$
אמנות ועיצוב

כבוד עצמי: הצהרת הכוונות של בית האופנה ורסאצ'ה

בתצוגה הראשונה מאז נרכש בית האופנה שלה, עושה דונטלה ורסאצ'ה מחווה לדגמים איקוניים מעברו, כדי להבהיר לכולם: המורשת לא תימחק

מורן לונדון 09:4916.12.18

תצוגות טרום־סתיו בדרך כלל עוברות בשקט יחסי, אבל שקט זה הדבר האחרון שבית האופנה ורסאצ'ה מסוגל לו השנה. בסוף ספטמבר הפתיעה יצרנית תיקי היוקרה האמריקאית מייקל קורס את הענף כשהחליטה לרכוש ורסאצ'ה תמורת 2.1 מיליארד דולר. אף שסוכם כי דונטלה ורסאצ'ה תשמור על עמדתה כמעצבת הראשית, ברור כי קורס ירצו לבצע שינויים מהותיים. כך שהתצוגת הטרום־סתיו, הראשונה מאז הרכישה, היא הזדמנות טובה להצהרת כוונות, ודונטלה לא התכוונה לפספס אותה.

 

משמאל: נעמי קמפבל מימין: שמלת המחווה עם סיכות ביטחון ענקיות, הומאז' לדגם המדובר משמאל: נעמי קמפבל מימין: שמלת המחווה עם סיכות ביטחון ענקיות, הומאז' לדגם המדובר צילומים: איי אף פי, איי פי

 

דונטלה ורסאצ’ה, שעומדת בראש בית האופנה ב־21 השנים האחרונות, שפכה את לבה על המסלול ולקחה את הקהל לטיול מרגש במורד הזיכרון עם עיצובי מחווה לדגמים איקוניים של ורסאצ’ה לאורך השנים. המסר היה ברור — לוורסאצ’ה יש מורשת מפוארת שלא תימחק, ודונטלה עצמה היא חלק בלתי נפרד וחיוני במורשת הזאת.

 

דונטלה וראסצ'ה דונטלה וראסצ'ה צילומים: גטי אימג'ס

 

בין היתר עלתה למסלול הסופר־מודל ג’יג’י חדיד בחצאית א־סימטרית בהדפס מנומר שזרוע בסמלים האיקוניים של ורסאצ’ה — מחווה לדגם מאביב 1992, שאותו דגמנה אז לינדה אבנג'ליסטה. עוד עלו למסלול שמלת מידי שחורה שחלקיה מחוברים בסיכות ביטחון ענקיות, הומאז' לדגם מדובר מקיץ 1994 שדגמנה אז נעמי קמפבל, וכן מחווה לשמלה הירוקה שלבשה ג’ניפר לופז לטקס הגראמי 2000 ונכנסה לפנתיאון של רגעי האופנה הגדולים על שטיח אדום אי פעם. המודל הנוכחי עוטר בלבבות שגם הם קריצה לתחנת עבר: קולקציית הקפסולה המצליחה של ורסאצ’ה ו־H&M מ־2011.

 

: ג’ניפר לופז בטקס הגראמיז 2000 מימין: המחווה שכוללת גם קריצה לקולקציה : ג’ניפר לופז בטקס הגראמיז 2000 מימין: המחווה שכוללת גם קריצה לקולקציה צילומים: איי אף פי, איי פי

 

מפגן העוצמה הזה מהווה אבן דרך חשובה לדונטלה. אחיה הגדול ג'יאני הקים את בית האופנה בסוף שנות השבעים, ועמד בראשו עד שנרצח ב־1997. בזכות אישיות צבעונית ויכולת עיצוב מרשימה הוא יצר מותג יוקרתי פופולרי. לדונטלה היו נעליים גדולות להיכנס אליהן, ואין ספק שהיא מילאה אותן היטב — היא הצליחה ליצור שורה של קולקציות מעניינות מאז ולשמור על הדנ"א של המותג. והתצוגה הנוכחית היתה הזדמנות להעלות למסלול דגמים שעיצב ג'יאני לצד דגמים שעיצבה דונטלה בעצמה, ולהזכיר לעולם שהם איקוניים באותה מידה.

 

: לינדה אבנג'ליסטה בדגם מאביב 1992 מימין: ג’יג’י חדיד בחצאית מחווה א־סימטרית : לינדה אבנג'ליסטה בדגם מאביב 1992 מימין: ג’יג’י חדיד בחצאית מחווה א־סימטרית צילומים: גטי

 

בנוסף האולם השחור, שבמרכזו הוצב פסל בנוסח פסל החירות, שימש לדונטלה רקע מושלם להבהיר לבעלים החדשים, שכבר הודיעו על כוונותיהם להכפיל את הכנסות המותג — אני מוכנה למשימה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x