשחקיות שלו היתה פגומה, והכי גרוע, הוא פשוט לא עבד כמו שצריך: שחקן אחד הפך לבן אלמוות שאפילו פגיעה של טיל גרעיני בפרצוף לא מזיזה לו, אחר קיבל שיריון שגם הגדיל בטעות את גופו וגם היה בלתי נראה, כך שהוא הסתובב בעולם בתחתונים בלבד, ואחרים סתם סבלו משרתים שקורסים או טקסטורות שנעלמות. קובץ העדכון למשחק תיקן בעיות מסוימות, אבל יצר במקומן רבות אחרות. כלומר לא רק שבת'סדה הוציאה לשוק משחק מקולקל, כמעט חצי שנה לאחר מכן היא עדיין לא מצליחה לתקן אותו.

 

משחק מחשב Fallout 76 משחק מחשב Fallout 76

 

 

למזלה של בת'סדה, היום טעות בסדר גודל כזה היא לא גזר דין מוות. בעיקר כי ההתנהלות העקומה הזאת מאוד נפוצה. כך, למשל, מפתחת ענק אחרת, Bioware, שחררה בימים אלו משחק מדובר מאוד בשם Anthem, שחולק קווי דמיון עם Fallout ’76, שבמבט מקרוב רומזים לכך שעל שתי החברות עוברים תהליכים דומים: שניהם משחקי פעולה עם דגש אונליין חזק, כלומר ז'אנר המשחקים הכי מיינסטרימי; כמו לבת'סדה, גם ל־Bioware יש עבר עם סדרות משחקי תפקידים מושקעים ומהוללים; וגם Bioware הוציאה משחק חצי אפוי, שסבל מבעיית שרתים קשה שגרמה לקריסות והיתקעויות מתסכלות וזמני טעינה איומים שזיכו אותו בכינוי העממי "סימולטור מסכי הטעינה המוביל בשוק".

 

משחק מחשב Anthem משחק מחשב Anthem

 

העניין הוא אחר. חברות ענק מוציאות משחקים לא גמורים לשוק פשוט כי הן יכולות. כשהדירקטוריון לוחץ על המפתחים להוציא את המשחק בתאריך מסוים בשביל למקסם רווחים, הם נאלצים לציית. בחברה סומכים על מכירות טובות בגלל המותג שאליו שייך המשחק או מהלך שיווקי מוצלח. מה גם שהיום, כשכל גיימר מחובר לחנות אונליין שגם מורידה למשחקים שלו עדכונים אוטומטיים, זה לא באמת סיפור להוריד קובץ תיקון בסדר גודל של 50 גיגה.

 

כל זה אפשר לבת'סדה לצאת השבוע בהכרזה על "מפת דרכים לשנה הקרובה ב־Fallout ‘76" (ממש תוכנית השלום של טראמפ), עם מועדים לחבילות תוכן חדשות, מצבי משחק חדשים, ובעיקר, המון המון תיקונים ושיפורים טכניים. כל מצב משחק חדש וכל תיקון מסיבי לא רק מחזירים שחקנים שנטשו, הם גם מתדלקים את הבאזז סביב המשחק ואפילו מאפשרים למשחק שעבר שיפורים מוצלחים באמת (כמו משחק היריות הקבוצתי Rainbow Six: Siege) לזכות בסיקור חיובי על המהפך שעבר. במילים אחרות - הזלזול בקהל הוא אסטרטגיה שיווקית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x