$
אמנות ועיצוב

פחות זה יותר: המותג הדני HAY עולה לישראל

מייסד מותג העיצוב המינימליסטי HAY, שפותח חנויות בישראל, מספר על הדרך להנגיש את העיצוב העילי

רעות ברנע 08:0716.05.18

“המוצרים שלנו צריכים להיות פשוטים אבל לא פשוטים מדי. אם הם יהיו פשוטים מדי, הם יהפכו לרגילים, למשעממים”, אומר רולף היי, מייסד מותג העיצוב היי (HAY). המותג הדני עושה בימים אלה את צעדיו הראשונים בשוק המקומי ויימכר ברשת טולמנ’ס הישראלית. בני הזוג מטה (39) ורולף (49) היי הקימו אותו ב־2002.

 

“אחת הסיבות שבגללן הקמנו את המותג”, מספר היי בשיחת טלפון מקופנהגן, “היא שיש צורך לייצג דור חדש של מעצבים דנים צעירים ועדכניים. העיצוב הדני היה ידוע בעיקר הודות למה שקרה בתחום בשנות החמישים והשישים. זה היה ‘תור הזהב’ של המעצבים והאדריכלים הדנים, אנחנו רצינו לחשוף דור חדש ולהציג גם מעצבים בינ”ל לקהל מקומי”.

כיסא בעיצוב של HAY כיסא בעיצוב של HAY

 

איך הופכים מוצרים של מעצבים מובילים לנגישים? ליקרים פחות?

“הכל תלוי באופן הייצור וההפצה: שימוש בטכנולוגיות חדשות וייצור בקנה מידה גדול ואז אפשר להפחית עלויות גם כשמדובר במעצבים מובילים. השימוש בטכנולוגיות חדשניות הוא אלמנטרי אצלנו, ולעיתים אפילו מופיע בבריף שלנו למעצב”.

 

לחברה מגוון רחב של מוצרים בשתי קטגוריות: רהיטים, שעליהם מופקד רולף, ואביזרים, שעליהם מופקדת מטה. שתי הקטגוריות מתאפיינות בקווים נקיים ומינימליסטיים, בחומרים רכים ומזמינים ובקשת צבעים מצומצמת. קטגוריית הרהיטים צנועה עם כמה דגמים של כיסאות, ספות ושולחנות מסוגים שונים. קטגוריית האביזרים מגוונת בהרבה: מספלים, אגרטלים, כריות ומגשים ועד מטריות ומספריים מעוצבים. המותג מפעיל גם את HAY Mini Market, מין סופרמרקט שבו ניצבות על מדפים סחורות שנאספו באוצְרוּת של מטה היי. בישראל ייפתחו כעת שתי חנויות, אחת בגן העיר בתל אביב והשנייה בבית יהושע, והפריטים בהן יימכרו מ־12 שקל לעיפרון ועד 9,800 שקל למערכת ישיבה. “כל דבר שנמצא בסביבה הטבעית שלנו נראה לנו כראוי להיות מעוצב. כל מה שיגרום לנו לחיות יותר טוב או לעבוד יותר טוב הוא רלבנטי. לכן אנחנו מותג עיצוב ולא מותג רהיטים”, אומר היי.

 

מטה ורולף היי. "רוצים לאתגר קונבנציות" מטה ורולף היי. "רוצים לאתגר קונבנציות" צילום: Daniel Stjerne

 

בשנים האחרונות היי משתף פעולה עם חברות עיצוב שונות, בהן איקאה בקולקציית קפסולה של כ־30 פריטי עיצוב פונקציונליים ומותג האופנה COS. פרט לעובדה שכל חנויות הרשת מרוהטות באביזרי היי, שיתוף הפעולה הניב גם קולקציות בגדים משותפות. “יש לנו הרבה ערכים משותפים”, אומר היי. “גם הם עובדים עם מוצרים באיכות טובה ומנסים לפרוץ מסגרות. יש לנו מבט דומה על עיצוב, ומבחינתנו להפיץ מוצרים שלנו בחנויות אופנה זו דרך לאתגר קונבנציות”.

 

למותג צוות מעצבים שעובד בלעדית עבורו וכאמור גם מעצבים חיצוניים. עם השמות המובילים שעיצבו להיי אפשר למנות את אינגה סמפה, האחים רונן וארוואן בורולק.

 

היום הגבול בין חיים ועבודה מיטשטש. איך זה מתבטא במוצרים?

“כן, לכן אנחנו לא עושים כיסאות משרדיים. אנחנו כן מנסים ליצור באמצעות המוצרים שלנו סביבת עבודה יותר נינוחה, שאנשים יוכלו להרגיש בבית גם בעבודה”.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x